Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ombouw tot kampeerauto

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Golf XXL
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 apr 2017, 16:24

Re: T4 ombouw tot kampeerauto

Bericht door Golf XXL »

JeroenFre schreef: 20 jan 2019, 18:37 Zo de dubbele cabine is eruit. Maar nu loop ik tegen het volgende aan. De vloer van de laadruimte is afgewerkt met een plaat hout welke aan de vloer van de auto is vastgekit.. Geen idee wat voor een kit er is gebruikt maar dit zit serieus vast. Ik ben al begonnen met een paar houten wiggen ertussen te slaan, daarmee breekt met moeite het hout tussen de kit uit. De restanten zitten dan nogsteeds vast.
Heeft iemand van jullie misschien een goed idee voor het verwijderen van dit hout?

(Geen foto's kunnen maken want het is al donker..)
Op je knietjes met zo’n multitool
Zelf maken , ja natuurlijk!
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: T4 ombouw tot kampeerauto

Bericht door ruud vd meulen »

De mijne had het ook, eerst geprobeerd met een zaag, plaat op spanning zetten en dan met een zaag de kit doorzagen. Nadeel is dat het moeizaam gaat en je handen gaan er stuk van, na een half uurtje modderen heb ik een platte schep gepakt en die op de plaatsen waar de kit zit eronder gestoken, enwel zo op de manier zoals je hem ook in de grond steekt. Toen was het met 5min klaar :gekte
MattieBoes
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:23

Re: T4 ombouw tot kampeerauto

Bericht door MattieBoes »

JeroenFre schreef: 20 jan 2019, 18:37 Zo de dubbele cabine is eruit. Maar nu loop ik tegen het volgende aan. De vloer van de laadruimte is afgewerkt met een plaat hout welke aan de vloer van de auto is vastgekit.. Geen idee wat voor een kit er is gebruikt maar dit zit serieus vast. Ik ben al begonnen met een paar houten wiggen ertussen te slaan, daarmee breekt met moeite het hout tussen de kit uit. De restanten zitten dan nogsteeds vast.
Heeft iemand van jullie misschien een goed idee voor het verwijderen van dit hout?

(Geen foto's kunnen maken want het is al donker..)
Hadden dit ook met de ombouw van onze bus. Heb toen gewoon een breekijzer gebruikt, werkte als een trein, al is het even ploeteren. Schep kan ik me ook goed voorstellen dat je meer oppervlak in 1 keer pakt
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 ombouw tot kampeerauto

Bericht door odorf »

Er bestaan ook ‘kitsnijmessen’* voor in de multitool. Ik heb daar met mijn renovatie van de achterkant dankbaar gebruik van gemaakt om de taaie carrosseriekit weg te snijden. Gaat dan als boter. Alternatief is een goede scherpe (hout)beitel.

*kitsnijmes is een gladde halvemaanvormige tool. Zorg wel voor een multitool met voldoende vermogen.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie