Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Scheidingsrelais vraag

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Scheidingsrelais vraag

Bericht door Vmaxxer »

Ik weet dat er over dit onderwerp al een zillioen topics bestaan maar toch wil ik "voor alle zekerheid" nog een vraag stellen. :knipoog
Als ik (behoorlijk basic) de hieronder volgende aansluiting gebruik van een scheidings filter tussen een HH en een start accu, wordt dan de eventueel leeggestarte start accu ook opgeladen als het zonnepaneel stroom levert?
cyrix3.png
Laatst gewijzigd door Vmaxxer op 13 jun 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 T5 2.5 AXD
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Scheidingsrelais vraag

Bericht door moosev »

Nee, gaat niet goed. De aansluitingen zijn omgedraaid. Zoek even de handleiding van de Cyrix op, daar staat alles in.
Wanneer je hem goed aansluit wordt de start accu ook opgeladen mocht dat nodig zijn. Leegstarten van de startaccu :ie ????
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: Scheidingsrelais vraag

Bericht door Vmaxxer »

Oh ja ik moet die 87 en de 30 omdraaien ik zie het..
En ik start normaal gesproken ook mijn startaccu niet leeg :knipoog maar ik vroeg me gewoon af of de startaccu ook opgeladen wordt door het zonnepaneel omdat ik op mijn bootje dezelfde configuratie wil en die blijft wel eens maanden zonder starten of lopen liggen dus zou mijn startaccu daar leeg kunnen raken.
Ik las ook dat die "startassist" optie af te raden is om te gebruiken anders was dat natuurlijk een optie.

dus vermits goed aangesloten zou het zonnepanneel dus de startaccu moeten laden (indien nodig)
heel mooi! :yes
2006 T5 2.5 AXD
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: Scheidingsrelais vraag

Bericht door Vmaxxer »

tekening aangepast om anderen niet in verwarring te brengen ..
2006 T5 2.5 AXD
Plaats reactie