Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kwikfikstips koelkast?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

kwikfikstips koelkast?

Bericht door brecht »

We zijn op vakantie en de koelkast lijkt stuk (oude type,met element in de koelruimte zelf)

Hij slaat aan (en gek genoeg ook af) terwijl de koelkast niet echt koud wordt, element voelt wel een beetje koud aan, maar de ruimte wordt gewoon niet zo koud meer als voorheen. Er is ook geen aanslag/aanvries op het koelelement ook. Temp lager instellen op de display helpt niet.

Ik gok eigenlijk dat er ergens vloeistof niet meer op druk staat, in ieder geval zal een bezoekje aan Henk nodig zijn. Maar zou ik hier vanaf de camping al wat kunnen proberen? Gereedschap en basis-multimeter is mee, dus waar om niet?
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: kwikfikstips koelkast?

Bericht door Noorfalia »

Ik zou vooral de zoekfunctie even proberen :zwaai

Als er te weinig koudemiddel is dan kan HenkK je volgens mij niet helpen. Hij kan wel de regelunit nakijken en vaak ook repareren.

Hoor je de ventilator wel draaien? Als die het niet doet slaat de compressor misschien af omdat het onder de koelkast te warm word.
Laatst gewijzigd door Noorfalia op 09 jul 2019, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: kwikfikstips koelkast?

Bericht door odorf »

@Jan,
Volgens mij is het een ingebouwde Compressor-koelkast. Die hang je niet ff snel op z’n kop.
(En heeft ook geen zin. ) :toppie

@Brecht;
Is de accuspanning nog wel ok? Want anders doet hij ook alleen maar opstarten en stopt hij er ook meteen mee.

Mocht het om koudemiddel gaan kan misschien Egbert, van Egbert&manon iets betekenen.
Is oud gas wat niet meer via de servicehandel te leveren is. Maar dan vermoed ik ook dat je op zoek moet naar een lek in het systeem. Dat komt bijna nooit voor ...

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: kwikfikstips koelkast?

Bericht door odorf »

Geen idee wat er vroeger in dat oude spul werd gebouwd.
Het is van mij ook maar een aanname dat het om een Westfalia koeldoos gaat. :toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: kwikfikstips koelkast?

Bericht door brecht »

Tja,

toen gingen we naar een andere camping met werkelijk geen bereik.... Kon ff niet reageren en had nog net geen zin genoeg om ervoor met laptop en telefoon een stuk te gaan fietsen om vanaf elders te gaan forummen. Koeling lukte aardig op de padvindersmanier en t weer zat mee (lees:koud) Dank voor de tips iig.

Zoekfunctie is zo ongeveer mijn openingspagina op dit forum... uiteraard had ik die al gebruikt.
een lek systeem zou gek zijn, maar wat anders?
accuspanning is prima, ruim 12V als motor uitgeschakeld is.
en t gaat idd om de origniele westfalia inbouw. Da's een compressorkoelkast.

Nu we terug zijn toch maar eens met Henk afspreken.
Plaats reactie