Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Messing kraan (Duschomat) lekt

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
ronwalsem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2017, 13:39

Messing kraan (Duschomat) lekt

Bericht door ronwalsem »

Dag allen, ik ben benieuwd of iemand mij hier mee verder kan helpen.

De kraan in mijn California Coach uit 1999 lekt. Naar boven toe, zeg maar richting de grijze draaiknop (aan/uit, harder/zachter)). Inmiddels heb ik hem redelijk ver gemonteerd, en vermoed ik dat een leertje het na die 20 jaar begeven heeft. Nu kan ik een nieuwe kraan bestellen, ik ben er inmiddels achter dat het een Duschomat is (dank aan het forum), en Poptop nog levert. Maar, ik ben benieuwd of iemand ooit zo'n kraan verder uit elkaar heeft gehad en weten te repareren.

Wat me nu nog bij het verder uit elkaar halen in de weg zit is een stalen pen die bovenin (geperst?) zit. De pen bediend tegelijkertijd de microschakelaar, en regelt hoever de kraan open staat. En blijkbaar houdt hij ook de rest van de kraan bij elkaar. Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is. Het water komt vlak onder de pin tevoorschijn, dus ik vermoed daar onder een oud leertje. Is dit nog verder te demonteren, en is daar een leertje om te vervangen?
20190401_210455.jpg
Gebruikersavatar
BertusS
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2017, 10:20
Locatie: regio Arnhem-Nijmegen

Re: Messing kraan (Duschomat) lekt

Bericht door BertusS »

Ha,

Toevallig een week of 2 geleden de kraan uit elkaar gehad, de pen houdt idd alles bij elkaar, als je die met bv een spijker vanaf de andere kant eruit tikt, komt alles uit elkaar.

grt, Bram
ronwalsem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2017, 13:39

Re: Messing kraan (Duschomat) lekt

Bericht door ronwalsem »

Dag Bram

Mijn dank is groot, dat was de truc. Verder uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en met een nieuw o ringetje weer helemaal lekvrij. Mooi klaar zo voor het seizoen.

Ron
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Messing kraan (Duschomat) lekt

Bericht door J vd Pal »

Dat zijn de betere berichten.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
BertusS
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2017, 10:20
Locatie: regio Arnhem-Nijmegen

Re: Messing kraan (Duschomat) lekt

Bericht door BertusS »

top :toppie
Plaats reactie