Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat zouden jullie anders doen?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Renew »

Alhoewel wij onze camper van te voren goed doordacht en goed voorbereid hadden, blijven we wel ook naar andere slimme oplossingen zoeken (en soms ook vinden)
De camper zoals we hem nu hebben bevalt ons goed, maar als we opnieuw zouden mogen beginnen wat zouden we dan anders willen doen?
(Nb; Onze camper staat beschreven bij: “ Camper bouwen maar dan net even anders”)

Wat zouden wij nu als extra op ons wensenlijstje zetten?:
. L2 4 motion DSG met voldoende trekkracht
. Schuifdeuren links en rechts
. Naar buiten draaiend keukenblokje zodat deze net niet tegen de schuifdeur aandraait. Wel helemaal naar buiten, zodat de hele opening van de schuifdeur benut kan blijven worden.
. Wat slims zodat het hefdakdoek nooit tussen de scharen van het hefdak kan komen :huilen
. Achterklep
. Hefdak zonder de in (mijn ogen) lelijke zwarte afdichtrubber (nog meer stealth)

Wat zouden jullie nu op je wensenlijst zetten?
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Lutra »

Renew schreef: 09 sep 2019, 18:26 . Wat slims zodat het hefdakdoek nooit tussen de scharen van het hefdak kan komen :huilen
Een elastiek rond het doek, mits je de scharnieren aan de buitenzijde hebt, werkt prima.
Laatst gewijzigd door Lutra op 11 sep 2019, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Multivan Generation »

Er is nu mooi vloer materiaal wat ik gezien heb, wat hol en stabiel is en van kunststof. Mooi licht van gewicht. En Als toplaag verschillende mooie hout structuren.

Kabels kun je er mooi in weg werken..

In plaats van een schuifruit zijn er nu uitstel ramen van glas met een metalen binnenframe.. Ook voor de achterruit bij een achterklep beschikbaar.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Mickel Moen »

Eigenlijk niets. In de hoofdzaken en de indeling zou ik het precies zo doen.

Waar ik het iets anders zou doen zit in details. Wellicht hier en daar iets andere materialen. Iets andere apparatuur gewoon omdat deze ook door ontwikkeld zijn. Zo zijn veel Victron apparaten nu smart uitgevoerd.

Electra iets netter uitvoeren. Ik ben bijvoorbeeld pas later krimpkous gaan gebruiken.

Maar verder gewoon super tevreden.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Renew »

@ lutra. Dat elastiek om het hefdak werkte bij mij niet afdoende helaas. Afgelopen zomer moest ik het hefdak laten zakken met een gebroken rib en het laatste stukje kon ik het dak niet meer houden en viel het dak dus in eens klap dicht. Op dat moment vond ik wel allemaal best. Thuis gekomen en na eerste herstel heb ik het dak weer geopend en zat er dus een flinke (nog wel repareerbare) scheur in.
Ik ben wel aan het broeden over een oplossing dat het doek niet meer tussen de scharnierschaar kan komen, heb er al wel wat ideetjes over.
De bus bevalt verder echt prima hoor, maar het “creatieve” hoofd blijft ook bezig. Naast de afweging of de kosten van uitvoering ook opwegen tegen het plezier van de gedachtekronkels.
Rene
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door eurocook »

Bij onze California aan de binnenzijde van het hefdak, bij de achterste zeillatten een elastiek geplaatst. "Ga met een tiewrap door de stof, achter de kunststof zeillat langs, weer door de stof aan de voorkant en sluit de tiewrap. Voer deze stappen ook uit aan de andere zijde. Plaats het elastiek met haakjes aan de beide tiewraps.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Renew »

Heb je misschien een foto?
Ik vermoed dat ik wel enig idee heb, maar voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door eurocook »

Hier een paar foto"s
IMG_0284.jpg
IMG_0283.jpg
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Wat zouden jullie anders doen?

Bericht door Renew »

Bedankt, ik heb geen zeillatten in mijn doek zitten. Wel zit er al elastiek in genaaid.
Helaas zal ik naar iets drastischers op zoek moeten.
Plaats reactie