Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HELP: mijn T5 bokt!

vragen over de T5
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,
Aangezien je geen storingsmeldingen krijgt etc, zou het misschien water in de brandstof kunnen zijn?
Een vriend van mij had dat tig jaar terug met zijn Golfje TDI en als dat opspeelde, leek het bijna wel alsof je motorblok er uit zou donderen...
Bij die auto bleek er dus water in de tank te zijn gekomen...
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door MarcoBT4 »

Eveline staat je toerenteller wel stil of loopt die te schommelen.

Ik heb hem laten uitlezen vanmorgen, totaal geen storing maar met kouwe motor meer last van dan met warme.
Me toerenteller staat wel te schommelen en je hoord hem niet netjes lopen... krijg een vermoede dat het de luchtmassameter is.
Bij de tuning zeiden dat zou kunnen want die hoeft geen storing aan te geven.
Dat euvel was met me BMW toen ook, dus denk dat ik die maar ga vervangen die kosten ook niet veel

Ik volg deze topic met argesogen pfff heb liever duidelijkheid dan kan ik het laten maken :bonk
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
jordydereus

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door jordydereus »

Ilja1974 schreef: 06 jul 2019, 11:26 Hallo,
Aangezien je geen storingsmeldingen krijgt etc, zou het misschien water in de brandstof kunnen zijn?
Een vriend van mij had dat tig jaar terug met zijn Golfje TDI en als dat opspeelde, leek het bijna wel alsof je motorblok er uit zou donderen...
Bij die auto bleek er dus water in de tank te zijn gekomen...
Water of alg komt steeds vaker voor.

Een toevoeging om water en alg te verwijderen bestaat.

Ook een injector cleaner kan zeker schelen.
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door daanser »

Misschien allang gecontroleerd maar bij mij was het het brandstoffilter.... Je weet maar nooit....
Elfje Twaalfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2018, 14:36

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door Elfje Twaalfje »

Goeie tips weer. Brandstoffilter is vervangen, injectie cleaner 2x gebruikt. Alleen het specifiek uitlezen van groep 23 en 24 weer ik niet zeker.... dat zal ik nog navragen. Vervelende puzzel! Volgende stap is toch injectoren testen.
Dank allemaal weer!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door jos_br »

De verstuivers gaan echt niet zo vaak stuk als iedereen zegt. Ik weet zeker dat er al heel wat voor niets vervangen zijn........

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door ktmkrik »

Toch ergens wel benieuwd hoe de stand van zaken nu is en/of er al een oplossing gevonden is?
Elfje Twaalfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2018, 14:36

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door Elfje Twaalfje »

Stand van zaken..... ik wou dat ik beter nieuws had maar op dit moment staan de injectoren in de kruipolie alvorens ze gedemonteerd kunnen worden om te laten testen... dus, ... wordt vervolgd ...en als er ontwikkelingen zijn zal ik een berichtje posten! Dank voor de interesse en voor alle tips! Ik vind het heel fijn dat er wat mensen meelezen en denken..
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door jos_br »

Elfje Twaalfje schreef: 17 jul 2019, 09:51 Stand van zaken..... ik wou dat ik beter nieuws had maar op dit moment staan de injectoren in de kruipolie alvorens ze gedemonteerd kunnen worden om te laten testen... dus, ... wordt vervolgd ...en als er ontwikkelingen zijn zal ik een berichtje posten! Dank voor de interesse en voor alle tips! Ik vind het heel fijn dat er wat mensen meelezen en denken..
Euhh??? Dit gaat toch om een T5? Die verstuivers wonen in de olie, wat kan er dan nog vast zitten??

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door ktmkrik »

Kunnen idd wel vast zitten maar met het juiste gereedschap wip je ze er zo uit.
Glijstang met gewicht gebruiken, zelf heb ik er een passende haak voor gemaakt die je achter de verstuiver haakt en dat werkte goed.
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door MarcoBT4 »

Wacht met spanning af, de mijne is ook nog niet opgelost :bonk
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Elfje Twaalfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2018, 14:36

Mijn T5 bokt niet meer!!

Bericht door Elfje Twaalfje »

Nou hèhè!!! Het probleem lijkt eindelijk opgelost!!!! De verstuivers waren goed. Het bleek een storing of kapotte toerentalsensor te zijn!!! Die is nu vervangen en de motor snort als een naaimachientje.... :gekte :gekte :gekte

Waarom dan geen foutmelding bij het uitlezen? Nou, de gedachte is dat als de toerentalsensor even nul toeren meet - bijv. als de stroom even wegvalt - dat ook een acceptabele reading is; de motor staat stil. Maar de brandstoftoevoer wordt wel gelijk afgesloten. Met een bok als gevolg. Dat is de filosofie althans.

Nou, dit meisje is helemaal blij: gelijk een lang weekend Terschelling gepland! :sjaal En die fles wijn/whiskey die ik had uitgeloofd voor de juiste tip... wel, die moet ik dan maar samen met mijn hond soldaat maken. Maar Marco, jij zat op het juiste spoor. Ben benieuwd of het bij jouw T4 ook de oplossing is. :ikrij :ikrij :ikrij

Bedankt allemaal! En wellicht tot ziens 'en route'! :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door ktmkrik »

Geweldig dat het ondanks dat het voor jou even heeft geduurd zo te zien is opgelost en hopelijk kun je veel kilometers maken zonder dat je bus weer bokt!
Veel plezier gewenst met het mans maken van denk ik de fles wijn dan maar :bifun
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door jos_br »

Das waar ook, vaak is de stekker geoxideerd van de toerentalsensor, of domweg stuk. Achteraf hebben wij dit ook al eens gehad zonder foutmeldingen. Mooi dat het opgelost is, kan me voorstellen dat je blij bent!!

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HELP: mijn T5 bokt!

Bericht door Multivan Generation »

Inderdaad mooi,
maar dit had men met rijdend loggen toch moeten zien gebeuren,
dat het toerental ineens niets meer aangaf?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie