Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schoonwatertank legen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Schoonwatertank legen?

Bericht door J vd Pal »

Op http://www.westfaliat4.info/ staat heel veel informatie en kan je veel gebruiksaanwijzingen en dergelijke downloaden

Ik krijg het idee dat je een instructie boekje van een eerder model hebt gekregen bij de aankoop. Bij een 2001 model zijn er dan veel verschillen zoals je ontdekt hebt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schoonwatertank legen?

Bericht door Hanz »

Rataplan schreef: 17 mei 2019, 23:03 Hoi Hanz, ja gelukkig wel garantie. Dus de dingen die niet goed zijn laten we zeker nakijken.
We hebben ook een instructieboekje maar daar staan dingen in die toch niet gelinkt kunnen worden aan onze camper. Ondanks dat het het originele boekje is. We hebben ook de beschrijving die ik in dit topic heb gekregen nagelezen en kwamen al wel een stuk verder maar toch niet alles was duidelijk. Sommige dingen staan gewoon niet (volledig) in de instructies heb ik nu door.
Dus ik ben enorm blij met dit forum en alle hulp die ik krijg.
Het instructieboekje dat je hebt gekregen is inderdaad van een ouder type met de watertank rechtsachter, vandaar dat je de afvoer niet kon vinden want bij jou zit de watertank links.
En het instructieboekje gaat alleen over het campergedeelte. Zaken als verwarming en ventilatie staan in een ander instructieboekje, namelijk het instructieboekje van de bus zelf. Als het goed is heb je dat ook erbij gekregen en anders moet je daar eens naar zoeken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schoonwatertank legen?

Bericht door Multivan Generation »

Heb ik destijds op de weetjewel dvd's gezet.
Handleiding in het nederlands kun je ook downloaden op de website van ooit op.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rataplan
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2019, 20:02

Re: Schoonwatertank legen?

Bericht door Rataplan »

J vd Pal schreef: 17 mei 2019, 21:14 Hoi Rataplan,

1) achterklep open doen
2) klep van de hoge kast openen
3) in het onderste vak zit een metalen klep. Deze wordt door twee kunststof klemmetjes op z'n klep gehouden.
4 ) klemmetjes losmaken
5) klepje weghalen
6) aan de rechterkant zit een kraan. Kan je moeilijk zien, gewoon hand naar binnen steken en voelen.
7) kraan kwartslag draaien en de tank loopt leeg.

Je hoeft niet onder de bus te zijn en er zijn geen dopjes die je weg hoeft te halen.

Succes!
En alweer bedankt! Gevonden. :jumpklap
Rataplan
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2019, 20:02

Re: Schoonwatertank legen?

Bericht door Rataplan »

We hebben 3 boekjes mee gekregen en hebben het een en ander gedownload.
Vandaag voor het eerst ermee op pad geweest. Heerlijk hoor. :ikrij
Plaats reactie