Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Metalig geluid. Iemand een idee?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door ThomasH »

Na een ogenschijnlijk klein probleempje met de airco nu probleem nummer 2 tijdens onze vakantie. 😣 Zonder dat er iets is gebeurd, horen we vandaag na het starten van de motor een 'metalig geluid'. Ik heb een video gemaakt waarop het goed te horen is. Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn? Klinkt alsof er een beugeltje of schroef of ketting loszit en meetrilt. Maar het klonkt wel hard. Maar goed, ik heb geen idee. Alle tips zijn erg welkom. Video op youtube:

https://youtu.be/oyZfnXghZug

VW Westfalia T4 uit 1994 AAB
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door Multivan Generation »

Rij er morgen mee langs een garage en laat er naar kijken. Die mensen hebben hun vak ervan gemaakt.

Succes..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door ThomasH »

Dat is ook zeker de bedoeling. Maar soms kan het geruststellend werken als iemand je al kan vertellen wat het (mogelijk) is als je nog niet bij een garagist terecht kan. 😁👍Dus daar hoopte ik een beetje op.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door ThomasH »

Afspraak gemaakt maar kan vandaag nog niet terecht. Morgen ben ik de eerste. Dus mijn vraag blijft staan. Mocht iemand een idee hebben, zou er blij mee zijn.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door odorf »

Misschien eens kijken of ergens aan de motor iets is losgekomen? Zo klinkt het.

Maar het kunnen ook andere ‘simpele’ oorzaken zijn. Ik heb langgeleden iets degelijks gehad, klonk alsof er een oven-bakplaat bovenop mijn motor mee aan het rammelen was. Bleek uiteindelijk de aansluiting van spruitstuk naar uitlaat te zijn. Nieuwe flexkoppeling er op en opgelost. :toppie

Odorf.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door Multivan Generation »

En? Wat was het uiteindelijk?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door Multivan Generation »

ThomasH schreef: 24 jun 2019, 09:32 Afspraak gemaakt maar kan vandaag nog niet terecht. Morgen ben ik de eerste. Dus mijn vraag blijft staan. Mocht iemand een idee hebben, zou er blij mee zijn.
Laatst actief: wo jun 26, 2019 15:12
Wat wat de oorzaak van het rammeltje?
Beetje terugkoppeling is wel gewenst/prettig :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door ThomasH »

De afgelopen dagen doorgebracht in een b&b, wachtend op de lokale renaultgarage. Inschatting na luisteren was 'pully damper' wat volgens mij de poelieriem betekent. Uiteindelijk bleek ook de compressor van de airco kapot. Dat schijnt prijzig te zijn. Gewacht op onderdelen. Uiteindelijk bleek dat laatste onderdeel niet te passen. We rijden weer, dat is het belangrijkste, maar zonder airco. Dus die compressor zal thuis vervangen worden.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt in ieder geval nu weer met een gerust hart verder rijden.
Er was wel degelijk iets serieus aan de hand(klonk echt niet jofel),
dus de inschatting om meteen naar de dichts bijzijnde garage te rijden,
was nog niet zo verkeerd.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Metalig geluid. Iemand een idee?

Bericht door ThomasH »

Klopt. Wel nog fijn om te horen dat de bus volgens de garagehouder in zeer goede technische staat was. 😁👍
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Plaats reactie