Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 1998 aankoopkeuring

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door RoelandZ »

Erik Pieters schreef: 29 apr 2019, 20:11 Dus wil wel heel graag een uitgebreide keuring laten doen, zeker nu ik weet dat het een omgebouwde bus is en niet duidelijk wanneer deze is omgebouwd.

Hij is omgebouwd eind 2010. Dat kan ik niet zien als ik het kenteken invoer bij de rdw. Maar er is een nieuw kenteken afgeven na het omkeuren naar camper. 03nvn8 is een panda uit 11 2010 dus dan is deze bus ook in 2010 omgebouwd. :jump
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4867
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Hanz »

Inderdaad in 2010 omgebouwd en in 2016 gekocht door de huidige eigenaar. De advertentie op Marktplaats geeft wel heel weinig informatie maar aan de foto's te zien is de bus behoorlijk basic. Geen airco en zo te zien ook geen standkachel. En een spirituskookplaat in plaats van gas. En een later ingebouwd interieur van oudere leeftijd waarvan een aantal zaken niet functioneert zoals het hoort. De prijs is misschien wat lager maar de specificaties zijn ook duidelijk minder dan bij de meeste campers van 1998.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Erwin L »

Voor de juiste prijs kan dit best een goede aankoop zijn, als je niet perse een echte Westfalia wilt. Mijn idee zou zijn een ANWB keuring, die is behoorlijk grondig en met de lijst van opmerkingen kan je de onderhandeling ingaan.
Met het camperdeel kan je zelf best een en ander opknappen/repareren, als de technische basis van de bus maar goed is.
T5 1,9 Tdi 2004
Erik Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2019, 11:16

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Erik Pieters »

Volgens de anwb site doen zijn geen aankoopkeuringen meer omdat er te weinig gebruikt gemaakt werd van de camper.
We hebben wel een garagebedrijf in de omgeving aangeraden gekregen.

Het repareren van de gebreken zoals kraan/lamp etc lijkt me niet zo'n probleem.

Dan nog een vraag over in laten bouwen van Airco. Ik heb op het forum gezocht maar zag geen definitief antwoord.
Is dit mogelijk? Zo ja, wat gaat dat kosten, en heeft iemand een adres waar dit mogelijk is?

Als ik naar originele Westfalia's uit zelfde tijd + km's kijk die wel airco hebben dan kom je al snel op 14-19 duizend € uit, en dat gaat wel boven ons budget.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Sjoerds »

Alles kan uiteraard... Maar airco inbouwen kost vooral heel veel tijd, dus als je het niet zelf kunt en moet uitbesteden dan gaat het je al heel veel geld aan arbeid kosten. Áls je al iemand kunt vinden dat dat zou willen doen voor je...
En los daarvan moet je een complete set ergens zien te vinden, waarvan je sowieso eerst de pomp moet laten reviseren en de kwaliteit van de rest van de onderdelen dan ook maar moet afwachten. Ik zou het idee van achteraf airco inbouwen snel vergeten...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door RoelandZ »

Ik heb laatst een camper Bovag keuring laten uitvoeren bij vd Burgh in Eindhoven. Ik neem aan dat iedere Bovag camper dealer dit voor je kan doen.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Sjoerds »

Erik Pieters schreef: 29 apr 2019, 20:11
Roest heeft deze nauwelijks, daar is veel aandacht aan besteed door huidige eigenaar.
Het gaat dan niet over zichtbare roest aan de spatbordranden ofzo, maar juist onderhuids kan veel ellende zitten, wat niet direct zichtbaar is, maar waar je wel specifiek naar moet kijken (onder de auto).

Ik neem aan dat de facturen van het vervangen de distributieriem e.d. erbij zitten. Belangrijk om te controleren of wel alles is vervangen.
Heb trouwens even snel gegoogled op camper aankoopkeuring en dan vind ik heel veel opties. Dus dat lijkt me niet het probleem.
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: T4 1998 aankoopkeuring

Bericht door Bas_Caravelle »

Uitgaande van de info die er is gegeven is de €9000,- een mooi uitgangspunt.

Na aanschaf ramen achter er in en niemand ziet van buiten meer een verschil ( als je je eraan stoort... )

Ga op je eigen gevoel af... zoveel mensen zoveel meningen...

Succes,

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Plaats reactie