Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Matrashoes wassen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Mathilde74
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2019, 22:18

Matrashoes wassen

Bericht door Mathilde74 »

Hallo allemaal, ik woon in Zwitserland en we hebben sinds kort een VW t4 california coast 1998 gekocht. Superblij mee maar ze heeft wel een beetje TLC nodig. Nu wil ik graag de matrashoes die achter de achterbank ligt in de wasmachine doen, want er zitten nogal wat vlekken op, handwas programma. het etiketje staat dat het niet in wasmachine mag. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Matrashoes wassen

Bericht door brugseb »

Wij hebben alle hoezen die los te maken waren in het wasmachien gewassen, wel handwas of delicaat programma en niet in de droogkas, anders denk ik dat je kleine kussentjes hebt :nuts
Als de hoes echt zo vuil is, controleer dan ook even het schuimrubber - bij ons waren die zowat zwart, en ze stonken ook enorm. Is ons niet gelukt om deze proper te krijgen, we zullen ze deze winter vervangen.
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Mathilde74
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2019, 22:18

Re: Matrashoes wassen

Bericht door Mathilde74 »

brugseb schreef: 05 okt 2019, 17:50 Wij hebben alle hoezen die los te maken waren in het wasmachien gewassen, wel handwas of delicaat programma en niet in de droogkas, anders denk ik dat je kleine kussentjes hebt :nuts
Als de hoes echt zo vuil is, controleer dan ook even het schuimrubber - bij ons waren die zowat zwart, en ze stonken ook enorm. Is ons niet gelukt om deze proper te krijgen, we zullen ze deze winter vervangen.
greetz
Bart
Dank je Bart, ik heb hem gelijk vanavond in de wasmachine gedaan en is er heel uitgekomen! Gelukkig!
Nu afwachten hoe hij opdroogd.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Matrashoes wassen

Bericht door Lutra »

Wij hebben destijds de hoezen ook gewassen en ook het schuimrubber van het hefdakmatras was niet zo fris meer.
Ook gelijk de bank en stoelen gereinigd met een “extractor“
We hadden best een nette en schone bus maar op die leeftijd is het geen luxe.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Matrashoes wassen

Bericht door Hanz »

Mathilde74 schreef: 05 okt 2019, 17:10 Hallo allemaal, ik woon in Zwitserland en we hebben sinds kort een VW t4 california coast 1998 gekocht.
Alsnog welkom op het forum en veel plezier met je California. Deze heet overigens 'Coach' en niet Coast. Het is natuurlijk niet zo belangrijk maar het kan wel verwarring geven omdat er tegenwoordig ook een California Coast bestaat, maar dat is op basis van een T6.
LogoRear.jpg
LogoRear.jpg (18.67 KiB) 1020 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie