Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

Multivan Generation schreef: 28 jul 2019, 18:11

Dus je punt is eigenlijk, dat je een site gevonden hebt, waar verkeerde informatie op staat,
of dat jij de regels verkeerd interpreteert.

Interessant :toppie :knipoog

Pagina 8 van deze link:
https://www-europe.nissan-cdn.net/conte ... VAN_NL.pdf
stahoogte 1,36 meter

De fiscale eisen om in aanmerking te komen voor het half of kwarttarief is een verhoging van de stahoogte met een minimale oppervlakte van 90 bij 100 cm.

Succes.. :toppie
[/quote]

Nee, dat is het dus niet, lees maar even na in onderstaande link. En de site van Nissan is wel bepalend? Als je het niet wilt begrijpen is het prima. Lezen EN begrijpen is/zijn ook een vak. Een tekst van Nissan is niet bepalend. Wel de wetteksten en de fiscus. Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht maar ben voor de 8e keer bezig een bedrijfswagen om te bouwen tot camper, inclusief geïmporteerde bussen uit Duitsland (EU) en Zwitserland (niet EU), en dacht de regelgeving te kennen. Kinderachtige reactie van je, nergens voor nodig. Ik probeer gewoon kennis te vergaren en-/of te delen.

Don't worry: we spreken elkaar. :zwaai

Zie hieronder, in beide gevallen blijft de eis van 200cm staan.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Schermafbeelding 2019-07-28 om 22.10.24.png
:driveT4
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

bobv schreef: 28 jul 2019, 20:25 Maximale lengte van de laadvloer van de Nissan is 2,04 m. Dat wil nog niet zeggen dat het blok van 200x90x130 er in past. Op 130 hoogte is de lengte denk ik geen 2 meter meer. Daarom afkeur door de belastingdienst denk ik.
Denk ik ook. Meestal wordt er boven de cabine een kast gebouwd of is er een soort legplank gemonteerd.
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

Ach, we zitten hier op een Transporterforum en daar is dit geen issue..

Maar goed dat je het voor het voetlicht hebt gebracht.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

bobv schreef: 28 jul 2019, 22:46
Multivan Generation schreef: 28 jul 2019, 21:30 Dat maakt voor een camper toch niet uit?
Leg eens uit?
We zitten hier op een Transporter forum.
Lengte laadvloer T4 is 2,485 meter korte wielbasis, hoogte 1,42 meter https://www.weetjewel.com/t4_maten.htm

Lengte laadvloer T5 is 2,572 meter korte wielbasis, hoogte 1,41 meter https://www.vwbedrijfswagens.nl/nl/tech ... wagen.html

Dus als je dat als basis neemt, dan is de regelgeving voor wat betreft inrichtingseisen voor de RDW sowieso geen probleem,
en voor de Belastingdienst:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper

Ook niet, want je voldoet ruimschoots aan de eisen van minimaal 130 cm hoog en de laadruimte is dus ook voldoende lang.
Wat wel apart is, is dat ze nu niet meer van de maatvoering van het basis voertuig uitgaan, maar van het aangepaste voertuig.

Even voor de discussie: zou een Caddy maxi dan wel of niet aan de basis eisen voor maatvoering kunnen voldoen,
eventueel met verhoging van de stahoogte dmv een (slaap-)hefdak?
Afbeelding

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

C = 1233. Moet 1300 zijn. Geen camper voor de fiscus, ook niet met een klapdak.
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

En als je naar maat D kijkt zou het wel kunnen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

Multivan Generation schreef: 29 jul 2019, 22:14 En als je naar maat D kijkt zou het wel kunnen..
Eens.
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

Ik neem hierbij de NV200 (personenversie) als voorbeeld.
De vraag is: hoe kan ik die wettelijk ombouwen zodat het een kamper is?
Mijn antwoord: je moet aan de volgende eisen van het RDW voldoen:
De Regeling Voertuigen stelt de volgende eisen aan een kampeerwagen:

In het voertuig moeten zitplaatsen en een tafel aanwezig zijn. De tafel mag eventueel zijn weg te halen.
Er moet een bed aanwezig zijn. Dit bed kunt u eventueel maken met behulp van de zitplaatsen.
Er moet een kookgelegenheid aanwezig zijn.
Er moeten mogelijkheden zijn om spullen op te bergen.
Deze voorzieningen moeten vast in de woonafdeling zijn bevestigd.
Bron: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... tingseisen

Er staat hierbij (linkje) ook vermeldt welke stappen je moet doorlopen:
Een voertuig laten registreren als kampeerwagen

Zo laat u een voertuig registreren als kampeerwagen:

Pas het voertuig aan, aan de inrichtingseisen.
Na aanpassing maakt u een keuringsafspraak bij een RDW-keuringsstation. U kiest voor de optie 'wijziging aan het voertuig'.
Neem het complete originele kentekenbewijs en uw originele rijbewijs mee.
Betaal de kosten. De minimale kosten vindt u bij 'beoordeling minder dan 5 aspecten', de maximale kosten vindt u bij 'beoordeling 10 of meer aspecten'.
Omschrijving
Beoordeling goedkeuring minder dan 5 aspecten voertuig licht €27,00
Beoordeling goedkeuring 10-14 aspecten voertuig licht €81,00
Een kampeerwagen valt onder de categorie ‘personenauto’. Als u een bedrijfsauto ombouwt naar kampeerwagen, moet deze voldoen aan de eisen voor een personenauto. U moet vaak ook belasting betalen (BPM).
Na afhandeling bij de RDW en de Belastingdienst verstuurt de RDW binnen 5 werkdagen de kentekencard. Heeft u nog een papieren kentekenbewijs, dan ontvangt u een dag later ook de tenaamstellingscode. Heeft u al een kentekencard, dan blijft de tenaamstellingscode die u heeft geldig. Deze moet u dus goed bewaren.
Heeft u nog een kentekenbewijs in uw bezit? Vernietig dit dan.
Als u een ander kenteken krijgt door de wijziging, moet u ook kentekenplaten kopen en het nieuwe kenteken doorgeven aan uw verzekeringsmaatschappij.

Motorrijtuigenbelasting

Een kampeerwagen kan in aanmerking komen voor een speciaal tarief in de motorrijtuigenbelasting. Daarvoor moet het voertuig zijn geregistreerd als kampeerwagen, maar de Belastingdienst stelt nog enkele aanvullende eisen. De RDW adviseert u om bij de Belastingdienst te informeren naar de aanvullende inrichtingseisen
Dus in dit geval voldoe ik alleen maar aan de inrichtingseisen van het RDW.
Ik betaal de rest-BPM en krijg een kentekenkaart thuis met daarop vermeldt: personenauto, inrichting kampeerauto.
Even voor de duidelijkheid: ik moet dan vol-tarief aan houderschapsbelasting betalen, en kom ook niet in aanmerking voor het kwart-tarief, omdat ik niet aan de aanvullende inrichtingseisen van de Belastingdienst kan voldoen ivm de binnenlengte.

Volgende optie:
We gaan nu een caddy maxi (geel kenteken) ombouwen.
Die is qua laadruimte langer, dus meer binnenruimte.
Volgens de RDW eisen:
In het voertuig moeten zitplaatsen en een tafel aanwezig zijn. De tafel mag eventueel zijn weg te halen.
Er moet een bed aanwezig zijn. Dit bed kunt u eventueel maken met behulp van de zitplaatsen.
Er moet een kookgelegenheid aanwezig zijn.
Er moeten mogelijkheden zijn om spullen op te bergen.
Deze voorzieningen moeten vast in de woonafdeling zijn bevestigd.

Kunnen we daar aan voldoen.
Ik betaal de rest-BPM en krijg een kentekenkaart thuis met daarop vermeldt: personenauto, inrichting kampeerauto.
Even voor de duidelijkheid: ik moet dan vol-tarief aan houderschapsbelasting betalen, en kom ook niet in aanmerking voor het kwart-tarief, omdat ik niet aan de aanvullende inrichtingseisen van de Belastingdienst kan voldoen ivm de binnenhoogte.

Met bovenstaande 2 voorbeelden heb ik geprobeerd uit te leggen, dat je een personenauto met kampeerinrichting kunt rijden, zonder dat je daarmee aan de eisen die de Belastingdienst stelt voldoet. Je moet dan altijd het volle houderschaps-tarief betalen.
Als je dat wilt en jezelf daarin kunt vinden, prima toch?


Nu gaan we beide auto's nog eens ombouwen maar nu willen we wel in aanmerking komen voor het kwart-tarief.

We nemen de NV200 (personen versie) weer als voorbeeld:
RDW inrichtingseisen, check, okee
Aanvullende inrichtingseisen van de Belastingdienst, daarmee krijgen we nu wel te maken.
Inrichtingseisen (kampeerauto/camper)
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.

De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.

Let op!

U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Afwijkende hoogte

Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen. Het dak moet dan zijn voorzien van een al dan niet uitklapbare, permanent aangebrachte gesloten dakconstructie waardoor de binnenruimte kan worden verhoogd tot minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit mag alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.

Wanneer aan de binnenkant van de binnenruimte materialen zijn aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond, wordt voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uitgegaan van de verkleinde ruimte. Dat geldt zowel voor het blok van 170 x 200 x 90 cm als voor het blok van 130 x 200 x 90 cm.
We krijgen nu met scherpere eisen te maken, er wordt maatvoering genoemd waaraan het minimaal moet voldoen.
Om minder risico te nemen gaan we eventuele afwerkpanelen in het interieur verwijderen om zo veel mogelijk binnenruimte te creëren.
De binnenruimte is 1 meter 36 hoog, de laadruimte is 2,04 meter lang (volgens de brochure)
De vraag is nu (zoals bobv terecht opmerkte) past dat fiscale blok van 1.30 x 2,00 bij 0,9 meter er wel in?
Zoals hij ook opmerkte is dat de achterruit nog voor geneigd is, waardoor de klep waarschijnlijk niet dicht gaat zonder de ruit te verbrijzelen.

Dus deze auto zou qua fiscaal blok binnenruimte de test niet halen, de stahoogte test met een hefdak voor de stahoogte wellicht wel?
Een oplossing zou kunnen zijn, voor deze auto: is om de achterruit stijler te monteren waardoor op die 130 cm hoogte je wel een lengte van 2,00 meter kwijt kunt. De vroegere Mercedes Vito maar ook een Toyota, hadden destijds problemen met de laadruimte lengte i.c.m. een dubbele cabine, en hadden het zo opgelost.

Afbeelding

Conclusie: qua laadruimte lengte mogelijk een probleem, qua initiële hoogte-eis (startpunt minimaal 1,30 meter hoogte) geen probleem.
Dus rest-BPM afdragen en op vol-tarief rondrijden als RDW-camper

Nu de VW Caddy Maxi (personen-versie)
We halen ook hier de binnen afwerking er uit om geen risico te nemen qua maatvoering en om zo veel mogelijk binnenruimte te creëren in het kampeer gedeelte.

RDW inrichtingseisen, check.
Nu de aanvullende inrichtingseisen voor de Belastingdienst
Past het fiscale blok van 2,00 bij 1,30 bij 0,90 meter er wel in?
Meteen bij de achterklep mogelijk niet qua hoogte van 1,3 meter door de drempel aan de bovenzijde.
Maar verderop wordt de binnenhoogte meer, dus twijfelgeval.
Qua laadruimte lengte geen probleem.
Nu de stahoogte binnenin met het andere fiscale blok:
We lezen hiervoor:
Afwijkende hoogte
Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen. Het dak moet dan zijn voorzien van een al dan niet uitklapbare, permanent aangebrachte gesloten dakconstructie waardoor de binnenruimte kan worden verhoogd tot minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit mag alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.
Dus er moet een blok in passen van 1,0 bij 0,9 bij 1,70 meter hoogte.
Dit is realiseerbaar met een pop-up dak, alsmede met een (slaap) hefdak.
De vraag die dan nog openstaat: moet dat fiscale blok (2,00 bij 1,30 bij 0,90 meter) er verticaal ingeschoven worden vanaf de achterzijde, of mag het ook iets gekanteld worden (auto wordt verder naar voren hoger) en later netjes verticaal zetten.
Mijn conclusie: qua laadruimte lengte geen probleem, qua initiële eis (startpunt minimaal 1,30 meter hoogte) mogelijk wel een probleem.
Dus rest-BPM afdragen en op vol-tarief rondrijden als RDW-camper


Nu een Transporter (personen-versie WV-2 chassisnummer) waarmee we als camper willen rondrijden.
RDW inrichtingseisen, check.
Rest-BPM afdragen en je krijgt op je kentekenkaart: personenauto met kampeerauto inrichting.
Je voldoet niet aan de aanvullende inrichtingseisen voor de Belastingdienst, dus komt niet in aanmerking voor het kwart-tarief.
Je betaalt dan dus de volle mep aan houderschapsbelasting.

Nu een Transporter (personen-versie WV-2 chassisnummer) waarmee we als Belasting-camper willen rondrijden.
RDW inrichtingseisen, check.
Rest-BPM afdragen en je krijgt op je kentekenkaart: personenauto met kampeerauto inrichting.
Maar we willen meer, we willen op kwart-tarief rondrijden; dan moet je voldoen aan de aanvullende inrichtingseisen voor de Belastingdienst.
Dus:
De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.

Let op!

U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Afwijkende hoogte

Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen. Het dak moet dan zijn voorzien van een al dan niet uitklapbare, permanent aangebrachte gesloten dakconstructie waardoor de binnenruimte kan worden verhoogd tot minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit mag alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.
Nou aan die eisen voldoen we ook, echter de binnenruimte is niet 1,7 meter hoog, maar wel minimaal 1,3 meter; dat betekent dat we een pop-up dak of (slaap-) hefdak kunnen plaatsen, zodat het fiscale stahoogte blok van 1.7 bij 1,0 bij 0,9 meter er in past.

Dus een pop-up of (slaap-) hefdak er in maken, foto's maken van het interieur, mogelijk met duimstokken er bij en daarna kun je het kwart-tarief aanvragen.

Bij die laatste voorbeeld auto, kun je de stap RDW-camper en Belastingdienst-camper (die voldoet aan de eisen voor kwart-tarief) ook in één keer doen. Rest-BPM afdragen, en meteen de aanvraag voor het kwart-tarief voorzien van extra foto's opsturen naar het adres op de speciale envelop die bij de RDW hiervoor ligt, of meteen daar in de brievenbus van de Belastingdienst deponeren.

Er zijn dus 2 soorten campers in Nederland:
- RDW-camper
- Belastingdienst camper

RDW-camper, minimale eisen, geen stahoogte eis, geen aanvullende inrichtingseisen v.w.b. de Belastingdienst, rest-BPM betalen en met vol tarief houderschaps-Belasting rondrijden.

- Belastingdienst camper, zwaardere eisen, stahoogte eis (voor kwart-tarief), rest-BPM betalen en mogelijk met kwart-tarief rondrijden..

Misschien hebben mensen hierdoor meer inzicht in de materie gekregen, welke mogelijkheden en onmogelijkheden er bestaan,
en heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn.
Ben met deze reactie ruim 1 uur bezig geweest om een zo goed mogelijk en gefundeerd antwoord te kunnen geven op een simpele vraag, waarvan bobv dacht, dat ik daarop niet inhoudelijk in wilde gaan, terwijl ik dat al reeds wel had gedaan.
Misschien heeft het met (blinde) aversie te maken, of met niet juist lezen, maar tussen de regels door interpreteren, ik weet het niet en hoef het ook niet te weten (gaat mij niets aan).
Waar het mij om gaat is zo juist mogelijke informatie delen en bediscussiëren.
No hard feelings hoor :toppie

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

Top en volledig wat mij betreft. Dank!
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

DutchNavigator schreef: 30 jul 2019, 18:17 Top en volledig wat mij betreft. Dank!
Graag gedaan hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Hielke H »

Ter aanvulling; als een Caddy Maxi er dus zo uit gaat zien, een permanent verhoogd dak met een stahoogte van ruim 130 cm, maar dan tevens voorzien van een hefdak, is de kans zeer groot dat hij ook voor het kwarttarief in aanmerking komt...
Bijlagen
742C7B8B-FAAC-4437-8922-2E6FDC84B995.jpeg
F1901AC5-0729-4834-B895-6753335DCB6F.jpeg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Snautzer »

Moet fabrieks af 130 zijn.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Snautzer »

Gesprek met belasting dienst begin 2019 naar aanleiding van mijn pick up. Dat ook gelijk een verklaring waarom er geen dikke 4x4 audi enzo op kwart camper tarief rijden.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Walda »

Kijk eens bij 2.1.1 "afwijkende hoogte"

https://download.belastingdienst.nl/bel ... 1z38fd.pdf
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Walda »

En nog bedankt Peter voor de heldere uitleg!

Walter
Plaats reactie