Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Webasto T5 Multivan 2009 defect

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
rubenz
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2018, 10:28
Locatie: Dedemsvaart

Webasto T5 Multivan 2009 defect

Bericht door rubenz »

Hallo,
Sinds kort doet m'n standkachel niks meer.
Via aangeschafte OBDeleven een unlock uitgevoerd, daarna gebeurde er weer wat als ik hem aandeed maar stopt de boel weer na enkele minuten.
OBDeleven foutcode 01414 genoteerd, bougy standkachel.

Bij de diesel tank klep zit een plaatje waarop ik kan achterhalen dat het een "webasto" kachel is ( "uitdoen als je gaat tanken" , maar het vervelende is dat ik de bus nog maar een paar maanden heb, geen onderhoudsboek heb, weinig documentatie, en geen enkel kennis van standkachels. Ik weet niet eens wat voor type kachel het is en waar het ding zit. ( bij het paar minuten blazen lokaliseer ik het geluid ergens onder de wagen in de buurt van het motorblok). Hij is standaard ingebouwd volgens mij.

Is er iemand in de buurt die (tegen betaling) de kachel kan repareren of me verder kan helpen?
Ik ben even bij Jari in Hoogeveen geweest, maar twijfel of ik hem daar ter reparatie aan zal bieden. Die gaat gewoon sleutelen op uurbasis en wil er van te voren verder niks over zeggen. ( mag ook niet blijven kijken op een vrije dag want het gaat dagen duren, moet dan de sleutel in een blikken brievenbusje gooien s'avonds, etc)
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Webasto T5 Multivan 2009 defect

Bericht door eurocook »

Je kan bij Webasto informeren
https://dealerlocator.webasto.com/nl-nl
of hier eens kijken
https://www.standkachel.nu/webasto-kach ... v-pro-p-c/

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
RemonK
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2019, 20:38

Re: Webasto T5 Multivan 2009 defect

Bericht door RemonK »

Check dit topic, staan een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen op.

viewtopic.php?t=49039

Bij mij was inderdaad de ontsteking het probleem.
Plaats reactie