Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook wij stellen ons voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
T4Musketier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2019, 10:01

Ook wij stellen ons voor

Bericht door T4Musketier »

Hoi allemaal,

Wij zijn 24 jaar oud en wonen in noord Oost Gelderland ;). Sinds een week of 4 hebben we een camper, om precies te zijn een T4 california westfalia uit 1991. Hij is de opvolger van onze Seat ibiza en een tentje waar we veel leuke avonturen mee hebben beleefd. Toch werd de Ibiza te klein nadat we mountainbiken als hobby ontdekte.

Met de tent zijn we vooral naar Scandinavië geweest. Met de camper zal dat ook gebeuren en kunnen we ook makkelijker weekendjes weg :D. Ons eerste nachtje met de camper zit er al op en ervaarde we als koud en hard. Het bed beneden vonden we toch wel erg hard maar dat hebben we al opgelost. Voor de kou zouden we de kachel langer aan moeten laten gok ik.

Ik zal hieronder wel even wat foto's van de camper toevoegen. Van de onderhoudshistorie is niet veel bekend. Twee eigenaren terug was een vrachtwagenchauffeur die het onderhoud zelf deed en daarvoor is hij geïmporteerd uit Duitsland. Binnenkort gaan we ermee naar de omgeving van Winterberg en daarna krijgt hij een grote beurt. Wat ik zo van mijn vriend hoorde oa distributieriem vervangen, nieuwe banden en ook nog wat met de motor maar ik weet niet precies wat. In elk geval wordt hij goed nagekeken.
IMG_20190325_184355.jpg
IMG_20190331_143627.jpg
IMG-20190406-WA0002.jpg
Mijn vriend heeft het hefdak doek al vervangen wat heel snel ging, binnen 2 uurtjes! Ook een onderdeel van het schakelmechanisme heeft hij vervangen en een plaat onder de motorkap geplaatst. We hebben hoezen laten maken voor om de bank en de matrassen zodat de originele bekleding goed blijft. Verder hebben we nog heel wat ideeën zoals nieuwe vloerbedekking, andere indeling hangkast(al twijfelen we daarover of dat ten koste gaat van het 'origineel') en misschien binnenkant wrappen of verfen. Maar dat is voor later eerst motorisch laten checken.

Is het trouwens toegestaan om met 2 personen op 1 account te zijn? Ook had ik nog wat andere vraagjes. Kan ik dat in dit topic doen of maak ik in het T4 Camper gedeelte meer kans op reacties?

Hij had trouwens een mileustikker (Duitsland) erop zitten met het kenteken sg-wg-70. Dit is niet het kenteken dat hij heeft en ook geen Duits kenteken. De kans is groot dat hij al eerder in Nederland is geweest. Dus ik ben benieuwd of misschien iemand dit kenteken herkent.

Groetjes,
Karlijn
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom

Leuk busje
T4Musketier schreef: 21 apr 2019, 12:04 Is het trouwens toegestaan om met 2 personen op 1 account te zijn? Ja hoor maar waarom zou je?
Ook had ik nog wat andere vraagjes. Kan ik dat in dit topic doen of maak ik in het T4 Camper gedeelte meer kans op reacties? Ja dat denk ik wel. Maar als je bij wilt houden wat je aan de bus doet is het projecten gedeelte daarvoor de goede plek

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door Hanz »

Hartelijk welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie camper. Meer personen op één account is geen probleem.
Wat onderhoud betreft, als de onderhoudshistorie niet bekend is dan zou ik de distributiewissel zo snel mogelijk laten doen. Een kapotte distributieriem kan zomaar het einde van je camper betekenen.
En die sticker met een ander kenteken, het zou heel goed kunnen dat de voorruit met sticker en al uit een andere bus vandaan komt. Voor jullie bus zou je namelijk eerder een rode sticker verwachten.
Vragen over de bus kan je inderdaad beter in het camper forum of gewone T4 forum stellen. Dat geeft meer kans op reacties.

Edit: het kenteken SG-WG-70 kan overigens ook een Duits kenteken zijn, SG staat voor Solingen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door Hanz »

T4Musketier schreef: 21 apr 2019, 12:04 Ons eerste nachtje met de camper zit er al op en ervaarde we als koud en hard. Het bed beneden vonden we toch wel erg hard maar dat hebben we al opgelost. Voor de kou zouden we de kachel langer aan moeten laten gok ik.
Vergeet niet dat het hefdakdoek eigenlijk een enkeldaks tent is en dus niet warm. De beste oplossing is een hefdaksjaal. Gebruik de zoekfunctie op dit forum maar eens, dan vind je daar genoeg informatie over. Of kijk even op de site van forumlid Mickel Moen: https://mickelmoen.blogspot.com/2011/11 ... sjaal.html
En dan 's avonds de boel even flink opstoken en lekker warm in bed kruipen. Dan zijn nachtelijke temperaturen tot onder het vriespunt nog goed te doen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
T4Musketier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2019, 10:01

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door T4Musketier »

Bedankt voor de reacties.

Snautzer; bedankt voor je tip

Hanz; De distributieriem gaat inderdaad snel vervangen worden. Ochja klopt wat je zegt, dan is hij dus niet eerder al in Nederland geweest. De sticker die erop zat was een gele. Via de site via de anwb een nieuwe aanvraag met juiste kenteken en hebben nu een groene... Dat kan dus niet volgens jou?
Die hefdak sjaal gaan we denk ik wel maken. Ik denk dat we het deze zomer nog wel zonder redden.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door Hanz »

T4Musketier schreef: 21 apr 2019, 20:26 De sticker die erop zat was een gele. Via de site via de anwb een nieuwe aanvraag met juiste kenteken en hebben nu een groene... Dat kan dus niet volgens jou?
Van de ANWB site: "In het algemeen geldt, dat dieselvoertuigen van voor 2001 en benzinevoertuigen van voor 1993 niet meer worden toegelaten in de milieuzones."
Dit betekent dat diesels van voor 2001 in principe een rode sticker krijgen. Maar misschien hebben ze per ongeluk naar de eerste datum toelating in Nederland gekeken (2011) en op basis van die datum een groene sticker verstrekt. Hoe dan ook, plak hem op je ruit en maak er lekker gebruik van dat je alle Duitse steden nog in mag.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
T4Musketier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2019, 10:01

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door T4Musketier »

Hanz schreef: 22 apr 2019, 20:26
T4Musketier schreef: 21 apr 2019, 20:26 De sticker die erop zat was een gele. Via de site via de anwb een nieuwe aanvraag met juiste kenteken en hebben nu een groene... Dat kan dus niet volgens jou?
Van de ANWB site: "In het algemeen geldt, dat dieselvoertuigen van voor 2001 en benzinevoertuigen van voor 1993 niet meer worden toegelaten in de milieuzones."
Dit betekent dat diesels van voor 2001 in principe een rode sticker krijgen. Maar misschien hebben ze per ongeluk naar de eerste datum toelating in Nederland gekeken (2011) en op basis van die datum een groene sticker verstrekt. Hoe dan ook, plak hem op je ruit en maak er lekker gebruik van dat je alle Duitse steden nog in mag.
Dat dachten wij inderdaad ook. Via de anwb moet het wel "goed" gaan dus bon bewaard en doen wel alsof we van niets weten...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ook wij stellen ons voor

Bericht door J vd Pal »

Welkom, mooie bus!

Mazzel gehad met die milieusticker! Ik kreeg bij de ANWB geen groene sticker voor mijn 2002 TDI. Bon hoef je niet te bewaren, op de sticker staat wie hem heeft afgegeven dus als er in Duitsland vragen komen dan kunnen ze zelf zien wie het gedaan heeft.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie