Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlagen 4-5 cm

vragen over de T5
Plaats reactie
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

verlagen 4-5 cm

Bericht door DickWi »

Mijn vorige bus was een T4 en die was verlaagd aan de voorkant dmv. de torsie stangen te verdraaien en achter andere veren te plaatsen.
Is dit ook bij de T5 ook zo?
Had in gedachte om met Eibach veren te plaatsen en moet nog wel comfortabel kunnen blijven rijden.
Zou graag willen weten als dit zo uitgevoerd kan worden of andere optie nodig zijn.
Bus is van 2013 140pk uitvoering, staat nu ongeveer 12 cm hoog en wordt niet gebruikt om lading te vervoeren.
Mvg. Dick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlagen 4-5 cm

Bericht door Multivan Generation »

DickWi schreef: 28 sep 2019, 14:33 Mijn vorige bus was een T4 en die was verlaagd aan de voorkant dmv. de torsie stangen te verdraaien en achter andere veren te plaatsen.
Is dit ook bij de T5 ook zo?
Nee een T5 heeft geen torsiestaven aan de voorzijde.
Om je bus te verlagen heb jij dus een set van 4 kortere veren nodig of je koopt een schroefset of een set met luchtvering.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: verlagen 4-5 cm

Bericht door DickWi »

Multivan Generation schreef: 28 sep 2019, 16:44
DickWi schreef: 28 sep 2019, 14:33 Mijn vorige bus was een T4 en die was verlaagd aan de voorkant dmv. de torsie stangen te verdraaien en achter andere veren te plaatsen.
Is dit ook bij de T5 ook zo?
Nee een T5 heeft geen torsiestaven aan de voorzijde.
Om je bus te verlagen heb jij dus een set van 4 kortere veren nodig of je koopt een schroefset of een set met luchtvering.
Achter is de constructie/ montage nog wel hetzelfde? En de voorkant is dat ook zo of moet de hele veerpoot eraf?
Voorkeur gaat naar 4 kortere veren.
Ondertussen wat uitgezocht, project stel ik uit tot volgend jaar( kan alleen buiten klussen).
Bedankt voor de informatie
Plaats reactie