Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag uitvalbeveiliging hefdak

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Chris1974 »

Je kan ook eens vragen bij Josh Schippers in Dalfsen.
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door ThomasH »

Of, als het niet lukt met het netje, (wij konden destijds geen betaalbare vinden) kun je het bovenbed ook afsluiten met een plank. Werkt bij ons supergoed en heeft nog een aantal voordelen tov een netje. Bijv het feit dat je boven een enorm lang bed krijgt. En ook wat geluidsisolatie voor als je beneden zit en de kinderen boven slapen. Het is makkelijk zelf te doen. Zie mijn blogbericht: http://www.knusineenvolkswagenbus.nl/20 ... /bovenbed/
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Ntr »

Wat een fijne behulpzame mensen allemaal! Dank!

Een plank gebruiken we nu zelf als we boven slapen, om het bed 20 cm. te verlengen. Heerlijk inderdaad. De kleinste (2) slaapt beneden achterin, met de bank in de gewone stand, dus achter de rugleuning. Maar daar wordt ie over een tijdje echt te groot voor, volgend voorjaar. En in een tentje bij de andere zoon (7) is nog wat te veel gevraagd. Dus moet hij naar boven. Zoon #1 sliep altijd prima bovenin, maar deed dat pas vanaf 4 jaar. Toen ie begreep dat ie wel moest blijven liggen. Ik ga er deze winter eens over nadenken ;-)

Nogmaals dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door ThomasH »

mogelijk verschilt het per kind, maar die van ons slapen met zijn 2tjes (2 en 4) prima boven.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Hanz »

Als je de foto's bij deze advertentie goed bekijkt zie je op foto 14 het uitvalnet dat je zoekt. Misschien is het apart te koop, het wordt in de advertentie niet genoemd dus wie weet kan het los van de camper worden gekocht.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Ntr »

Scherp! :-) Wie niet waagt, wie niet wint... ik ga het proberen.

Hanz schreef: 10 sep 2019, 22:50 Als je de foto's bij deze advertentie goed bekijkt zie je op foto 14 het uitvalnet dat je zoekt. Misschien is het apart te koop, het wordt in de advertentie niet genoemd dus wie weet kan het los van de camper worden gekocht.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Ntr »

Hier 2 en 7 jaar. Slaaptijden liggen een beetje ver uit elkaar. En de oudste vindt alleen in een tentje gewoon super-stoer, dus prima.
ThomasH schreef: 09 sep 2019, 13:17 mogelijk verschilt het per kind, maar die van ons slapen met zijn 2tjes (2 en 4) prima boven.
nbfirsttimer
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:16

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door nbfirsttimer »

Ik heb het probleem opgelost met (stevige) tie-wraps en wat passend metalen ringetjes aan het net uit de bouwmarkt. Die schuif je dan zo in de al aanwezige bevestigingspunten. Zit al 3 jaar stevig, nog geen kind naar beneden zien komen
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door J vd Pal »

Er staat er eentje op Marktplaats. https://link.marktplaats.nl/m1460248417
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door brecht »

Ntr schreef: 01 sep 2019, 20:23 Iemand interesse in een valnet? :knipoog
Ja hoor, ben je al voorzien? Ik kan voor 75, die van MP kopen die hierboven genoemd staat, maar ik kan denk ik ook wel met de jouwe overweg, pas ik wel wat aan. Dan kan jij de goede kopen
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Ntr »

Nog niet voorzien nee. Ik had het plan even ‘geparkeerd’. We hebben ‘m eigenlijk pas weer nodig als we met zn vieren gaan camperen in het voorjaar.

Die van MP lijkt inderdaad wel de juiste. Ik ga eens voorzichtig meebieden. De mijne zet ik er binnenkort ook op. Maar als iemand interesse heeft, roep maar.
brecht schreef: 23 sep 2019, 10:38
Ntr schreef: 01 sep 2019, 20:23 Iemand interesse in een valnet? :knipoog
Ja hoor, ben je al voorzien? Ik kan voor 75, die van MP kopen die hierboven genoemd staat, maar ik kan denk ik ook wel met de jouwe overweg, pas ik wel wat aan. Dan kan jij de goede kopen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door Hanz »

Op ebay-kleinanzeigen staan er 2 te koop, voor allebei wordt 100 euro gevraagd. En dan komen daar nog verzendkosten vanuit Duitsland bij. Dus die prijs van 75 euro op Marktplaats is nog niet zo gek.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Vraag uitvalbeveiliging hefdak

Bericht door brecht »

Ntr schreef: 25 sep 2019, 19:59 Nog niet voorzien nee. Ik had het plan even ‘geparkeerd’. We hebben ‘m eigenlijk pas weer nodig als we met zn vieren gaan camperen in het voorjaar.

Die van MP lijkt inderdaad wel de juiste. Ik ga eens voorzichtig meebieden. De mijne zet ik er binnenkort ook op. Maar als iemand interesse heeft, roep maar.
En heb je het voorzichtige meebieden gewonnen? Ik zag een hoogste bod van 50e en nu is ie gereserveerd. Benieuwd of dat voor jou is :)
Plaats reactie