Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje over lchtfilterhuis T4 2.5 TDI

vragen over de T4
Plaats reactie
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Vraagje over lchtfilterhuis T4 2.5 TDI

Bericht door Ralf-T4 »

Beste forummers,

Laatst e.e.a. gedemonteerd omdat er een 'tuintje' mos stond in de inlaat van het luchtfilterhuis.
Er zit daar dus een soort rubber. Kan iemand vertellen wat dit precies doet en of het eruit kan blijven?

Er loopt daar geloof ik water langs vanaf de voorruit en het blijft daar volop hangen bij dat rubber. Veroorzaakt dus ook roest en doet nu dienst als een soort spons.
Volkswagen nummer 701129562, op Google komt hij direct naar boven toe.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ralf-T4
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2019, 21:28

Re: Vraagje over lchtfilterhuis T4 2.5 TDI

Bericht door Ralf-T4 »

Dank voor je reactie!

Het is inmiddels al gaan roesten ook eronder. Meeste vuil heb ik wel weg kunnen halen d.m.v. goed doorspoelen inderdaad met slang e.d. Wat een troep zeg.

Maar wat me even ontgaat, wat doet dat ding precies dan? Het pijpje van het filterhuis zit namelijk al wat hoger dan de waterafvoer, dus ik kan me niet voorstellen dat hij daardoor water naar binnen zuigt als dat rubber er niet zit?

Zag ze trouwens alleen op Ebay staan. Of zijn ze nog goed verkrijgbaar bij de autohandels?
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Vraagje over lchtfilterhuis T4 2.5 TDI

Bericht door raf_construct »

black bulli schreef: 12 mei 2019, 17:17 .Bij vw dealers wellicht al uit de handel...
In 2017 was hij nog leverbaar, misschien nog steeds.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: Vraagje over lchtfilterhuis T4 2.5 TDI

Bericht door FastFWD »

Ik heb afgelopen januari nog een nieuwe gehaald bij dealer, prijs viel me reuze mee.
Plaats reactie