Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Storing olie sensor

vragen over de T5
Plaats reactie
Rodijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:54

Storing olie sensor

Bericht door Rodijk »

:T54LIFE Op mijn display krijg ik de storing olie en stop Heb de olie sensor vervangen en olie is op peil .Bij de garage zijden ze van dat in mijn display storing zat Andere display geplaats maar storing blijft weet iemand het
Rodijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:54

Re: Storing olie sensor

Bericht door Rodijk »

Is al twee keer uitgelezen ze kunnen het niet vinden lag aan het instrumentenpaneel een nieuwe geplaatst maar geef nog steeds de zelfde fout melding
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2711
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Storing olie sensor

Bericht door Erdem50 »

Als er daadwerkelijk een oliedrukprobleem is, dus druk te laag in de motor zelf dan kun je dat niet uitlezen.

Lijkt me verstandig eens een oliedrukmeting te doen zowel met warme als koude motor en op toeren.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Rodijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:54

Re: Storing olie sensor

Bericht door Rodijk »

Da's allemaal gebeurt Bij de garage dachten dat het aan het instrumentenpaneel ligt Maar dat was het ook niet motor os verder prima Heb er al 5000 km meegereden ben er mee naar Spanje geweest
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Storing olie sensor

Bericht door imacthomas »

Vaak gaat de sensor kapot, ik heb in het verleden ook vaak ellende gehad met een imitatie sensor.
Dus als deze er in zit kan dit nog een dingetje zijn.

Ik zou ook de bekabeling van de sensor naar het instrumenten paneel controleren of deze nog goed is en geen breuken of te veel weerstand heeft.
Als dit alles goed is zou ik het ook zoeken in het instrumentenpaneel (in de printplaat)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33812
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Storing olie sensor

Bericht door Multivan Generation »

black bulli schreef: 11 apr 2019, 09:56 Zekering op positie 6 onderste rij eens vervangen en klemmetjes schoonmaken :toppie
Van welke van de 5 zekeringenkasten? :knipoog :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rodijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:54

Re: Storing olie sensor

Bericht door Rodijk »

Heb de auto naar de garage gebracht staat er al 4 dagen Ze zouden de kabels nakijken afwachten zal wel weer een duur grapje worden
Plaats reactie