Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke accu jumper kabel?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

welke accu jumper kabel?

Bericht door Guile »

Kan iemand zeggen welke accu jumperkabel geschikt zijn voor de T4?
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Gebruikersavatar
VerbalKint
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door VerbalKint »

Je bedoeld startkabel?
Elke “normale” lijkt me.
Dynamo levert net geen 100A, dat moet een gekeurde kabel aankunnen.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D :T44EVER
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Beckontheroad »

Dikker is beter
25mm2?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Guile »

Dank voor de reacties.
Mijn accu is 120A
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door J vd Pal »

Hoe dikker hoe beter, dikke diesel starten kost veel energie!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Guile »

J vd Pal schreef: 08 sep 2019, 14:21 Hoe dikker hoe beter, dikke diesel starten kost veel energie!
Dat dacht ik al.
Maar welke dikte dan minimaal?
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Beckontheroad »

--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Guile »

merci!
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Herman1945
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 mar 2018, 16:33

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Herman1945 »

Hallo wijsneuzen, altijd een beetje lachen, de klok horen luiden etc. Heb zelf van een door mij aangesloten warmte krachtinstallatie, wat 90 mm kwadraat over gehouden,leg een kabel dan ook l. en een r. in mijn T4 (420.000 km incl koprevisie).Hoor niemand over de klemmen, het mooiste is haakse klemmen,de ANWB gebruikt ze ! Ga naar een vorkheftruckboer met geld en koffiekoeken en vraag netjes of tie 2 keer 2 en halve meter kabel met aan een kant (haakse) klemmen wil maken. De haakse klemmen zijn dan ook meteen zwaar genoeg en niet de klemmen waar je nog geen Dinkey Toy mee aan het lopen krijgt. De laatste zitten meestal in van die mooie plastic zakken en liggen meestal bij de Autohobbyshop naast de ruitenwisservloeistof (het enige wat je daar moet halen) Succes! P.S, 35 mm kwadraat is doorgaans genoeg,met goede klemmen.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door ktmkrik »

Herman1945 schreef: 10 sep 2019, 16:54 Hallo wijsneuzen, altijd een beetje lachen, de klok horen luiden etc. Heb zelf van een door mij aangesloten warmte krachtinstallatie, wat 90 mm kwadraat over gehouden,leg een kabel dan ook l. en een r. in mijn T4 (420.000 km incl koprevisie).Hoor niemand over de klemmen, het mooiste is haakse klemmen,de ANWB gebruikt ze ! Ga naar een vorkheftruckboer met geld en koffiekoeken en vraag netjes of tie 2 keer 2 en halve meter kabel met aan een kant (haakse) klemmen wil maken. De haakse klemmen zijn dan ook meteen zwaar genoeg en niet de klemmen waar je nog geen Dinkey Toy mee aan het lopen krijgt. De laatste zitten meestal in van die mooie plastic zakken en liggen meestal bij de Autohobbyshop naast de ruitenwisservloeistof (het enige wat je daar moet halen) Succes! P.S, 35 mm kwadraat is doorgaans genoeg,met goede klemmen.
Onderstaande bedoel je??
https://www.btndehaas.nl/laadklem-zwaar ... 0amp-zwart
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Guile »

T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: welke accu jumper kabel?

Bericht door Beckontheroad »

Herman1945 schreef: 10 sep 2019, 16:54 Hallo wijsneuzen, altijd een beetje lachen, de klok horen luiden etc. Heb zelf van een door mij aangesloten warmte krachtinstallatie, wat 90 mm kwadraat over gehouden,leg een kabel dan ook l. en een r. in mijn T4 (420.000 km incl koprevisie).Hoor niemand over de klemmen, het mooiste is haakse klemmen,de ANWB gebruikt ze ! Ga naar een vorkheftruckboer met geld en koffiekoeken en vraag netjes of tie 2 keer 2 en halve meter kabel met aan een kant (haakse) klemmen wil maken. De haakse klemmen zijn dan ook meteen zwaar genoeg en niet de klemmen waar je nog geen Dinkey Toy mee aan het lopen krijgt. De laatste zitten meestal in van die mooie plastic zakken en liggen meestal bij de Autohobbyshop naast de ruitenwisservloeistof (het enige wat je daar moet halen) Succes! P.S, 35 mm kwadraat is doorgaans genoeg,met goede klemmen.
DS vroeg naar de kabel... :toppie

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie