Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Standkachel monteren
Standkachel monteren
Goedendag wjw'ers, ik kan dit nergens vinden in het forum. Daarom hier de vraag. Moet een standkachel met de pijpjes naar beneden geplaatst worden of mag hij ook via de zijkant de uitlaat en inlaat hebben ? Ik ben bezig een standkachel onder de wagen te monteren. En het komt allemaal beter uit als deze aan de zijkant de uitlaat heeft. Dus een kwartslag gedraaid.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Re: Standkachel monteren
Om wat voor standkachel gaat het?
Merk-type-misschien foto?

Merk-type-misschien foto?

Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Het gaat om deze. Ik zou hem graag op deze manier willen monteren. Op zijn "zij"
Ziet er nieuw uit, misschien even in de handleiding kijken?
Een Eberspacher standkachel kan op zijn zijkant gemonteerd worden, dus het zou best mogelijk kunnen zijn.
Een Eberspacher standkachel kan op zijn zijkant gemonteerd worden, dus het zou best mogelijk kunnen zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dat is het probleem ook een beetje. De handleiding is niet te vinden meer
. Maar als een eberspacher dat mag, dan lijkt mij dat het bij deze ook kan/ mag. Denk dat deze "ernaast" gelegen heeft. Hij werkt wel met de proefopstelling op zijn zij. Dank voor je antwoord. Dan ga ik hem toch maar op zijn zij monteren. 
Bij de Eberspacher stond dat hij 90 graden om zijn as gedraaid kan worden maar wel met de gloeispiraal naar boven. Ik weet niet hoe belangrijk dat is maar je kan misschien even op hun site kijken of daar iets over staat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Je haalt 2x Eberspacher aan, maar volgens mij is dit een goedkoop Chinees toestel. En dat kan wel eens anders zijn..Hanz schreef: 21 jul 2019, 09:05 Bij de Eberspacher stond dat hij 90 graden om zijn as gedraaid kan worden maar wel met de gloeispiraal naar boven. Ik weet niet hoe belangrijk dat is maar je kan misschien even op hun site kijken of daar iets over staat.
De behuizing van een Eberspacher is meestal helemaal zwart.
Moraal van het verhaal, gewoon proberen en er zijn blijkbaar hele fakeboek groepen die over dit soort kachels gaan.. dus misschien kun je daar nog iets vinden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bedankt voor jullie reactie en de adviezen.Ik ga ermee aan de slag. 

Gemonteerd. Op zijn zij. Aangesloten apart op de tank. Werkt prima zo.

- VerbalKint
Dit ziet eruit als het Aliexpress model idd
Op youtube staan honderden films over de montage en prestaties.
Als je hem uit elkaar haalt is het idd een kopie van Eberspacher.
Goedkope kopie met lossere contacten en minder gebouwd op levensduur, maar voor 1/10 van de prijs, koop je gewoon elke 5 jaar een nieuwe.
Op de zijkant monteren kan gewoon voor zover ik weet, let wel op dat de printplaat voldoende koeling krijgt?

Op youtube staan honderden films over de montage en prestaties.
Als je hem uit elkaar haalt is het idd een kopie van Eberspacher.
Goedkope kopie met lossere contacten en minder gebouwd op levensduur, maar voor 1/10 van de prijs, koop je gewoon elke 5 jaar een nieuwe.
Op de zijkant monteren kan gewoon voor zover ik weet, let wel op dat de printplaat voldoende koeling krijgt?
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D 

Dank je verbalkint voor je reactie. Is inderdaad een Ali model. Heb diverse mensen gesproken hier over de kwaliteit. Voor 180 verwacht ik ook geen goude. Maar de reacties waren zeer positief. Dus daarom deze. Hij word niet vaak gebruikt. Hij werkt prima. Heb ook inderdaad veel YouTube filmpjes gezien. Ook met de verschillen. En voor dit geld gooi je zo een ander er over een paar jaar onder. 

Net een weekje in het zwarte woud geweest. De laatste twee nachten was het fris. Smorgens de kachel aan. Wat een luxe is dat. Hij werkt perfect. Ben er blij mee. En als die "Ali" kachel maar 5 jaar meegaat, kopen we weer een nieuwe voor 180,-.