Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RNS

vragen over de T5
Plaats reactie
ief
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:42

RNS

Bericht door ief »

hey, ik ben op zoek naar een autoradio met gps , en alles erop en eraan ;) Nu weet ik dat de originele van het type RNS zijn. nu is mijn vraag , hoe herken ik een originele en een namaak ?, wat zijn de kenmerken ? mvg
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: RNS

Bericht door jappie 10 »

Daar ben ik nou ook benieuwd naar
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: RNS

Bericht door Vmaxxer »

Ik zoek ook net een double din voor mijn T5 ben dan ook benieuwd naar reacties hier..
Het hoeft voor mijn 2007 T5 ook helemaal geen "echte" VW RNS te zijn, toch?
Volgens mij heb ik niets te maken met de canbus en kan het dus elk merk zijn zo lang het past.
Als ie maar 4kant en niet afgerond is :knipoog
2006 T5 2.5 AXD
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: RNS

Bericht door alex90 »

Origineel werkt gewoon goed en stabiel. de functies die er in zitten werken, zijn niet up te daten en kaarten voor navigatie zijn verouderd en nieuwe kaarten (nog steeds verouderd) zijn duur.

Dan de Chinese namaak:
Heb je een goede, dan heb je geen last van brommen/gieren van motorgeluiden over de speakers. Wel heb je internet (bv via je telefoon) nodig om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten. Ook voor internetradio, want goede radio ontvangst via de antenne kan je vergeten. Kies wel voor een uitvoering die op android draait, daar zijn heel veel apps voor.

Ik heb nu een Chinese radio in mijn T5, 9 inch touchscreen. geluid is redelijk goed, alleen houdt het wel op bij Radio 10, alle andere zenders zijn een drama qua ontvangst.

Voor nu acceptabel, maar blijf me er aan storen dat ik voor iedere rit eerst weer verbinding moet maken met internet. Dus op de korte stukkies altijd Radio 10 aan. Als ik een goed alternatief kan vinden van een van de A-merken, draaiend op android zodat ik alle apps kan downloaden/gebruiken, dan wordt mijn huidig meteen vervangen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RNS

Bericht door Multivan Generation »

ief schreef: 10 okt 2019, 19:51 hoe herken ik een originele en een namaak ?, wat zijn de kenmerken ? mvg
Wat denk je van de labels bovenop het toestel met de VW nummers er op?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ief
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:42

Re: RNS

Bericht door ief »

sterke opmerking ;) merci ;)
Plaats reactie