Ik denk dat je hier iets kunt vinden, qua oorzaak..T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
morgen door de 500.000km grens
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
Re: morgen door de 500.000km grens
Het rare bij onze T4 is dat 3x de koppeling was versleten na rond de 80.000 km (ook de fabrieksset). En na de 3e set konden we ineens zonder problemen 250.000 km rijden. Dat is altijd een raadsel gebleven. Ik verdacht eerst de syncro-aandrijving maar het kan dus wel: veel meer dan 200.000 km met 1 set. Het 2MV vliegwiel heeft het daarentegen wel lang uitgehouden: ruim 500.000 km, weliswaar zo'n 150.000 km met een rammel, maar toch. De T5 is echt een heel ander verhaal: na 150.000 een nieuwe fabrieksmotor (bij vorige eigenaar, compleet met koppeling en vliegwiel). Ik kocht hem toen de nieuwe motor 150.000 km had gereden (e de auto dus 300.0000km). Ik had hem nog maar net of de drukgroep begaf het en een paar maanden later begaf de bak het en kon de boel er weer onderuit. Het is een fantastische motor + (6) bak qua comfort en prestaties maar degelijk heid is toch een heel ander verhaal dan bij de T4 tdi. Maar de T4 is eerder uitzonderlijk goed en de T5 denk ik heel gemiddeld naar de huidige maatstaven.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: morgen door de 500.000km grens
,
Ik ben ook onderweg naar de 500000 ik heb er ook al 415000 op staan en met woon/werk verkeer van 100 km per dag en mijn prive km
gaat best snel.
Ik ben ook onderweg naar de 500000 ik heb er ook al 415000 op staan en met woon/werk verkeer van 100 km per dag en mijn prive km
gaat best snel.
M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Re: morgen door de 500.000km grens
Peter,Multivan Generation schreef: ↑21 jun 2017, 10:40Ik denk dat je hier iets kunt vinden, qua oorzaak..T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Doel je dan op een wat hufterig inkomend koppel vanwege de chip?....dat is idd wel een dingetje waar ik inmiddels rekening mee houd tijdens rijden.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: morgen door de 500.000km grens
ja inderdaad, daar doelde ik op..
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: morgen door de 500.000km grens
Mooie getallen.
Zegt wel iets over de kwaliteit.
Onze Ibiza 1.2TDI met 3 cilinders staat ook al bijna op 300.000km
Nieuw gekocht in 2010, BPM-vrij.
Naast de standaard slijtage onderdelen zijn remschijven voor vervangen bij 265000 en achterdempers bij 285000.
Distributieriem, Uitlaat en voordempers etc zijn nog origineel.
Olie- en bandenwissel gebeuren gelijktijdig (om +/- 70000km).
We gaan door zolang de kosten niet te hoog worden.
Totdusver hebben we gemiddeld 300-350 euro aan bovenstaande per jaar uitgegeven.
(ex afschrijving en brandstof)
Egbert
Zegt wel iets over de kwaliteit.
Onze Ibiza 1.2TDI met 3 cilinders staat ook al bijna op 300.000km
Nieuw gekocht in 2010, BPM-vrij.
Naast de standaard slijtage onderdelen zijn remschijven voor vervangen bij 265000 en achterdempers bij 285000.
Distributieriem, Uitlaat en voordempers etc zijn nog origineel.
Olie- en bandenwissel gebeuren gelijktijdig (om +/- 70000km).
We gaan door zolang de kosten niet te hoog worden.
Totdusver hebben we gemiddeld 300-350 euro aan bovenstaande per jaar uitgegeven.
(ex afschrijving en brandstof)
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: morgen door de 500.000km grens
Die distributieriem zou ik snel (laten) vervangen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: morgen door de 500.000km grens
De laatste 100.000km kostten wat meer tijd maar de 600.000 km is een feit met onze tdi synchro 2003. Er zijn eigenlijk geen problemen geweest sinds de 500.000 km.
Nog steeds vrijwel alles origineel: verstuivers, nokkenas, klepstoters, turbo, synchro, versnellingsbak, startmotor. Geen toename olieverbruik. Ik wil alleen binnenkort twee wielkastranden stralen en opnieuw in de lak zetten. Geen idee hoe lang we hem nog houden maar volgens mij is 700 000km of meer geen enkel probleem
Nog steeds vrijwel alles origineel: verstuivers, nokkenas, klepstoters, turbo, synchro, versnellingsbak, startmotor. Geen toename olieverbruik. Ik wil alleen binnenkort twee wielkastranden stralen en opnieuw in de lak zetten. Geen idee hoe lang we hem nog houden maar volgens mij is 700 000km of meer geen enkel probleem
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- arjanzevenaar
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43
Re: morgen door de 500.000km grens
GEFELICITEERD MANNEN !!
(Ook voor diegene die hem nog niet op FB hadden langs zien komen )
(Ook voor diegene die hem nog niet op FB hadden langs zien komen )
Re: morgen door de 500.000km grens
bij de laatste APK had ik een afkeur op de remleidingen. Vorige jaren waren deze al schoongeborsteld en ingesmeerd met corrosiewerend spul, maar dit jaar was ik aan de beurt.
m'n T4tje ziet alleen de garage voor gepland onderhoud. net volwassen geworden (18+) en rijden maar.
veel veilige km's gewenst!
m'n T4tje ziet alleen de garage voor gepland onderhoud. net volwassen geworden (18+) en rijden maar.
veel veilige km's gewenst!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: morgen door de 500.000km grens
Hier "pas" 340000...is gezien bovenstaande dus net ingelopen.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: morgen door de 500.000km grens
sorry voor de inbraak op de post, maar Freek, die wielkastranden, komt die roest daar niet van binnenuit? zijn die randen niet dubbel?
(er komen bij mij nu ook al kleine blaasjes onder de verf)
begin April was het bij mij ook zover:
Groet, Bart
Re: morgen door de 500.000km grens
tav de wielkastranden: Bij onze T4 is het in elk geval 100% niet van binnenuit. Het begint met oppervlakkige roest onder de lak. Ik ken de constructie niet echt maar het lijkt erop dat het binnenscherm en het buitenscherm op elkaar zijn (gepunt)gelast en de roest vat krijgt op de scherpe rand aan de binnenzijde en eerst gewoon tussen de plaat en de lak kruipt. Een rand heb ik al een paar jaar geleden door een carosseriebedrijf laten behandelen en die blijft tot nu toe goed. Ik hoop dat het bij de andere randen ook nog steeds oppervlakkig is en er niet gelast hoeft te worden. Feitelijk zijn dit en de sponning van de voorruit de enige zwakke plekken bij een ("recente") T4
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: morgen door de 500.000km grens
freek schreef: ↑15 mei 2019, 23:36 De laatste 100.000km kostten wat meer tijd maar de 600.000 km is een feit met onze tdi synchro 2003. Er zijn eigenlijk geen problemen geweest sinds de 500.000 km.
Nog steeds vrijwel alles origineel: verstuivers, nokkenas, klepstoters, turbo, synchro, versnellingsbak, startmotor. Geen toename olieverbruik. Ik wil alleen binnenkort twee wielkastranden stralen en opnieuw in de lak zetten. Geen idee hoe lang we hem nog houden maar volgens mij is 700 000km of meer geen enkel probleem