Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Retro Yellow

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Fijn setje velgen en winterbanden gemonteerd in afwachting van de smoothies. Wat een verschil met de oude vancontact ellende banden!!! Stiller, soepeler enz. en dit zijn nog wel gewoon winterbanden. Kan niet wachten op het 18" setje.
IMG_2287.jpg
IMG_2286.jpg
Zonde het tussenschot is trouwens pas goed merkbaar hoeveel geluid de dakventilator maakt
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: Retro Yellow

Bericht door Papui »

Heb je ondertussen de nieuwe velgen al? Ben reuze benieuwd naar het resultaat als die eronder staan.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Nog niet, ze komen de 20ste mee uit de UK en gaan er dan gelijk onder. Ik plaats dan de eerste foto's. Hoop hem op de 20ste ook gelijk te verlagen en nieuwe schokbrekers eronder te hebben.

Doel is nu 50mm omlaag omdat ik verwacht dat de radius van de wielkast en de radius van het wiel het mooist parallel lopen. Ik ga H&R veren gebruiken en Bilstein schokbrekers.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Retro Yellowg

Bericht door MGA1600 »

Serieus bezig! Leuk om te volgen.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Zojuist mijn 18" banden besteld. Helaas waren de beoogde banden niet op voorraad (in heel europa maar 3!!) Ik heb nu eens gek gedaan en budget banden gekozen namelijke de Nexen N'Fera SU4 XL 255/45 R18. Geen ervaring mee maar de specs lijken goed en de reviews en testen in de UK en Duitsland ook en spotgoedkoop!

De verlaging veren, H&R 40mm, en nieuwe Bilstein schokbrekers gaan er aanstaande woensdag onder en mijn wielen met banden de vrijdag erop. Ik zal even voor en na foto's posten als het zover is.
8f4b8fe4c7c57fc20e3de2a03f23a83e.jpg
(43 KiB) Nog niet gedownload
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: Retro Yellow

Bericht door Papui »

Ben op zich ook wel benieuwd hoeveel het verlagen in totaal kost? Dus onderdelen met werkuren.

Doe je hem binnen voor te verlagen of ga je dat zelf doen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Retro Yellow

Bericht door Multivan Generation »

Papui schreef: 11 sep 2019, 20:38 Ben op zich ook wel benieuwd hoeveel het verlagen in totaal kost? Dus onderdelen met werkuren.

Doe je hem binnen voor te verlagen of ga je dat zelf doen?
Reken ook even op het opnieuw uitlijnen voor en achter er bij..
Zeker door het camber wat veranderd aan de achterzijde,
kunnen de achterbanden aan de binnenzijde harder slijten als de rest van het loopvlak.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Door tijdgebrek laat ik het doen. Ik zal de kosten van alle delen en betaalde arbeid bijhouden. Uitlijnen laat ik natuurlijk gelijk doen.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Retro Yellow

Bericht door schnarf »

Pas op met zomaar aansluiten van je radio hoor,

volgens mij heeft VW in veel radio stekkers twee x plus 30 zitten (blauw/zwart?) één daarvan zit dat op de plaats van de blauwe draad van je Kenwood.
Dat is niet goed voor je radio, kan er stuk van gaan., ik weet niet zeker of het bij de Quadlock versie ook zo is hoor.
effe goed checken !!
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Dank je! Ik heb besloten het ook niet zelf aan te sluiten. Ik hou niet zo van die spaghetti. Gelukkig is een vriend van mij er erg goed in. Bij mijn Sprinter liep ik met deze radio tegen 1 probleempje aan en dat heb ik samen met hem uitgedokterd maar bij de Transporter is het iets lastiger.....
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Retro Yellow

Bericht door hugopoley »

Je bent er goed aan bezig!! Leuk om te volgen. en ik ben ook erg benieuwd hoe de velgen staan straks!!
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Even wat uitgeprobeerd om een schade te fiksen voor ik een andere bumper koop.

Voor:
a93f150a-21ad-41a9-a604-6c3c9b8950d5.jpg
En na:
a93f150a-21ad-41a9-a604-6c3c9b8950d5.jpg
Experiment met de föhn, voor nu voldoende maar net niet goed genoeg voor de lange termijn.
Bijlagen
f0464139-af64-4e36-84c4-b250591a1808.jpg
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Retro Yellow

Bericht door MarkV »

Kokend water schijnt ook te werken voor deuken in plastic bumpers, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Coole bus, ik houd wel van je stijl :jumpklap
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Update:
verlaagd met standaard wielen.Ook maar gelijk de bushings vervangen voor Powerflex.
laag met oude velgen.jpg
H7R achter en Bilstein shock.jpg
H&R en Bilstein.jpg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

En even gewassen voor de foto. Nu met de smoothies 18" met Nexxen 255/45
Tamar Smoothie gewassen.jpg
Tamar Smoothies.jpg
Plaats reactie