Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Minimale keuken voor RDW (Multivan T5)

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aldert
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 apr 2016, 22:47
Locatie: Eindhoven

Minimale keuken voor RDW (Multivan T5)

Bericht door Aldert »

Hoe zorg je dat de keuken zo weinig mogelijk plaats inneemt en voldoe je toch aan de RDW (en Belasting) eisen.
Omdat wij altijd in warmere streken kamperen koken wij buiten vanuit de achterklep aan een aanrecht wat onder het bed is gesitueerd.
Toen ik de grijs kenteken om wou zetten naar kampeer/geel kenteken moest er dus een watervoorziening en kook gelegenheid worden aangebracht.
Eerst wilde ik dat tussen de voorstoelen situeren maar dat vond ik nog te groot. Uiteindelijk heb ik deze oplossing bedacht waardoor er geen enkele overlast is voor bestuurder of achterpassagiers. De bestuurdersstoel kan vrij naar voor en achter worden geschoven evenals de achterstoel die gedraaid ook achter de voorstoel kan staan. Alles werkt en watertoevoer en waterafvoer zijn ook niet in het loop- of zitgedeelte te zien. De 2 jerrycans bevinden zich naast de achterstoelen zodat deze nog kunnen schuiven naar voor of achter.
Het aanrechtblad zit met twee beugeltjes vast tussen raam en rolgordijn en kan er zo worden uitgetild.
Ik was benieuwd of men dit zou accepteren maar dat was geen probleem (bij RDW Gilze Rijen). Enige opmerking was dat het minimaal is en dat was nou precies de bedoeling.
IMG_1028.JPG
IMG_1015.JPG
IMG_1032.JPG
Mocht je ook zo'n oplossing willen en kan je het niet zelf bouwen dan kan ik je het totale pakket aanleveren wat je alleen maar met 12 volt hoeft te verbinden.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Minimale keuken voor RDW (Multivan T5)

Bericht door MarkV »

Je zou de watertanks nog kunnen vervangen door 2 anderhalve liter flessen. Die kun je mooi kwijt in de flessenhouders het zijpaneel.

Inventief hoor :toppie
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Plaats reactie