Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekke achterruit T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

lekke achterruit T5

Bericht door Mette »

Hallo, onze VW California 2008 heeft een lekke (dubbelglas) achterruit. Ik wil hem laten vervangen. Carglass doet dat niet. Heeft iemand een adres of tip? Liefst niet naar het Campercentrum. Dan betaal ik de hoofdprijs. Alvast bedankt voor het meedenken.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: lekke achterruit T5

Bericht door Angelo-anneveld »

Mette schreef: 13 jun 2019, 18:13 Hallo, onze VW California 2008 heeft een lekke (dubbelglas) achterruit. Ik wil hem laten vervangen. Carglass doet dat niet. Heeft iemand een adres of tip? Liefst niet naar het Campercentrum. Dan betaal ik de hoofdprijs. Alvast bedankt voor het meedenken.
Prima zelf te doen!
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: lekke achterruit T5

Bericht door eurocook »

Scharphof Camper Nijverdal is ook een prima adres.
https://scharphofcampers.nl/
Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lekke achterruit T5

Bericht door Multivan Generation »

Mette schreef: 13 jun 2019, 18:13 Liefst niet naar het Campercentrum. Dan betaal ik de hoofdprijs. Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat kost het daar dan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

Re: lekke achterruit T5

Bericht door Mette »

Opgave Campercentrum Amersfoort: € 875,- alleen in lichtgroen.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: lekke achterruit T5

Bericht door otzie »

ik heb enkele jaren geleden geprobeerd "dubbelglas" voor een t5 te kopen.
maar dit wordt enkel door vw zelf geleverd,en dan zit er dus vanzelf een stevig prijskaartje aan
ook kan carglas, autotaalglas, okidoki-glas, dit niet leveren en dus niet monteren.

wellicht kun je de 2e ruit welke aan de binnenzijde van buitenruit zit verlijmd verwijderen met een hete fohn.
en met een mes met 90graden hoek. (buitenzijde van de ruit is groter om op het chassis/klep te passen daarin zit een kleinere ruit geplakt

je krijgt dan uiteindelijk een enkelglas ruit, maar dan kun je er wel weer doorheen kijken.

als je ziet dat een ruit lek is (witte vlekken of strepen) dan lekt de ruit al wel enkele jaren

succes iig.

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Plaats reactie