Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bekleding laat los

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bekleding laat los

Bericht door Arbee »

Weet iemand hoe ik dit het beste kan (laten) opknappen? Kan ik het beste een nieuw paneel bestellen? Wie heeft er een suggestie/oplossing?
California is 12 jaar oud, en door de warmte is de bekleding los gekomen, of de lijm werkt gewoon niet meer.Dit paneel zit rechts achterin.
Paneel rechts achter
Paneel rechts achter
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Bekleding laat los

Bericht door Angelo-anneveld »

Arbee schreef: 19 jun 2019, 12:19 Weet iemand hoe ik dit het beste kan (laten) opknappen? Kan ik het beste een nieuw paneel bestellen? Wie heeft er een suggestie/oplossing?
California is 12 jaar oud, en door de warmte is de bekleding los gekomen, of de lijm werkt gewoon niet meer.Dit paneel zit rechts achterin.Bus bekleding paneel.JPG
Heb nog 1 liggen beschadigd..
miss kan je wat met de bekleding?
Mag je gewoon zo hebben staat bij mij toch in de weg
Bijlagen
D59E821C-0102-4FF6-ADE4-13EDAFF6DE87.jpeg
76A7594E-2859-43CB-811C-A5F0DB164706.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bekleding laat los

Bericht door Multivan Generation »

Hier kun je waarschijnlijk niet direct veel mee,
maar daarmee heb je misschien wel een startpunt om een zoektocht te beginnen door een onderdeel nummer..
https://www.ebay.de/itm/Seitenverkleidu ... xynapRg6kK

Lijmen zou ik proberen met spuitlijm van pattex en dan beide delen inspuiten, even laten aandrogen en op zijn plek drukken..

Rotkarweitje in een bestaande situatie.. :bonk

Veel succes gewenst :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Bekleding laat los

Bericht door Arbee »

Angelo-anneveld schreef: 19 jun 2019, 20:18
Arbee schreef: 19 jun 2019, 12:19 Weet iemand hoe ik dit het beste kan (laten) opknappen? Kan ik het beste een nieuw paneel bestellen? Wie heeft er een suggestie/oplossing?
California is 12 jaar oud, en door de warmte is de bekleding los gekomen, of de lijm werkt gewoon niet meer.Dit paneel zit rechts achterin.Bus bekleding paneel.JPG
Heb nog 1 liggen beschadigd..
miss kan je wat met de bekleding?
Mag je gewoon zo hebben staat bij mij toch in de weg
Misschien een goed idee dat ik dat paneel ophaal, dan kijk hoe ik het eruit kan halen, dat kleine stuk wat bij mij los laat, en dan in mijn eigen bus dat paneel eruit haal en de andere erin monteer.
Is het voorlopig weer eventjes netjes. Waar woon je ongeveer Angelo-Anneveld? Ik zelf in de buurt van Amsterdam
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Bekleding laat los

Bericht door Angelo-anneveld »

Woon zelf in emmen.
Wel een eindje uit de buurt..
Ik rij maandag naar den helder. Wellicht dat dat je beter past?
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Bekleding laat los

Bericht door luisenbos »

Arbee

Mijn tip zou zijn het is goed te doen wel een paar opmerkingen plak het rond om af spuit de foam in met spuit lijm laat het een nachtje drogen dat fixeert de oud foam resten tot een beter geheel .?

als dat stukje wat los hangt echt stof is ! en geen kunstleer is spuit het dan liever niet in met pattex of bizon kit de kans bestaat dat het te dik word opgezet is groot en dan trekt door je stof heen en je krijgt lelijke glazige harde plekken dat zie je dan weer aan de zicht zijde noem dat ervaring :knipoog :politie

Beter is textiel lijm die is wit ook daar zal je de foam resten moet verwijderen of ook fixeren het risico is wel datje aan de zicht zijde wel kuiltjes
en ander dingen kunt gaan zien van het onderbreken foam resten .

succes groetjes Frits
Bijlagen
deur bekleding 29-3-2011 002.JPG
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Bekleding laat los

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb goede ervaring met sproeilijm van Wurth.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Bekleding laat los

Bericht door Arbee »

Heel erg bedankt voor alle tips.
Eventjes een paar antwoorden op vragen in de reacties:
-het losse deel is gewoon stof
-het foam is verteerd, dus ik hoop dat de tip van inspuiten met spuitlijm werkt om dat foam weer wat stevigheid te geven.
-aan de randjes zit dat doek naar binnen gebogen/gevormd, dat is nog wel een dingetje hoe ik dat moet doen.

Weet iemand of je dat gedeelte waar het stof en die zilveren strip op zit er relatief eenvoudig uit te halen is? En hoe je dat moet doen?
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Bekleding laat los

Bericht door luisenbos »

Wat zou je ervan denken om de deur bekleding er even af te halen en aan de binnenkant te kijken voor de bevestiging van het stripje een beetje zelf onderzoek kan geen kwaad .

Niet overal is pasklaar antwoord te krijgen zonder zelf even te kijken hoe en wat in elkaar steekt en accepteer dat je fouten kan en mag maken .

:muur
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bekleding laat los

Bericht door Multivan Generation »

luisenbos schreef: 21 jun 2019, 11:01 Wat zou je ervan denken om de deur bekleding er even af te halen en aan de binnenkant te kijken voor de bevestiging van het stripje een beetje zelf onderzoek kan geen kwaad .

Niet overal is pasklaar antwoord te krijgen zonder zelf even te kijken hoe en wat in elkaar steekt en accepteer dat je fouten kan en mag maken .

:muur
+1
zo denk ik er ook over..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie