Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luifel adapter stress

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Steffen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2015, 12:03

luifel adapter stress

Bericht door Steffen »

Hi Allemaal,

Twee jaar geleden hebben we een brandruprail laten installeren en met redelijk plezier gebruikt.
Toch blijft een cassetteluifel lonken.
Ik zie echter een nadeel waardoor ik nog geen cassette aanschaf, namelijk de adapters.
Ik wil na de vakantie de cassette gewoon kunnen verwijderen, maar dan wel zonder dat de beugels/adapters blijven uitsteken.
Is hier een oplossing voor? ik weet dat op de t4 een verwijderbare adapter bestaat, ik kan hem alleen niet voor de t5 vinden.
Ik heb op dit forum wel een verwijderbare oplossing gezien maar dat gaat niet werken bij mijn t5 (met FSL dak)
Wie o wie kan mij helpen??
gr Steffen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33715
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luifel adapter stress

Bericht door Multivan Generation »

Als je op de T5 ook een brandrup of reimo toprail/multirail gemonteerd hebt,
dan kun je na het demonteren van je luifel, je adaptersteunen oook gewoon verwijderen hoor.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Steffen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2015, 12:03

Re: luifel adapter stress

Bericht door Steffen »

Niet bij alle adaptersteunen. Ik ben inmiddels verder, de brandrup steunen voor de omnistor 5200 kunnen verwijderd worden. De Fiamma steunen weer niet, die zitten nl vast op de carrosserie.
Maar als er andere betere ideeën zijn dan zijn die meer dan welkom.
gr Steffen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33715
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luifel adapter stress

Bericht door Multivan Generation »

Welke fiamma steunen heb jij het dan over?

Als je een toprail of multirail hebt, dan ga je toch niet meer luifelsteunen gebruiken die je vast moet zetten aan je carrosserie? Want dan heeft die rail ook geen fluit zin :zwaai

Luifelsteunen die je vastzet in de carrosserie is zo T4 :zwaai

Vwcampersite hier op het forum heeft ze zelf gemaakt. Kijk maar eens in zijn topic.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Steffen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2015, 12:03

Re: luifel adapter stress

Bericht door Steffen »

Multivan Generation schreef: 21 jul 2019, 18:26 Welke fiamma steunen heb jij het dan over?

Als je een toprail of multirail hebt, dan ga je toch niet meer luifelsteunen gebruiken die je vast moet zetten aan je carrosserie? Want dan heeft die rail ook geen fluit zin :zwaai

Luifelsteunen die je vastzet in de carrosserie is zo T4 :zwaai

Vwcampersite hier op het forum heeft ze zelf gemaakt. Kijk maar eens in zijn topic.

Groetjes Peter
Ik heb het over de steunen van de f45s en zelfs bij een multirail moeten ze vastgezet worden aan de carrosserie. Dat gaat mij de pet te boven.
Ik heb die rail juist voor het eenvoudig kunnen verwijderen van je luifel.

Ik had inderdaad de steunen van vwcampersite gezien! heel mooi gedaan (vette camperbouw ook)
Ik ga nu voor de thule omnistor 5200 en in de lengte 300cm aangezien ik een verlengde bus heb.

thanks voor de reactie
Steffen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33715
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luifel adapter stress

Bericht door Multivan Generation »

Steffen schreef: 27 jul 2019, 22:15 Ik heb het over de steunen van de f45s en zelfs bij een multirail moeten ze vastgezet worden aan de carrosserie. Dat gaat mij de pet te boven.
Ik heb die rail juist voor het eenvoudig kunnen verwijderen van je luifel.

Ik had inderdaad de steunen van vwcampersite gezien! heel mooi gedaan (vette camperbouw ook)
Ik ga nu voor de thule omnistor 5200 en in de lengte 300cm aangezien ik een verlengde bus heb.

thanks voor de reactie
Steffen
Als je op deze pagina kijkt:
https://www.fiamma.it/nl/fiammastore-nl ... ma-f45-f70

Dan zie je inderdaad dat je voor de Brandrup toprail, alsmede voor de Reimo multirail voor de T5 en T6 in het dak zou moeten boren..

Echter waarom zou je de T4 brandrup adapters niet gebruiken? Dat doe ik ook met een F35 luifel op een Brandrup toprail die voor een T4 gedacht was, maar op een T5 GP gemonteerd is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie