Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Composet speakers T4 vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
Jakelow
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2019, 12:39

Composet speakers T4 vervangen

Bericht door Jakelow »

Hi,

Er is veel geschreven over de speakers in de T4, maar ik heb nog geen pasklare oplossing gevonden voor mijn T4 uit 2003.
Het standaard composet speakersysteem (Blaupunkt) voldoet niet aan mijn smaak. Ik wil hier de set vervangen voor iets anders waar vooral wat meer diepte in zit.
Er is van alles op de markt, maar vooral de betere merken lijken niet te passen in de speakerhouders in de deur omdat ze te hoog zijn (meer dan 55mm) en/of de doorsnede van de magneet te groot is (meer dan 60mm).
Ik zoek een set waarvan de deurspeaker zonder problemen vervangen kan worden (voor de bestaande vw aansluiting zijn kabels met een adapter te krijgen). De tweeter wil ik dan eventueel over zetten (solderen) in de huidige tweeterhouders. Hier zitten nu 25mm tweeters in. Eventueel kan ik de houders vervangen voor een set welke uit een ander ander type VW waar grotere tweeters inzitten (magneet ca. 45mm).
Het enige wat lijkt te passen is de Pioneer TS-170Ci. Daar worden ook tweeteradapters bij meegeleverd o.a. voor VW, maar dit zal waarschijnlijk niet passen in oudere modellen zoals de T4.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk upgrade?

Bij voorbaat dank!
Bijlagen
image1.jpeg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Composet speakers T4 vervangen

Bericht door Hanz »

Peter (Multivan Generation) heeft op zijn website een uitgebreid verslag van de opwaardering van het speakersysteem. Kijk daar eens:
http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jakelow
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2019, 12:39

Re: Composet speakers T4 vervangen

Bericht door Jakelow »

Dat artikel ben ik inderdaad tegengekomen, maar ik heb niet het plan om het zo groots aan te pakken ;)
Er moet toch wel iets bestaan wat zonder veel problemen gemonteerd kan worden?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Composet speakers T4 vervangen

Bericht door Hanz »

Gebruik de zoekfunctie op het forum eens. Over luidsprekers is al heel wat geschreven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie