Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Oh ja, natuurlijk, die fouten staan er natuurlijk al lang in.
Ik heb ze gewist. Daarna twee keer opnieuw gestart en even laten draaien en geen nieuwe fouten.
Maar waarom loopt ie dan zo rijk??
Kan dat met de massa of accu te maken hebben?
Ik had ook de sensor in de inlaat er uit gehaald, leverde geen verschil in de onregelmatige stationaire loop.
Nu krijg ik m er niet meer in...
Zal ik hier een nieuwe voor bestellen, kost ongeveer €20, zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik heb ze gewist. Daarna twee keer opnieuw gestart en even laten draaien en geen nieuwe fouten.
Maar waarom loopt ie dan zo rijk??
Kan dat met de massa of accu te maken hebben?
Ik had ook de sensor in de inlaat er uit gehaald, leverde geen verschil in de onregelmatige stationaire loop.
Nu krijg ik m er niet meer in...
Zal ik hier een nieuwe voor bestellen, kost ongeveer €20, zou dat het probleem kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door EdEhv op 09 sep 2019, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Misschien zitten er gewoon de verkeerde injectors in?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Vorig jaar liep hij prima, sinds de winter heb ik deze problemen. En er is geen injector vervangen. Er zit er trouwens maar eentje in, maar die kost wel €175...
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Controleer eens de temperatuur sensoren. Die kun je als het goed is uitlezen.
Als er eentje denkt dat het bijvoorbeeld min 10 is dan zal de motorcomputer een seintje geven om meer in te spuiten..
Maar 1 injector voor een 4 cilinder? Je zou er dan toch 1 per cilinder verwachten..
Als er eentje denkt dat het bijvoorbeeld min 10 is dan zal de motorcomputer een seintje geven om meer in te spuiten..
Maar 1 injector voor een 4 cilinder? Je zou er dan toch 1 per cilinder verwachten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Nee, het is een monopoint injectiesysteem, dat werkt in principe gelijk aan het multipointsysteem, alleen is er slechts een injector, die boven de gasklep is geplaatst. Dit is op dezelfde plek als de plek van een carburateur, wat betekent dat deze manier van inspuiting niet erg duur is omdat een gecarbureerde motor weinig aanpassingen hoeft te ondergaan voor singlepoint-injectie.
Voor het vaststellen van de motorbelasting wordt hier een gasklepsensor gebruikt.
Omdat er slechts één injector is, heeft een singlepoint injectiesysteem geen brandstofrail: het principe is verder hetzelfde als bij de multipoint systemen.
Voor het vaststellen van de motorbelasting wordt hier een gasklepsensor gebruikt.
Omdat er slechts één injector is, heeft een singlepoint injectiesysteem geen brandstofrail: het principe is verder hetzelfde als bij de multipoint systemen.
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Ik ga proberen de computer getest of gereviseerd te krijgen. Maar ga ook de electrische bedrading eens nalopen. Accupolen, massa, de aansluitingen van de ECU, om problemen door slechte voeding van de ECU en de sensoren uit te sluiten....
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Is er onder de WjW-ers niemand te vinden met dezelfde computer als jij hebt? Deze kun je uitwisselen om dat iig uit te sluiten. Wel even de wegrijblokkering aanpassen aan de sleutels. (allemaal)
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Probeer eerst eens de 2 polige sensor die op je thermostaat huis zit, kost n euro of 6 en die verteld je computer hoe warm het is in je blokkie en die steek je er zo in. Verkeerde waarde betekend voor je computer vaak dat hij nog koud is en extra benzine moet geven, die Sensor op je aanzuigslang meet de temperatuur van de aangezogen lucht maar die heeft wat minder invloed.
Normaal gesproken koeken de vacuum slangen naar je map sensor een beetje dicht omdat dat een dood einde is ik neem aan dat je slangen vervangen hebt toen je de sensor in je ecu liet ombouwen?
Wat is je verbruik ?
Normaal gesproken koeken de vacuum slangen naar je map sensor een beetje dicht omdat dat een dood einde is ik neem aan dat je slangen vervangen hebt toen je de sensor in je ecu liet ombouwen?
Wat is je verbruik ?
Zelf maken , ja natuurlijk!
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Dat zou ideaal zijn. Wie heeft er een 2.0 benzine zonder katalysator? Startblokkering zit er ook niet op. Even wisselen kost 10 minuutjes.
Nieuwe sensor is besteld, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dit hoogstwaarschijnlijk niet het probleem is. Dus ik ben eigenwijs en voor die paar euro probeer ik het gewoon toch.
Vacuüm slangen zijn vervangen. MAP sensor in de computer ook...
- Bas_Caravelle
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
- Locatie: Huizen N-H
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Dan geef ik een sensor de meeste kans....
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex -
Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex -
Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
En hopen dat de brexit Pond instort.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
De onderdelen zijn binnen, ik had toch een nieuw luchtfilter nodig en voor die paar euro extra...
Alleen...autodoc is super goedkoop en nu weet ik ook waarom.
Het duurt een week voordat ze je spullen verzenden. En vervolgens verzenden ze met GLS, waardoor de chauffeur twee keer beweert dat m'n adres niet bestaat en het ook een week duurt om een pakketje vanuit Berlijn hier te krijgen..
Dus binnenkort even monteren, en mocht er dan niets veranderd zijn (en dat zal wel niet, ik verwacht dat het inderdaad de computer is) dan heb ik in Polen een nieuwe 'DIGIFANT' gevonden. Eerst kijken wat dat kost om die via DPD hier te krijgen.
Oh ja, via onderdelenweb kreeg ik ook de juiste computer aangeboden. €750 .... Duur grapje....
Alleen...autodoc is super goedkoop en nu weet ik ook waarom.
Het duurt een week voordat ze je spullen verzenden. En vervolgens verzenden ze met GLS, waardoor de chauffeur twee keer beweert dat m'n adres niet bestaat en het ook een week duurt om een pakketje vanuit Berlijn hier te krijgen..
Dus binnenkort even monteren, en mocht er dan niets veranderd zijn (en dat zal wel niet, ik verwacht dat het inderdaad de computer is) dan heb ik in Polen een nieuwe 'DIGIFANT' gevonden. Eerst kijken wat dat kost om die via DPD hier te krijgen.
Oh ja, via onderdelenweb kreeg ik ook de juiste computer aangeboden. €750 .... Duur grapje....
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Het luchtfilter vervangen was geen overbodige luxe...het oude filter was uit productiejaar 2007...
Omdat ik het filter toch moest bestellen heb ik meteen de Drosselklappe Sensor en de MAP sensor vervangen,
Volgens Bardi daarna de tweepolige temperatuur sensor even los halen en na 5-7 sec weer aansluiten. Daarna loopt de motor wel gelijkmatiger en iets hoger stationair toerental.
Na een herstart is het helaas weer weg. Toch maar op zoek naar vag-com software om de Drosselklappe te resetten, der huidige freeware die ik heb kan alleen errors uitlezen en wissen.
Omdat ik het filter toch moest bestellen heb ik meteen de Drosselklappe Sensor en de MAP sensor vervangen,
Volgens Bardi daarna de tweepolige temperatuur sensor even los halen en na 5-7 sec weer aansluiten. Daarna loopt de motor wel gelijkmatiger en iets hoger stationair toerental.
Na een herstart is het helaas weer weg. Toch maar op zoek naar vag-com software om de Drosselklappe te resetten, der huidige freeware die ik heb kan alleen errors uitlezen en wissen.
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Omdat losse eindjes zo slordig zijn wil ik toch even de oplossing met jullie delen.
Er zit nu een nieuwe computer in de bus, na een paar maanden zoeken eentje gevonden in Polen. Een computer voor een 2.0 AAC Benzine zonder katalysator en zonder startblokkering is een speld in een hooiberg.
Omdat een andere computer zo moeilijk te vinden was heb ik eerst nog een paar andere oorzaken uitgesloten, maar de diagnose was goed, het was helaas inderdaad de computer en niets anders.
En nu zijn de meetwaarden een stuk beter, toch?
Bedenk wel dat deze moter al ongeveer 4ton gelopen heeft...
Er zit nu een nieuwe computer in de bus, na een paar maanden zoeken eentje gevonden in Polen. Een computer voor een 2.0 AAC Benzine zonder katalysator en zonder startblokkering is een speld in een hooiberg.
Omdat een andere computer zo moeilijk te vinden was heb ik eerst nog een paar andere oorzaken uitgesloten, maar de diagnose was goed, het was helaas inderdaad de computer en niets anders.
En nu zijn de meetwaarden een stuk beter, toch?
Bedenk wel dat deze moter al ongeveer 4ton gelopen heeft...
- Bijlagen
-
- JT-050P~2.jpg (20.43 KiB) 1458 keer bekeken
-
- JT-050-p~2.jpg (25.78 KiB) 1458 keer bekeken
Re: T4 APK afkeur, CO te hoog. 2.0 benzine motor
Bedankt voor de terugkoppeling, fijn dat het nu opgelost is. Op naar nog een paar ton probleemloze km's!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver