Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3e led remlicht knippert bij richting aangeven T4 california

vragen over de T4
Plaats reactie
Aloha Rider
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2018, 11:27

3e led remlicht knippert bij richting aangeven T4 california

Bericht door Aloha Rider »

Hoi Allemaal,

Natuurlijk al even gezocht op het forum en veel topics over 3e remlichten gevonden maar niet mijn probleem.
Ik heb een T4 uit April 1992 Californa camper uitvoering met hoog dak.
Toen ik deze vorig jaar kocht was geen 3e remlicht en ik vind dit toch wel veiliger in het drukke verkeer.
Echter heeft iemand er ooit wel een in gebouwd aan de sporen te zien, o.a. een aftakking aan de draden van het rechter remlicht.

Ik heb bij de automaterialen handel een 3e remlicht gekocht keuze was er niet alleen 1 model met zo'n LED balkje.
Netjes achter de achterruit op het bovenkastje gemonteerd, kabel door een gatje wat er al zat naar het rechter achterlicht gebrachd en aangesloten op het kroonsteentje wat nog op de aftakkingsdraadjes zat.

En jawel het werkte.

Alleen na een paar dagen viel mij in de avond op dat het 3e remlicht gaat knipperen als ik tijdens het remmen richting naar rechts aangeef. :ie

Wat kan de oorzaak zijn :vraagteken
En nog belangrijker wat kan de oplossing zijn :vraagteken
:T44EVER
T4 2.4 D 1992
Westfalia California Coach Hoogdak
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3e led remlicht knippert bij richting aangeven T4 california

Bericht door Multivan Generation »

Dat je voor de massa voor je 3de remlicht, niet dezelfde massa neemt als voor je knipperlicht?
Ik zou het daar eens gaan zoeken..

Ga eerst eens back to basic en haal de bedrading van je 3de remlicht los.
Ga daar eens mee rondrijden en kijk of er vreemde dingen gebeuren in je beide achterlicht units..
Als daarin alles goed werkt, en wees kritisch, dus doe het in het schemer (dan kun je het beter zien),
dan pas ga je verder met je derde remlicht.

Neem bijvoorbeeld een accu van een accuschroef boormachine of een 9 Volts blokje, en bepaal daarvan de plus en de min.
Sluit je 3de remlicht daarop een aan, en je weet wat je plus en je min van je 3de remlicht is.
Dan ga je naar je achterlicht unit, en bepaald welke draad er verantwoordelijk is voor het remlicht.
Je hebt hem nu waarschijnlijk op zwart/groen er bij gestoken.
En dat zou best wel eens zwart/rood kunnen zijn, waarop je hem moet aansluiten.

Succes en groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Aloha Rider
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2018, 11:27

Re: 3e led remlicht knippert bij richting aangeven T4 california

Bericht door Aloha Rider »

Multivan Generation schreef: 26 mar 2019, 16:56 Dat je voor de massa voor je 3de remlicht, niet dezelfde massa neemt als voor je knipperlicht?
Goede tip daar had nog niet aan gedacht....
Domweg de aftakking gebruikt die een eerdere eigenaar al eens gemaakt heeft. Hoewel volgens het schema wel de + en massa zijn van het remlicht ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik massa ergens anders pak.
:T44EVER
T4 2.4 D 1992
Westfalia California Coach Hoogdak
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3e led remlicht knippert bij richting aangeven T4 california

Bericht door Multivan Generation »

Kijk hier maar eens:


Op pagina 13 :knipoog


Groeten Peter
Bijlagen
algemeen schema T4.pdf
(171.3 KiB) 77 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie