Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 opbouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
ouwe
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:42

t4 opbouwen

Bericht door ouwe »

Hallo het is al een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. Na 4 jaar te hebben genoten van mijn T4 multivan ga ik deze verbouwen. Ik heb een compleet interieur van een Freestijle Calafornia op de kop getikt. Graag wil ik weten heeft iemand voor mij een goiede tip hoe ik de invoer water en elektra in het scherm van mijn bus kan boren ??? Nog een vraag is wat voor lijm / kiyt heb ik nodig voor de rails van de slaapbank te bevestigen.

Groetjes Ouwe
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: t4 opbouwen

Bericht door Bas_Caravelle »

He,

Voor de rails van mijn mv2 heb ik sika 260 gebruikt. Dit is een lijmende kit a la ruitlijm...

Die andere vraag kan ik niet beantwoorden, sorry.

Succes met de ombouw

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: t4 opbouwen

Bericht door J vd Pal »

Persoonlijk zou ik de aansluitingen voor water en elektra niet door de wand boren. Ik zou de elektra aansluiting achter de reflector wegwerken en het watervulpunt binnen. Op die manier krijg je nooit roest.

Als je het origineel wilt maken met de aansluitingen aan de buitenkant dan kan je die openingen maken met een decoupeerzaag of een knabbelschaar. hoeft niet perfect rond want de het gat wordt afgeschermd door de rand van de aansluitingen.

Moet de bus na de ombouw nog gekeurd worden als camper? Dan zou ik navraag doen bij de RDW hoe de rails vast te maken op die manier krijg je bij de keuring geen problemen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
ouwe
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:42

Re: t4 opbouwen

Bericht door ouwe »

J vd Pal schreef: 03 mei 2019, 15:12 Persoonlijk zou ik de aansluitingen voor water en elektra niet door de wand boren. Ik zou de elektra aansluiting achter de reflector wegwerken en het watervulpunt binnen. Op die manier krijg je nooit roest.

Als je het origineel wilt maken met de aansluitingen aan de buitenkant dan kan je die openingen maken met een decoupeerzaag of een knabbelschaar. hoeft niet perfect rond want de het gat wordt afgeschermd door de rand van de aansluitingen.

Moet de bus na de ombouw nog gekeurd worden als camper? Dan zou ik navraag doen bij de RDW hoe de rails vast te maken op die manier krijg je bij de keuring geen problemen.
Oke bedankt voor je reactie de bus hoeft niet meer te worden gekeurd. De aansluitingen wil ik graag origineel vandaar
ouwe
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:42

Re: t4 opbouwen

Bericht door ouwe »

Bas_Caravelle schreef: 03 mei 2019, 12:30 He,

Voor de rails van mijn mv2 heb ik sika 260 gebruikt. Dit is een lijmende kit a la ruitlijm...

Die andere vraag kan ik niet beantwoorden, sorry.

Succes met de ombouw

Gr Bas
bedankt Bas ga ik bestellen. is het dom om voor de zekerheid ook no een paar popnagels in de rail te plaatsen?
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: t4 opbouwen

Bericht door Bas_Caravelle »

Ik weet niet precies hoe de rails van een Westfalia precies zijn gemonteerd. Maar bij een MV2 zit er een metalenplaat gelast op de bodem. In deze plaat zitten moeren gelast waarop de alu rails bevestigd worden.

Ik heb RVS platen laten maken met de moeren erop gelast. Deze heb ik met Sika verlijmd en 2 extra bouten door de vloer met extra grote ringen erachter...

Zo zitten ze gelijmd en gebout aan de vloer. Geheel zie je verder niet, want de houten vloer valt eroverheen.
Bijlagen
D58C8901-A35E-4910-90F1-CEB2284FB5F0.jpeg
0E7E15CF-323D-4C27-A7F2-76766D9E5041.jpeg
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Plaats reactie