Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurstijl bekleding loshalen

vragen over de T5
Plaats reactie
californiadreaming
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 okt 2013, 09:38

Deurstijl bekleding loshalen

Bericht door californiadreaming »

Om de dab antenne te kunnen monteren moet ik de plastic bekleding van de rechter voorruit stijl loshalen.
De handgreep eerst los, geen probleem want is geschroefd. Maar dan? Als ik er voorzichtig aan trek kraakt het enorm
en ben ik bang dat het afbreekt. Wil voorzichtig zijn want zit rolscherm in.

Kan iemand me op weg helpen hoe ik dit eraf krijg? Of een andere manier om de dab antenne te monteren?
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Deurstijl bekleding loshalen

Bericht door Angelo-anneveld »

californiadreaming schreef: 09 jun 2019, 08:31 Om de dab antenne te kunnen monteren moet ik de plastic bekleding van de rechter voorruit stijl loshalen.
De handgreep eerst los, geen probleem want is geschroefd. Maar dan? Als ik er voorzichtig aan trek kraakt het enorm
en ben ik bang dat het afbreekt. Wil voorzichtig zijn want zit rolscherm in.

Kan iemand me op weg helpen hoe ik dit eraf krijg? Of een andere manier om de dab antenne te monteren?

Zodra je de handgreep los hebt, is het een kwestie van voorzichtig trekken! Hij zit namelijk vast geklikt op je rolgordijn. Ik begin altijd boven de (hemel kant) en de rest volgt dan vanzelf. Als het nog nooit los geweest is wil het inderdaad wel eens stroefjes gaan. En ze willen wel eens scheuren
californiadreaming
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 okt 2013, 09:38

Re: Deurstijl bekleding loshalen

Bericht door californiadreaming »

Nou, geen beweging in te krijgen grrr.
Als ik harder ga trekken gaat ie geheid scheuren.
Prijs is 144,- voor een nieuwe volgens de dealer.

Ga die DAB antenne maar ergens anders zien te monteren.
RemonK
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2019, 20:38

Re: Deurstijl bekleding loshalen

Bericht door RemonK »

Had hetzelfde probleem!

Aan de linkerkant ging hij wel los zonder te breken. Dus nu zit mijn antenne aan de bestuurderskant, totaal niet hinderlijk in het zicht, een gemiddeld vignet is groter.

Overigens valt het ontvangst wel tegen (regio Rotterdam) maar dat zal niet met de positie links,rechts of ondersteboven te maken hebben.
californiadreaming
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 okt 2013, 09:38

Re: Deurstijl bekleding loshalen

Bericht door californiadreaming »

Gelukt!!!!!

Het is alleen niet van bovenaf lostrekken. Als je dit doet gaat ie geheid kapot.
Aan de bovenkant, buitenkant voorzichtig iets loshalen en dan deurrubber loshalen en opzij leggen.
Als je dan aan de bovenkant naar binnen kijkt zie je een haak zitten. Je kunt deze met schroevendraaier naar binnen duwen en je hebt de
bovenkant los. Dan voorzichtig je hand erachter want er zit dan niets meer vast en is klikwerk.

Ben blij dat het gelukt is, dab antenne zit vast en tot nu toe goede ontvangst.
Thanx en hoop dat jullie er ook iets aan hebben.
Plaats reactie