Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
T4colorado
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018, 18:02

Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door T4colorado »

Wie kan me raad geven, we zijn met de t4 in de vogezen, en tijdens de heen reis was er weinig geluid bij het rijden over een ribbel of op een slechte weg. Maar het werd naar een tijdje alleen maar erger. Aan de voorkant rechts voornamelijk. Ik heb gekeken of er iets los zat , Niks te vinden en het gebonk is goed te horen onder het dashbord. Wie kan mij raad geven, ik al het forum doorzocht maar kan iets in de richting vinden ,maar we staan op het punt om terug tekeren. Op een goede weg is er eigenlijk niets te horen ,maar ik durf het risico eigenlijk niet nemen.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door Snautzer »

Wellicht band karkas breuk of ge cupt. Band vervangen aan de bonkende kant.
pwhooftman
Berichten: 339
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door pwhooftman »

Snautzer schreef: 02 sep 2019, 20:55 Wellicht band karkas breuk of ge cupt. Band vervangen aan de bonkende kant.
Dat zou je juist op een goede weg horen, dus dat is het niet.

Probeer langs een garage te gaan en even een monteur mee te laten rijden. Hoor je ook iets als je de bus stilstaand flink heen en weer schud? Zo ja, dan kan de monteur het ook stilstaand vinden.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door Snautzer »

Ik lees dat het eerat alleen bij ribbels zo was maar nu erger. Ik denk als eerst aan wat ik al schreef nog steeds met karkas breuk als favo.. Band vervangen is dan het niet dan naar garage.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33782
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door Multivan Generation »

Is het toerental afhankelijk?
Bijvoorbeeld dat het tussen de 1800 en 2300 rpm het meeste bonkt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
T4colorado
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2018, 18:02

Re: Bonkend geluid voorkant t 4 2.5 tdi

Bericht door T4colorado »

Het lek is boven; aan de bovenplaat van de schokbreker ontbrak een bout zodat de bevestiging van de schokbreker eigen los stond. Een bandenservice center in heeft het probleem opgelost in tien minuten , Iedereen bedankt voor jullie reactie en we kunnen onze reis hopelijk zonder problemen voortzetten!
Plaats reactie