Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu laden

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Edjegsa
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 sep 2016, 19:42

Accu laden

Bericht door Edjegsa »

Beste...

Even een vraagje ...ik ga dit jaar de tour de france volgen en vaak los staan...
Mijn vraag is als ik een paar dagen stil sta hoe lang ongeveer bij laden met een honda eu20i??
Of is het gewoon beter om elke dag even de honda aan te zetten...maar hoe lang dan??
Alle tips welkom.....:)
ps de accu is 120AH

M.v.g Eddy
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Accu laden

Bericht door CapoJan »

Moeilijk. Welk verbruik? Het simpelste lijkt me een spanningsmeter op je hh-accu aansluiten en de spanning in het oog houden.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu laden

Bericht door Multivan Generation »

En ik maar denken dat de renners in de tour de France bijna iedere dag een race rijden..

Ik zou er een zonnepaneel op zetten,
dat is ook wel zo prettig voor de buren die in de buurt staan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Accu laden

Bericht door CapoJan »

Multivan Generation schreef: 29 apr 2019, 11:59 En ik maar denken dat de renners in de tour de France bijna iedere dag een race rijden..

Ik zou er een zonnepaneel op zetten,
dat is ook wel zo prettig voor de buren die in de buurt staan :knipoog
Eigenlijk dacht ik net hetzelfde :knipoog
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Edjegsa
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 sep 2016, 19:42

Re: Accu laden

Bericht door Edjegsa »

Nou heb het pas bij de ronde van vlaanderen en de amstel gold race gezien....staan genoeg van die aggregaten en niet allemaal de stilste... :knipoog
Maar we hebben de eerste 10 dagen al uitgestippeld....en staan daar van ook 2x op een camping....dus aan de stroom.
Het is maar dat de extra koelbox goed koud blijft :proost
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Accu laden

Bericht door brecht »

Voor de :proost lijkt t me vooral van belang dat ze er goed koud in gaan. Dan hoeft je koelkast veel minder te werken en dan blijft je accu ook langer vol!

Voor t behoud van je accu is opg;eaden blijven beter, dus dan idd elke dag even aan de lader. Hierbij is elkde dag de hele dag langzaam vanuit een zonnepaneel imho beter dan elek dag ff vanuit een generator. En wat Capojan zegt: meten is weten. Of een multimeter mee, of een metertje inbouwen (als die er niet al is) en in de gaten houden hoe vol hij is.
Plaats reactie