Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Constant draaiende koelvinnen t5(multivan)

vragen over de T5
Plaats reactie
Koenhoorn2461
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2019, 21:21

Constant draaiende koelvinnen t5(multivan)

Bericht door Koenhoorn2461 »

Ik heb sindskort een Volkswagen Multivan(t5) met een probleem. Op het moment dat ik mijn contact aanzet duurt het 3 seconden voordat de beide koelvinnen volgas beginnen te draaien. Dit is zonder draaiende motor. Heb de luchtkwaliteits sensor al vervangen. Heeft iemand een idee? Groeten Koen
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Constant draaiende koelvinnen t5(multivan)

Bericht door Erdem50 »

Waarom heb je die sensor vervangen? Is de auto compleet uitgelezen of gewoon zomaar vervangen.

Draaien de koelvinnen ook als je in de auto het complete ventilatiesysteem hebt uitgeschakeld?

Soms kan het komen door een temperatuursensor van het koelsysteem, als deze verkeerde waardes doorgeeft gaan de koelvinnen uit voorzorg altijd draaien, dit is uit te lezen met de juiste apparatuur. Dan bedoel ik niet alleen uitlezen op foutcodes maar kijken welke waardes de sensor/sensoren aangeven en kijken of dit overeen komt met de temperatuur vd motor dus als de motor koud is en de sensor geeft 30gr aan dan klopt er iets niet.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Optimus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:44

Re: Constant draaiende koelvinnen t5(multivan)

Bericht door Optimus »

Probleem met de fan heb ik ook gehad, bleek bij mij de sensor voor lucht kwaliteit te zijn, verwijderd en uit de software geschreven, probleem opgelost, heb alleen geen sensor meer!
Proud owner of a T5 multivan camper :yes
3xrood
Koenhoorn2461
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2019, 21:21

Re: Constant draaiende koelvinnen t5(multivan)

Bericht door Koenhoorn2461 »

Bij mij is het probleem ook opgelost, bleek een micro zekering te zijn. Zekering nummer 22 van het onderste gedeelte
Plaats reactie