Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 opbouwen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
ouwe
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:42

t4 opbouwen

Bericht door ouwe »

Hallo het is al een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. Na 4 jaar te hebben genoten van mijn T4 multivan ga ik deze verbouwen. Ik heb een compleet interieur van een Freestijle Calafornia op de kop getikt. Graag wil ik weten heeft iemand voor mij een goede tip hoe ik de invoer water en elektra in het scherm van mijn bus kan boren ??? Nog een vraag is wat voor lijm / kit heb ik nodig voor de rails van de slaapbank te bevestigen.

Groetjes Ouwe
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: t4 opbouwen

Bericht door odorf »

voor het gat voor de stroomaansluiting in mijn nieuwe plaatwerk heb ik destijds een zogenaamde ‘gatenzaag’ gebruikt. (Een bus met zaagtandjes en een boor in het midden.)
Niet zo eentje met verschillende diameters op één voetstuk. Maar een degelijke van de juiste maat.
>>Willekeurig voorbeeld<<

Ik heb toen een balkje aan de achterkant geklemd zodat ik stevig kon drukken zonder deuken in het plaatwerk te duwen. Voorzichtig boren vooral op het moment dat je er bijna doorheen bent.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: t4 opbouwen

Bericht door RoelandZ »

Ik heb het eerst afgeplakt met schilderstape en afgetekend. Daarna met een decoupeerzaag netjes uitgezaagd.

De rail zet je vast met goede ruitenkit van 3M of Sikaflex. Niet vergeten de ondergrond en rail goed te primeren.

En plak de rail recht, het demonteren is een helse klus
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: t4 opbouwen

Bericht door Hanz »

De omgeving van het uit te zagen gat aan de binnenkant ook goed afdekken om te voorkomen dat er metaalsplinters aan de binnenkant achterblijven. Zo nodig na het zagen met een stofzuiger en/of magneet de splinters verzamelen en verwijderen. Achtergebleven metaalsplinters vormen een bron van roestvorming. Zaagrand direct zorgvuldig bewerken met een roestwerend middel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie