Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koffieapparaat

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Koffieapparaat

Bericht door Sjoerds »

Catsailor schreef: 22 mei 2019, 18:19 20190426_122335.jpgPergolatortje, de lekkerste koffie in een minuut of 6
Grappig dat die Bialetti's door iedereen een perculator worden genoemd, terwijl dat toch echt iets anders is. Dat zijn cafetiere's of espressomakers.
Bij een perculator gaat het water door een pijpje omhoog en druppelt het van bovenaf door de koffie en komt het weer beneden en is het afhankelijk van hoe lang je de koffie op het vuur laat staan, hoe sterk de koffie wordt. Bij een espressomaker of cafetiere zoals de Bialetti kun je eigenlijk niks fout doen omdat de koffie bovenin eindigt en het proces dan klaar is en hij alleen nog maar lucht staat te pruttelen.

Afbeelding
Rataplan
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2019, 20:02

Re: Koffieapparaat

Bericht door Rataplan »

Multivan Generation schreef: 22 mei 2019, 19:32 @ Rataplan,
volgens mij betreffen de oplossingen van Catsailor en Chris1974 beide een Bialetti (= een merk)..
Dank voor de toevoeging.
Ik ben er nog niet helemaal aan uit wat het gaat worden. :koffie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Koffieapparaat

Bericht door Beckontheroad »

Sjoerds schreef: 23 mei 2019, 09:28
Catsailor schreef: 22 mei 2019, 18:19 20190426_122335.jpgPergolatortje, de lekkerste koffie in een minuut of 6
Grappig dat die Bialetti's door iedereen een perculator worden genoemd, terwijl dat toch echt iets anders is. Dat zijn cafetiere's of espressomakers.
Bij een perculator gaat het water door een pijpje omhoog en druppelt het van bovenaf door de koffie en komt het weer beneden en is het afhankelijk van hoe lang je de koffie op het vuur laat staan, hoe sterk de koffie wordt. Bij een espressomaker of cafetiere zoals de Bialetti kun je eigenlijk niks fout doen omdat de koffie bovenin eindigt en het proces dan klaar is en hij alleen nog maar lucht staat te pruttelen.

Afbeelding
Sjoerd,hoe komen ze dan op een https://www.debijenkorf.nl/bialetti-la- ... 8834090026.
Hebben soortgelijk en noemen wij ook een perculator.

Maar what's in a name, it makes coffee! ;)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: Koffieapparaat

Bericht door EdEhv »

Screenshot_20190528-185249~2.png
Ik had eerst ook zo'n 6- hoekige. Maar doordat de binnenkant van het waterreservoir nogal ruw is kreeg ik m nooit goed afgedroogd en dus schimmel.
Dus nu maar een RVS gekocht. Probleem opgelost. En super koffie. Ik heb de 200ml maat
:driveT4
Johnwest
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2013, 17:04

Re: Koffieapparaat

Bericht door Johnwest »

Wij nemen een thermoskan kokend water mee en gebruiken Nescafe Gold sticks. Heeeeerlijk......
Plaats reactie