Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

druklager koppeling

vragen over de T4
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: druklager koppeling

Bericht door pixie »

DONE !!!!

alleen het oliepeil is raar. heb gevonden dat een O2B bak 2.5l bevat en een O2D 3l.
Ik ging er vanuit dat ik een O2B (benzine) bak heb, en de vulstop ook een peilniveau is ?

heb er 2.6 à 2.7 l inzitten en er loopt niets uit …. testrit lijkt alles ok, schakelt perfect op en af.
Circuit is goed ontlucht, goede druk erop alles. your toughts?

originele druklager was echt naar de botten ! die zijkanten en het plastiek kwam er in stukjes uit ….. toch geluk gehad vorige trip denk ik.
verder is alles netjes los gegaan en terug vast. niets stuk of anders als het was. enkel beter :-)

dus vervangen: druklager, koppeling, hulpcilinder koppeling en fuseekogels l/r onder en boven, boitolie, motorolie, oliefilter, benzinefilter en luchtfilter

buiten een dopje voor de cardanbouten en een paar kleine extra onkosten is het echt geslaagd. jaja en ook door jullie hulp !!!!!
na mijn trip ga ik nog het schakelhefboom mechanisme reviseren met het setje dat ik besteld heb. De buskes die er niet bij zijn heb ik besteld bij VW origineel (grappig, van elk hadden ze er nog 2 :-) )
IMG_4229.JPG
nogmaals mijn grote dank ! en het lijkt idd een zwaar karwei maar als ik het nu opnieuw moest doen geen probleem !
Enkel hulp om ze eronder uit en terug er onder te zetten en de rest gaat zo lukken.

IMG_4230.JPG

@Lycia: ken je de term : vast is vast ? da haat ik he … enne iedereen zei me dat hier maar aangezien jij de moeite hebt gedaan ben ik gelijk een kleine en een grote momentsleutel gaan kopen en alles netjes zoals het hoort :yes
IMG_4232.JPG
ps: nu heb ik een gek raamprobleemje maar daar start ik even een nieuwe topic voor ...
One life, live it !
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: druklager koppeling

Bericht door Multivan Generation »

pixie schreef: 30 mei 2019, 11:54 DONE !!!!

alleen het oliepeil is raar. heb gevonden dat een O2B bak 2.5l bevat en een O2D 3l.
Ik ging er vanuit dat ik een O2B (benzine) bak heb, en de vulstop ook een peilniveau is ?

heb er 2.6 à 2.7 l inzitten en er loopt niets uit …. testrit lijkt alles ok, schakelt perfect op en af.
Circuit is goed ontlucht, goede druk erop alles. your toughts?
Als alles goed is en voelt, dan is dat het meestal ook.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: druklager koppeling

Bericht door pixie »

Multivan Generation schreef: 30 mei 2019, 12:47
Als alles goed is en voelt, dan is dat het meestal ook.. :toppie
:yes :yes :yes


black bulli schreef: 30 mei 2019, 13:00 TIP :na gebruik je momentsleutels terug ontspannen!
:bonk klinkt logisch :-) kostte wel wat geld dus best in ere houden. thx voor de tip !!
One life, live it !
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: druklager koppeling

Bericht door Pascal-141 »

pixie schreef: 30 mei 2019, 11:54 DONE !!!!

alleen het oliepeil is raar. heb gevonden dat een O2B bak 2.5l bevat en een O2D 3l.
Ik ging er vanuit dat ik een O2B (benzine) bak heb, en de vulstop ook een peilniveau is ?

heb er 2.6 à 2.7 l inzitten en er loopt niets uit …. testrit lijkt alles ok, schakelt perfect op en af.
Circuit is goed ontlucht, goede druk erop alles. your toughts?
De vulstop is niet het niveau volgens VW . Zij gebruiken daarvoor een "haakje" dat ongeveer 1 1,2cm onder de vulstop peilt.
Maar ... het is aangeraden om gewoon te vullen tot het er uitloopt bij de vulstop. Dat om een goede smering van de 5e versnelling te garanderen bij de 02B bakken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: druklager koppeling

Bericht door LAYCA »

Eind goed al goed :ikrij

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie