Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

keteken verlichting.jpg
cameratje.jpg
pioneer AVIC F710BT.jpg
Nu nog kijken om het beeld te laten overschakelen naar de camera als je de bus in z'n achteruit zet. er zit wel een draad voor aan de pioneer maar als ik daar +12v op zet gebeurt er niets. De instelling in het menu heb ik goed gezet dus nog even zoeken in de gebruikshandleiding. Maar beeld is er.

Groeten,

Walter
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door ruud vd meulen »

Op je achteruitrij verlichting aansluiten dacht ik
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

He, de oplossing!
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Toch nog even bezig geweest met het camera signaal. Heb ik van de week dus niet slim gedaan, cameraatje had ik op een losse voeding getest en toen ook die +12 volt gebruikt om de pioneer te activeren, maar ja dat werk natuurlijk niet zonder de min. Voorlopig laat ik het even zo als het is, dus handmatig overschakelen naar achteruitkijk camera beeld. Draadloos is dus lekker snel, maar je mist dan toch weer een schakelfunctie.
snoertje.jpg
Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door moosev »

Onder de bestuurdersstoel zit een draad waarmee je de pioneer kan laten schakelen. Zou moeten opzoeken wélke kleur het ook alweer was.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Bedankt voor de tip. Ik ga het uitzoeken. Morgen voor een week weg met de bus, wordt daarna dus.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door moosev »

Veel plezier! Groen/zwart was de kleur van het draadje met het achteruitrij signaal.
gr
René
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Net weer terug van een heerlijke week weg. Via het schiffshebewerk in Scharnebeck (indrukwekkend groot) naar Schwerin gereden. Mooi meer, prachtig kasteel en leuk mooi centrum. Daarna naar Wismar, ook een leuke oude stad en toen door naar Ririk om een verlaten legerbasis te bezoeken. Ik had deze bij toeval ontdekt op Google earth. Helaas afgesloten en bewaakt dus verder dan het gesloten hek kwamen we niet. Toen naar Insel Poel voor een aantal dagen rust en strand. Heerlijk gehad met zalig weer.
De bus rijd super na de modificaties van Fedde en ik ben er heel blij mee. Sterker, vlotter en bij 130 op de teller nog over als je gas bij geeft, een aanrader dus. Je aanbeveling was prima Sieds.
Verder nog iets, voor ons nieuw, geprobeerd en dat is Blikvlees. Via het web besteld en we hebben nu de pilaf en de rundergehaktballen geprobeerd. Smakelijk en zo klaar, ideaal om op voorraad bij je te hebben.
blikvlees.jpg
Helaas woensdag weer naar zee voor werk dus het perfect maken van de achteruitrijcamera moet even wachten, bedankt nog voor de tips Rene en Peter.

Groeten,
Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Eind van de middag telefoon, de bestelde kussens zijn klaar. Snel nog even naar Grou om ze te halen. Top gemaakt en dus mooi passend, kleur aubergine. Een stuk steviger dan de nu, tijdelijk gebruikte matrasjes.
nieuwe kussens.jpg
Groeten,
Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Mini klusje gedaan.
Even geen zin in gedoe met draadjes voor de achteruitrij camera. Dus hoekje maar even grijs
bed hoekje.jpg
geschilderd.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Dit jaar heb ik veel in het buitenland/op zee gewerkt en nu komt het er toch nog van, wat langer weg met de bus. We hebben samen gelukkig wel al twee, korte, week tripjes gemaakt en leuke weekenden beleeft maar niet een aantal weken weg. De 2 weken samen op Bonaire toen ik daar van af half Januari tot half Maart aan het werk was, waren ook ontzettend leuk.
Het plan is als volgt. Ik vertrek woensdag aanstaande alleen richting Porto via ongeveer de Franse west kust en waarschijnlijk noordwest Spanje, ik laat mij sturen door het weer. Marion vliegt begin 7 Oktober naar Porto en dan gaan we samen verder. Waarschijnlijk samen terug rijden, of wat ook kan is dat zij ook weer terug vliegt van ergens, in verband met werk op 21 Oktober. Heel veel gelezen en gekeken over de te volgen route, maar hoe meer ik keek hoe lastiger het werd. Kort om het enigste wat vast staat is de datum in Porto, de rest zien we wel en nemen het hoe het komt.
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen en hoe de nieuwe kussens liggen. Marion is al wat dagen zelf met de bus weg geweest toen ik voor 8 weken in Maleisië aan het werk was tot half September, en heeft ervaren dat ze een stuk steviger zijn, en veel beter liggen dan de tijdelijke, heel goedkope, matrasjes.

Wordt vervolgt,

Walter
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door de Viking »

Mooie trip Walter naar Portugal.
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in Spanje en Portugal geweest.
Mijn eerste rit 4 jaar geleden was 4 weken Italië en ook daar was ik ook nog nooit geweest
Een Fries trekt liever naar het noorden :knipoog alhoewel vorig jaar 6 weken in Thailand en Vietnam geweest (zonder camper)
In augustus 4 weken door Engeland gereden met de TT op de kortste route, prachtig!
Maar wij nemen geen blikvoer mee, er zijn te veel Chinese, Vietnamese en Indische afhaalrestaurant voor lekker eten onderweg.
Maar kussens van zit slaap-kwaliteit vinden wij te hard, we hebben er nog een goede topper op van traagschuim en dan ligt het heerlijk.
Goede reis en geniet van je vrijheid.
Wij gaan nog een week naar de wijnfeesten aan de Moezel
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Intussen lekker op weg, voornamelijk via de opschiet routes. Gisteren naar Honfleur gereden, heel leuk plaatsje en gelukkig was het toen ik aankwam 2 uur droog zodat ik even rond kon kijken.
Honfleur 1.jpg
Honfleur 2.jpg
Vandaag in Jonzac beland, Plekje aan een riviertje. Wat zuidelijker duidelijk hogere temperaturen en droog.
Jonzac.jpg
Morgen verder naar de Pyreneeën en waar ik Spanje in ga dat bepaal ik vanavond of morgen.

De nieuwe kussens zijn perfect en ook wij hebben een top of dek matras van traag schuim, perfecte combi zo. Het blikvlees is alleen voor nood hoor Sieds, Lekker eten kan je overal kopen, maar als je eens wat langer ergens wilt blijven of de winkels zijn dicht dan is het een prima product.

Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Ik had voor vertrek bij de ANWB winkel een tolbadge gekocht voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. Kost net geen 30 euro en werkt een jaar of zeven werd mij verteld. De betalingen komen per maand en worden automatisch afgeschreven, via je inlog kan je de gegevens downloaden en bv je kenteken wijzigen als je van auto wisselt voor een andere reis.
Ik kan niet anders zeggen dat het super werkt en bevalt, overal zo doorrijden en geen geknoei met geld of passen of zo, zeker hier in NW Spanje waar ik soms even een stukje tolweg pak, en je dus een euro of zo moet betalen, vind ik het erg gemakkelijk.
Gewoon tevreden en handig voor een ieder.

Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

20191003_143552.jpg
Zojuist voor het eerst in gebruik, erg makkelijk.

Groeten vanuit noord Portugal,

Walter
Plaats reactie