Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

De T5 TDI van 2005 is goed inbraak beveiligt, met geen mogelijkheid krijg ik de deur van buiten en binnen open.
Mooi dat hij zo goed inbraak werend is, maar wij zitten nu met de gebakken peren.

Rechter deur niet open te krijgen, door kapotte schakelaartje in het slot.
We hebben al wel een nieuw deurslot.
Ik heb geprobeerd het zichtbare palletje stevig aan te trekken wat met oudere auto's wel lukt.
Ook met een staaldraad heb ik bij het glas langs in de deur, het staaldraad is licht gebogen met een haakje om de draad of stangetje aan te trekken waar mee de deur elektrisch word aan getrokken, maar daar lijkt een plaat voor te zitten, wat bescherm tegen inbraak.

Eerst haperde het slot verschillende keren tot we te laat waren en nu met de gebakken peren zitten.

Hebben jullie een idee hoe ik het open kan krijgen, en tegelijk kunnen jullie zelf ook profijt hebben van de tips die binnen komen, en eventuele bezoekers van het forum. :werkaanT4

Als ik het met jullie tips kan doen maak ik goede foto's en heeeel misschien een filmpje met reparatie verslag.

Alvast dank voor jullie reacties.

Mhg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Erdem50 »

Even contact opnemen met Frank Preuter van deurslotreparatie die kan dit herstellen ook op locatie.

Op Google is hij zo te vinden! Rijdt zelf ook Transporter
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Waarschijnlijk de best tip @Erdem50

Want zelf doen lijkt wel voor de T5 bezitters onmogelijk, iets wat er bij mij maar niet in wil.
Ook al zou ik de bekleding moeten slopen dan nog kan je daar door ook andere storingen krijgen, dan zit daar weer een plaat achter die dan ook gesloopt zou moeten worden, ja het van de sloop halen zou een optie kunnen zijn maar dat kost ook geld en je moet er heen rijden.
Ik denk er sterk over om jou tip te gebruiken en het laten doen, Apeldoorn is ook weer niet heel ver van stad Groningen is best te doen.

Ik blijf toch uitzien naar tips zodat deze topic ook een hulp kan worden voor de anderen.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Deur openen hapert wacht niet te lang, want dan krijg je zelf de deur niet meer open en moet je het laten doen met waarschijnlijk hoge kosten en een lange rit naar je redder in nood.
Ik heb het te ver laten komen. :bonk
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door RRider »

Hallo Jakob,

ik zou het graag nog wel proberen. Ik heb een keer de achterdeur van een Touran 2003 open gekregen met een defect slot.
Zo te zien werkt het slot van een T5 volgens hetzelfde principe.

Verder weten we eigenlijk nog vrij weinig. Is het probleem elektrisch? (misschien is er een kabelbreuk waardoor het slot geen signaal meer krijgt).
Misschien vergrendelt en ontgrendelt hij wel, maar werkt het openingsmechanisme niet (dus mechanisch).
Misschien komen de stroompjes wel aan, maar ontgrendelt hij inderdaad gewoon niet (zoals jij nu lijkt te denken).

Ik kan hem in ieder geval met VCDS uitlezen, dan zien we of de deur op slot/ontgrendeld is volgens de computer.

Verder zijn er verschillende methodes te bedenken. Je hebt het rechterslot bij de hand, dus je zou kunnen zien welk gedeelte je zou moeten aangrijpen. Je kunt wel bij het linkerslot (al is dit best veel werk), zo zou je kunnen zien hoe je bij het rechter slot kunt komen (eventueel met gepast geweld).

Ik ben regelmatig in stad Groningen, dus misschien via de PM dat we kunnen afspreken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt zelf al eens beginnen met je deurpaneel er af te halen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Angelo-anneveld »

Multivan Generation schreef: 22 sep 2019, 20:21 Je kunt zelf al eens beginnen met je deurpaneel er af te halen.

Had hem al een prive bericht gestuurd vorige week.
Wellicht wonen we niet tever van elkaar af en kan ik hem helpen. Alleen geen gehoor..
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door de Viking »

Jacob,

Had dit probleem een paar weken geleden met mijn T5 van 2005 ook. Soms ging de deur open, soms niet totdat ik de deur niet meer op slot durfde te doen.
Mijn vaste garage in Joure gebeld, afspraak gemaakt en in een half uur een nieuwe gebruikte slotvanger (40 euro) gemonteerd + arbeidsloon.
Klaar terwijl je wacht, ook met APK.

Alleen zit jouw deur nu op slot en misschien weten ze daar ook wel wat op.
Met een dichte deur is het onmogelijk de drie onderste schroeven uit het paneel te krijgen, dus hij moet open.
Ik wilde het eerst zelf doen, maar de kennis en de know how ontbrak mij en het gemak en de kennis waarmee de monteur het fixte stond ik versteld van. Komt best nog wel wat bij kijken.

Bel en maak een afspraak met de garage van Schaap en Bron in Joure en vraag naar monteur Marco. Tel: 0513 633 701
Schaap en Bron is een demontagebedrijf van VAG auto's
Ze kunnen je vast helpen en het grote voordeel van deze garage is dat je goede gebruikte onderdelen kun krijgen en dat scheel mij heel veel.
Ook mijn Audi van 2005 word daar onderhouden.
Super adres, ook voor chiptuning op een rollentestbank.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Mannen hartstikke bedankt voor jullie tips,

Fijn dat al is opgemerkt dat het voor ons als niet profs de deur open te krijgen, de deur moet eerst open voordat je ook maar iets kunt doen.

De beste jongeman RRider :werkaanT4 is vandaag ook bij ons langs geweest heeft ook nog het kapje naast de deurhendel er af gehaald en meer dingen die ik nog niet had gedaan, een fijne jonge man om mee samen te werken, hij zal altijd welkom bij ons blijven.

De Tip Garage in Joure lijkt me ook een goed idee, jaren terug het ook wel onderdelen voor de T3 bij hun gehaald best wel een goed bedrijf, dat lijkt me nu wel de beste tip.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, en hoe toch de deur in orde word gemaakt.

Nogmaals hartelijk dank dat jullie ons bijstaan en die ook nog tot een waardevolle topic maken.
RRider schreef: 22 sep 2019, 19:00 Hallo Jakob,

ik zou het graag nog wel proberen. Ik heb een keer de achterdeur van een Touran 2003 open gekregen met een defect slot.
Zo te zien werkt het slot van een T5 volgens hetzelfde principe.

Verder weten we eigenlijk nog vrij weinig. Is het probleem elektrisch? (misschien is er een kabelbreuk waardoor het slot geen signaal meer krijgt).
Misschien vergrendelt en ontgrendelt hij wel, maar werkt het openingsmechanisme niet (dus mechanisch).
Misschien komen de stroompjes wel aan, maar ontgrendelt hij inderdaad gewoon niet (zoals jij nu lijkt te denken).

Ik kan hem in ieder geval met VCDS uitlezen, dan zien we of de deur op slot/ontgrendeld is volgens de computer.

Verder zijn er verschillende methodes te bedenken. Je hebt het rechterslot bij de hand, dus je zou kunnen zien welk gedeelte je zou moeten aangrijpen. Je kunt wel bij het linkerslot (al is dit best veel werk), zo zou je kunnen zien hoe je bij het rechter slot kunt komen (eventueel met gepast geweld).

Ik ben regelmatig in stad Groningen, dus misschien via de PM dat we kunnen afspreken.
Foto deur waar je kan zien dat de drie schroeven met geen mogelijkheid bereikbaar zijn.
P1070824.JPG
P1070825.JPG
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Ter aanvulling.
Dit filmpje laat zien hoe onmogelijk het is de panelen er af te halen als de deur gesloten is;
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door de Viking »

Beste Jacob,

Dat filmpje ken ik, maar laat nog niet zien hoe het slot er uit moet.
Achter het paneel zit nog een stalen paneel wat ook weg moet
Hier zijn ook wel wat handigheidjes voor nodig met het raam etc. maw dat moet je wel weten.
Een kenner doet het in een handomdraai.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door ArieV »

In dit filmpje gaan ze iets dieper in op het verwijderen van het slot.

Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Jippie, :jumpklap :sjaal
Wij hebben voor morgen 12:00 een afspraak bij Frank in Apeldoorn, die staat bekend als de redder in nood, en als die ons niet zou kunnen helpen kan niemand dat, zo werd hij beschreven, mooier kan het toch niet.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Het is werkelijk zo Frank weet van aanpakken waar je u tegen kunt zeggen.

Nog geen halfuurtje is hij bezig geweest het slot heeft aardig op zijn donder gekregen tot hij uiteindelijk open ging, na nog goed aanpakken was het slot er uit heel goed schoon gespoten met contactspry weer schoon spuiten met hoge druk zo verschillende keren herhalen en het slot kon er weer in, met garantie.
Het slot heeft nog niet een keer geweigerd, we zijn heeeeeel blij dat het weer in orde is. :sjaal :jumpklap :proost

Dus als een slot wat gaat weigeren wees er snel bij anders word het een hele klus de deur open te maken en het slot vernieuwen of het schakelaartje heeeeel goed schoon maken.

Hartelijk dank dat jullie hebben mee gedacht en met tips kwamen. :wjw :toppie
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Rechter deur niet open te krijgen, door kapote schakelaartje in het slot

Bericht door Jakob G »

Erdem50 schreef: 18 sep 2019, 12:07 Even contact opnemen met Frank Preuter van deurslotreparatie die kan dit herstellen ook op locatie.

Op Google is hij zo te vinden! Rijdt zelf ook Transporter
Bedankt @Erdem50 hij is echt goed.
Ja hij rijd ook een werk bus T5-Transporter met zijn reclame er op. :werkaanT4
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie