Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uitlaatophang beugeltje

vragen over de T4
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

uitlaatophang beugeltje

Bericht door brecht »

Van t weekend de uitlaat onder de T4 vervangen ('91 California 2.4D)

Als eerste: het online bestelde uitlaatsetje paste prima, en (bijna) alle bevestigingsmaterialen zaten erbij. prima!
Als tweede: uiteraard was het loshalen van de oude weer meer werk dan het bevestigen van de nieuwe :)
Als derde: ik kwam erachter een ophanging te missen, het enige deel wat niet nieuw in het setje zat.

Dat is dus de vraag: heeft iemand zo'n beugel als op de foto of weet waar deze te krijgen is. Online kan ik m zo snel niet vinden: alle sites beiden wel het rubber aan, maar niet die beugel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door Hanz »

Deze beugel?
https://www.vwheritage.com/191253311-ex ... r-vw-spare
Als je op onderdeelnummer 191253311 googelt kom je misschien nog meer aanbieders tegen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door brecht »

goed gevonden, thnx!

Eerst maar de plaatselijke onderrdelen leverancier gevraagd of hij het kan leveren..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door Hanz »

Dezelfde beugel wordt in meer (oudere) types Volkswagen gebruikt, dus kan de dealer het misschien nog gewoon leveren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door Erdem50 »

Dit is een onderdeelnummer van een Golf 2, zeker nog te vinden.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door brecht »

Dat valt nog niet mee.

De site die Hans vond herkend m wel, maar heeft m niet op voorraad. Mijn vaste onderdelen leverancier kan m ook niet bestellen.
Ik heb 3 2e hadns onderdelen zaken gemaild en die mailden alle3 keurig binnen een dag terug dat ze hem niet hadden.

Toen toch maar naar de VW dealer. Ook een mooi verhaal. Op de website van de lokale dealer stond zo'n popup chat venster dacht ik dat mooi te proberen. Met het onderdeelnummer bij de hand zou het zo gevodnen zijn...toch?... afijn. Nadat ik Kenteken, VIN en nog een nummer, mijn postcode? Telefoonnummer ??? en emailadres had gegeven kon ze me mededelen dat ik zsm gemaild zou worden of ze het hadden.... Volgende keer zoek ik vast mijn bloedgroep op voordat ik contact opneem.

het is haast onnodig te melden dat ik (keurig na een dag, dat wel) gemaild werd dat ze het ook neit meer konden bestellen.

Bizar wel, dat VW zo'n simpel onderdeel wat onder zo veel auto's zat niet meer kan leveren. ANyway: verder zoeken naar een 2e handse dus. Voorlopig hangt de pijp prima op de andere beugels en een ijzerdraad.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door Multivan Generation »

vraag het anders eens na bij: https://www.mmvw-oldschoolracers.nl/

Wel even bellen, hij heeft veel meer als dat er op zijn site vermeld staat.
groeten Peter
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 15 aug 2019, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: uitlaatophang beugeltje

Bericht door Hanz »

Of zelf na (laten) maken. Zo ingewikkeld is dat beugeltje niet. Elke lasser/metaalbewerker flanst dat zo in elkaar.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie