Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook maar even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Ook maar even voorstellen

Bericht door hangover »

Hallo lezers,

Al jaren ben ik heimelijk verliefd op de transporter (camper), eerst een tijd de T3 en de laatste jaren toch wel de T4.
Ik heb nu eindelijk mijn lief zover dat we binnenkort een week in een gehuurde T4 Westfalia :ikrij gaan uitproberen of dat echt iets is waar we samen mee op stap kunnen gaan in de toekomst, maar dan met ons eigen campertje.
Voordat het zover ben ik al langere tijd mij aan het oriënteren inlezen in diverse fora, maar hier toch wel de meeste interessante onderwerpen waar ik wat van kan leren.
Alleen hoe meer ik lees, hoe meer het me gaat duizelen door de vele verschillende uitvoeringen en motor opties die er zijn.
Een paar dingen ben ik wel al voor mezelf uitgekomen wat ik zou willen straks, ik ben lang en wil straks een bed van minimaal 2 meter en m'n lief wil graag wan manoeuvreerruimte als het bed is uitgeklapt, dus is mijn wens eentje met een lange wielbasis. Als het een diesel wordt eentje vanaf 2001 ivm milieuzones. Benzine of LPG zou ook kunnen maar die zijn dun bezaait hier in NL. Zag al wel een lange Caravelle VR6 met LPG G3 op autoscout staan, maar die staat al een maand te koop en dan vraag ik me toch wat er mis mee is :nuts
Ik ben nog niet echt van plan om op korte termijn wat aan te schaffen, maar kijk veel rond wat er zoal te koop is/komt.
Wat ik me wel afvraag, met het oog om zelf een camper in te gaan richten, of het beter is om te kiezen voor een kombi/caravelle/multivan ipv en bestelauto ivm met het eventueel plaatsen van een originele bank. Ik heb hier en daar wat gelezen over chassisnummers met WV1 of WV2, maar zie ook vaak op (Duitse) sites dingen als 7DB en 70X, dat zegt mij nog niet zoveel.
Al met al besteed ik aardig wat uurtjes met het doospitten van de diverse T4 projecten (ook stiekem wat T5 :knipoog ) en zelfbouw verhalen en vermaak mij prima hier! Ik heb het nu al naar m'n zin!
Groet,
Erik
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door LAYCA »

Welkom bij de club :wjw

Hoop gouw wat te zien van jullie wens : :driveT4


Groeten Ineke & Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door hangover »

In de mei vakantie hebben we een week in een gehuurde T4 California uit '98 rondgereden en dat was goed bevallen.
Het was zo koud, o.a. in Denemarken, dat we maar één keer naast de bus in het zonnetje hebben kunnen zitten. De rest van de tijd waren we op de binnenruimte van de bus aangewezen en dat is erg meegevallen, we zaten elkaar niet continue in de weg ;)
Sindsdien op zoek naar een lange T4, het liefts een Syncro (omdat het kan ;).
Na een paar bussen bekeken te hebben, die het toch net niet waren, werd hier ineens een T4 door de bullieman aangeboden en die is het geworden! Vrijdag opgehaald en nu staat hij hier voor de deur!
Nu eea wat uitproberen en na de zomer waarschijnlijk opschorten en aan de ombouw beginnen. Eerst weer even sparen :)
Ik heb wel wat vraagjes maar die zal ik in het T4 forum stellen.
Groet,
Erik
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door Henk-1 »

Hoi Erik,

:ikrij :T44EVER :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie