Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

keuring t4 rdw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: keuring t4 rdw

Bericht door Multivan Generation »

Wees blij dat je dan niet in België woont.
Dan had je hele series uit kunnen brengen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: keuring t4 rdw

Bericht door Peter73 »

Multivan Generation schreef: 02 mei 2019, 09:44 Wees blij dat je dan niet in België woont.
Dan had je hele series uit kunnen brengen..
Die info heb ik uit het oldtimercircuit idd ook meegekregen. Dan is NL een oase van rust :toppie
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: keuring t4 rdw

Bericht door LAYCA »

Zoals boven duidelijk is aangegeven dat WV1 een bedrijfsbus/goederenbus is af fabriek.
En daardoor door RDW nooit een stoel/bank wordt toegestaan.
Hoe goed je dit ook weet te monteren in jou bus.
Voorin max 3 personen.
De uitzondering is de trein zit , dus overlangs geplaatst.
Dat er een hefdak in zit en een keuken daar werdt bij mij niet eens naar gekeken. :groteogen
Het enige dat echt veranderd is dat het een personen bus is geworden.
Camperstatus is een zaak met de belasting en wordt dus apart aangevraagd.
Uit eigen ervaring ondervonden.

Groeten Wim

Ps meer info via Email :mail
Laatst gewijzigd door LAYCA op 02 mei 2019, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: keuring t4 rdw

Bericht door Sjoerds »

Onzin, mijn bus is ook een WV1 (oud grijs kenteken) en die heb ik zelf 2 jaar terug omgebouwd naar camper. Achterin een bijrijdersbank ('met neus naar voren') van een Renault Master gemonteerd op zelf gelaste bevestigingspunten en heb gewoon 5 zitplaatsen op kenteken gekregen bij RDW-keuring naar camper.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: keuring t4 rdw

Bericht door LAYCA »

Klopt dat gebeurd vaker.
Meer voorvallen bekend dat het wel lukt
Geeft aan dat de kennis bij de RDW niet overal aanwezig of hetzelfde is.
Dit is alleen mijn ervaring met dit onderwerp.
Uiteindelijk is mijn bus ook voor 5 personen.
Volgens mij is dit dus geluk hebben of niet.

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: keuring t4 rdw

Bericht door DavidJohn »

Enigszins herkenbaar verhaal dit. Vorige week zelfde keuring laten doen (T4 komt uit 2000). Wist wel van de stoelen het verlengde van de rijrichting, maar alsnog afgekeurd voor zitplaatsen. Ik kreeg er ook maar 2 dus. Na wat doorvragen werd me verteld dat ze een hele lijst hebben waar de zitplaatsen achter aan moeten voldoen. En dat zijn best strenge eisen. Die hele waslijst mocht hij mij in principe niet geven, maar na een kwartietje kletsen liet hij me er een foto van maken. Hij was het met me eens dat het erg vreemd is dat over deze checklist niets bekend is voor de consument, en ook niets verstrekt mag worden. Hij zag dit dus door de vingers.

Dus wie interesse heeft moet me maar een berichtje sturen.
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: keuring t4 rdw

Bericht door DavidJohn »

Ja waarom ook niet.
Ik zie trouwens dat ik maar 1 foto heb gemaakt. De twee lijst ging over afmetingen en soorten bevestigingen aan de bodemplaat (bij stoelen kijkend in rijrichting). Die heb ik dus niet :/ dooie mus. sorry. Wat me is bijgebleven daarvan is dat het materiaal waarmee stoelen zijn bevestigd aan bepaalde normen moet voldoen en gekeurd zijn.

https://share.icloud.com/photos/03pYAbX ... Qv9MLft18Q (voorvertoning werkt niet)

Maar ik meer heb gehoord en gelezen: het is zo afhankelijk van de keurmeester...
Gebruikersavatar
Chubaka
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 jan 2015, 09:04
Locatie: Kalletal

Re: keuring t4 rdw

Bericht door Chubaka »

Heb de wagen zelf gekeurt en stond binnen 5 minuten weer buiten en ja er is naar de orginele punten gekeken
En dat was in mijn geval dus goed
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: keuring t4 rdw

Bericht door moosev »

Is gewoon openbaar in te zien: https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... i-2014.pdf

gr

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: keuring t4 rdw

Bericht door Multivan Generation »

Of baseer je "gewoon" op de informatie die je hier kunt vinden:
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ragen/auto

En dan met name daar waar er geschreven wordt over hoofdstuk 6 van het voertuigreglement.
En als daarin, voor jou, zaken staan beschreven die je niet helemaal snapt, leg je vraag dan neer bij een chef van het keuringsstation.

Ik heb dat destijds ook gedaan, en na een uurtje babbelen met een enthousiaste auto-liefhebber en met veel meer kennis, en een andere kijk op het RDW, ging ik een stuk wijzer weer naar huis. Paar maanden later daadwerkelijk naar de keuring, print-outs mee uit het voertuigreglement, keuring was appeltje eitje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: keuring t4 rdw

Bericht door DavidJohn »

Multivan Generation schreef: 14 mei 2019, 07:29 Of baseer je "gewoon" op de informatie die je hier kunt vinden:
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ragen/auto

En dan met name daar waar er geschreven wordt over hoofdstuk 6 van het voertuigreglement.
En als daarin, voor jou, zaken staan beschreven die je niet helemaal snapt, leg je vraag dan neer bij een chef van het keuringsstation.

Ik heb dat destijds ook gedaan, en na een uurtje babbelen met een enthousiaste auto-liefhebber en met veel meer kennis, en een andere kijk op het RDW, ging ik een stuk wijzer weer naar huis. Paar maanden later daadwerkelijk naar de keuring, print-outs mee uit het voertuigreglement, keuring was appeltje eitje..
He?! Dit is echt veel meer info dan ik heb kunnen vinden toen ik bezig was met de keuring... Goed, de info staat wel online dus...
Plaats reactie