Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 multivan California hefdak inbouwen aansluitschema gezocht!

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
vw t4 lang multivan
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2016, 11:56

VW T5 multivan California hefdak inbouwen aansluitschema gezocht!

Bericht door vw t4 lang multivan »

Beste mede forum leden,

momenteel ben ik in het bezit van een vw t5 multivan,
en een california hefdak.
Nu wil ik de Camper eerst laten keuren zonder hefdak.
ik heb een orginele multivan tafel, ik wil een klein keukenblokje plaatsen en dan de multivan slaapbank.
is dit voldoende om de bus om te laten keuren?

Nu wil ik graag 6 personen of meer op kenteken is er iemand die mij een stoel voor een dag zal willen uitlenen t.b.v. van de rdw keuring (het liefst in Noord Holland :wjw ).

na de keuring wil ik het california hefdak inbouwen,
het enigste waar ik mee zit is de bedrading van de orginele aansluiting van de computer.
Weet iemand welke draden op de plus en min moeten en welk deel we van de draadboom allemaal benodigd is?

hieronder wat foto's van de bus en het hefdak.

[media]
20190405_070317.jpg
[/media]
[media]
hefdak 1.jpg
[/media]
[media]
bank.jpg
[/media]
Gr, Ryan :driveT5
Laatst gewijzigd door vw t4 lang multivan op 24 apr 2019, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door Multivan Generation »

Goede morgen,
het bed zoals je het nu hebt, voldoet helaas niet aan de afmetingseisen.
Je kunt dit oplossen door achter de bank een multiflex-board te plaatsen, waarmee je het bed kunt verlengen.
Nu wil ik graag 6 personen of meer op kenteken
Als je dit wilt, hoe wil je er dan fatsoenlijk mee kamperen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door Snautzer »

Afmetingseisen zijn dacht ik van de belasting. Rdw spreekt van bed maar omschrijft verder niets.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door Hanz »

Snautzer schreef: 05 apr 2019, 10:26 Afmetingseisen zijn dacht ik van de belasting. Rdw spreekt van bed maar omschrijft verder niets.
Even nieuwsgierig. Waarom zou je een Multivan bij de RDW laten omkeuren als je niet van plan bent om gebruik te maken van het kwarttarief bij de Belastingdienst? Of gaat het alleen om de combinatie van een zo laag mogelijk leeggewicht en de aantekening 'kampeerwagen' op het kenteken? Om vervolgens het gewicht op te schroeven met een hefdak en een groter bed.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
vw t4 lang multivan
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2016, 11:56

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door vw t4 lang multivan »

Beste,

multivan generatie, ik ga er inderdaad een plaat op hoogte achter in maken met matras.
ik wil 6 persoons omdat als we met de vrienden een weekend weg gaan dan zullen we met 6 man zijn en dan kan ik op locatie de stoel er uit halen kunnen er 2 man beneden slapen 2 boven en 2 in de tent.
er zal niet altijd een back to back stoel in staan maar zodra het er wel in staat vind ik het fijn als er 6 persoons op kenteken staat.

Hanz, ik wil hem eerst omkeuren naar camper omdat dit beter uit komt kwa planning,
i.v.m. dat het dak nog in kleur gespoten moet worden.
en daarna zal het hefdak ingebouwd worden.

Snautzer, is dit zeker zo want dan zal ik eerder om kunnen keuren en later een plateau achterin maken of bestellen.
Laatst gewijzigd door vw t4 lang multivan op 05 apr 2019, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 05 apr 2019, 10:26 Afmetingseisen zijn dacht ik van de belasting. Rdw spreekt van bed maar omschrijft verder niets.
Inrichtingseisen kampeerauto volgens de RDW:
Inrichtingseisen kampeerwagen
Als u een voertuig ombouwt naar een kampeerauto, moet u dit voertuig als kampeerauto laten registreren. Dit kan alleen als deze voldoet aan de eisen die in de Regeling Voertuigen staan. De RDW onderzoekt dit tijdens een keuring. Als de inrichting van de kampeerauto ook voldoet aan de aanvullende eisen van de Belastingdienst, kunt u in aanmerking komen voor een speciaal tarief van de Motorrijtuigenbelasting.
Inrichtingseisen volgens de Regeling voertuigen

De Regeling Voertuigen stelt de volgende eisen aan een kampeerwagen:

In het voertuig moeten zitplaatsen en een tafel aanwezig zijn. De tafel mag eventueel zijn weg te halen.
Er moet een bed aanwezig zijn. Dit bed kunt u eventueel maken met behulp van de zitplaatsen.
Er moet een kookgelegenheid aanwezig zijn.
Er moeten mogelijkheden zijn om spullen op te bergen.
Deze voorzieningen moeten vast in de woonafdeling zijn bevestigd.
Extra eisen voor de Belastingdienst om in aanmerking te komen voor het kwart-tarief:
Inrichtingseisen (kampeerauto/camper)
Lees voor

De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.

De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:

minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.

Let op!

U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Afwijkende hoogte

Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen. Het dak moet dan zijn voorzien van een al dan niet uitklapbare, permanent aangebrachte gesloten dakconstructie waardoor de binnenruimte kan worden verhoogd tot minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit mag alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.

Wanneer aan de binnenkant van de binnenruimte materialen zijn aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond, wordt voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uitgegaan van de verkleinde ruimte. Dat geldt zowel voor het blok van 170 x 200 x 90 cm als voor het blok van 130 x 200 x 90 cm.
Volkswagen type Transporter

Hebt u een Volkswagen type Transporter waarbij de motor van fabriekswege achterin is geplaatst? En ligt de 'datum eerste toelating' vóór 1 januari 1994? Dan gelden de voorwaarden aan de binnenruimte alsof de motor niet achterin is geplaatst.
Overgangsregeling 1 mei 2002

Hebben wij vóór 1 mei 2002 een beschikking afgegeven, en betaalt u het kwarttarief? Maar is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 x 200 x 90 cm? Dan geldt voor u een overgangsregeling. U blijft het kwarttarief betalen als uw kampeerauto voldoet aan de overige inrichtingseisen die gelden op de datum van uw beschikking.

Als uw kampeerauto een nieuwe houder krijgt, komt ook de nieuwe houder in aanmerking voor het kwarttarief als de beschikking vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Als later blijkt dat de nieuwe houder niet voldoet aan alle voorwaarden, trekken wij de beschikking in. In dat geval is de overgangsregeling niet van toepassing.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
vw t4 lang multivan
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2016, 11:56

Re: VW T5 multivan California hefdak gezocht multivan stoel keuring

Bericht door vw t4 lang multivan »

dankjewel, voor de zekerheid maar een plateau er in maken.
vw t4 lang multivan
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2016, 11:56

Re: VW T5 multivan California hefdak inbouwen aansluitschema gezocht!

Bericht door vw t4 lang multivan »

beste mede :wjw ,

ik ben erg benieuwd of iemand weet hoe je de bedrading van het orginele display aansluit?
puur alleen dat het dak omhoog en naar beneden kan via het display.

ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Plaats reactie