Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kogel door de kerk

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

jan2009 schreef: 17 sep 2019, 18:21 Nieuwe banden en velgen hakt er best wel in wat prijs betreft , zolang die banden niet versleten zijn zou ik eerst eens de bandenspanning controleren en eventueel iets naar beneden bijstellen.
De wagensticker geeft de spanning aan bij volledige belading , rij je zo goed als leeg dan resulteert dat in een stuiterbak
Bekijk ook je banden eens ,als er cargo banden onder zitten is er al winst te behalen door deze te vervangen.
Late reactie, sorry! Inmiddels is duidelijk geworden dat de smalle banden die onder de bus zitten echt een druk van rond de 4 bar nodig hebben om het hoge gewicht van de bus te dragen. In overleg met de verkoper heb ik de spanning desondanks in stapjes verlaagd waarbij het al heel gauw merkbaar wordt dat de boel ‘zoekerig’ wordt. Volgende week zet de verkoper er voor het experiment wat andere wielen en banden op om die te kunnen evalueren. Die banden zijn iets breder en kennelijk anders van structuur waardoor de spanning mag zakken tot 3.2 bar. Ben benieuwd!
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

Na heel veel kijken en meten, lezen en kijken, wikken en wegen, tekenen en weer uitgummen, proberen, simuleren en ook al wat fabriceren is het nu wel (ongeveer) duidelijk hoe de indeling van onze Multivan dient te gaan worden. Zoals gezegd willen we het bed zo breed mogelijk en moet er ruimte zijn voor een comfortabele matras . Dus het bed zelf niet al te hoog…..

We kozen voor een compromis tussen een gemiddeld grote bagageruimte (op 58 cm hoogte ruim 80 cm lang) met daarbij een redelijke ‘leefruimte’. Tijdens ‘camperen’ is het voorste deel van de bagageruimte vooral bedoeld om er naast misschien wat mondvoorraad etc. overdag ook het beddengoed in te kunnen stoppen. Daartoe is de ruimte dan bereikbaar door een paar kleppen aan de bovenkant.

Het achterste deel van de bagageruimte bestaat uit een flink groot open vak onderin voor een paar stoelen, de luifel, misschien later een tent en nog wat andere ‘zooi’. Er wordt tevens voor gezorgd dat het aan de linkerkant opgeborgen boord-gereedschap, maar ook de 220v zekeringen bereikbaar blijven. Boven dat open vak komen twee flinke laden. Samen met de twee al aanwezige raamtassen, de standaard laatjes onder de bank en hier en daar alvast gemaakte kastjes moet dat wel ongeveer genoeg zijn.

Het bed zelf wordt, zoals al eens eerder gemeld, VanEssa-achtig met 2 losse bedplanken met een stel uitklappoten aan het eind ervan en in het midden ondersteuning door de bank eronder (met in dit geval een extra lat aan de achterkant van de bank vastgemaakt (aan de top-tether haken) om zowel ondersteuning als ook een klein beetje meer hoogte van het bed te krijgen).

Ik heb al een gecombineerd tafeltje en ombouw voor de porta potti gemaakt. Overdag een keurig tafeltje in stijl van het keukenblokje (dus lichtgrijs met bamboe blad) tussen de bank en de omgedraaide bijrijdersstoel).

Bij het slapen wordt het tafeltje ingeklapt tot een heel dun pakketje dat ergens opgeborgen wordt zodat de pp zonder hindernissen voor nachtelijke ‘noodgevallen’ bereikbaar is. Tijdens het rijden staat de pp shocking klem tussen keukenblokje en bank en ligt het opgevouwen kastje ergens vastgesnoerd.

Verder is er inmiddels ook al een klein kastje voor wat keukengerei tussen de bank en de keuken tegenover linker zijwand. En nog een opstapje met een klein beetje opberg mogelijkheid (voor bestek of zo) tussen de voorstoelen. Het dingetje moest helaas tamelijk laag blijven om het draaien van de stoel niet in de weg te zitten, maar het voldoet aan het hoofddoel namelijk om Vonnie (die vrij klein is) in staat te stellen om bij de handgrepen van het dak te komen bij het inklappen (anders zou ik het altijd moeten doen…. haha)

Bij het sporadische gebruik met de extra stoel (de 6e zitplaats) wordt de bagageruimte aanmerkelijk ingekort voor voldoende beenruimte. Dat kan omdat een deel van de ‘hardware’ daar eenvoudig uitneembaar zal zijn.

Bijgaand een paar schetsen die het bovenstaande hopelijk wat duidelijker maken en alvast een paar foto’s van de huidige status.

Aan het bed en de bagageruimte ga ik binnenkort beginnen…! Wordt dus vervolgd (ooit..)

Groet

Huib
Bijlagen
821E0D2D-A047-4D24-93C3-877DEE92EE87.jpeg
BC341534-BB28-4C71-B9E3-E88D35499AF2.jpeg
43D8B175-6F6C-4056-9880-FEDE55EB0B51.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

Nog een paar plaatjes
Bijlagen
07919AED-2457-4EDA-8930-898206270B27.jpeg
F4DC0A31-9D60-411D-AC5F-A6A38B7E5F53.jpeg
1618E7DC-2D5E-4F43-A6E3-547460D17A61.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

En tot slot
Bijlagen
4E8D0036-19CF-4FBA-9C70-3E1B0BDDFDFC.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

Oeps....er was een plaatje weggevallen: de situatie met de extra stoel waartoe de “kist” is uitgenomen en de bank weer verder naar achteren kan.
Bijlagen
CCC553BC-D7EA-4662-8A09-F514E4D34F9C.jpeg
Gebruikersavatar
KGCali
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2019, 15:52
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kogel door de kerk

Bericht door KGCali »

Bandenspanning:
Meestal zit er aan bandenspanning tabel aan de deurstijl. Je bandenmaat lijkt me de standaard maat, en die staat er vast op.

Mooie winkel daar in Noordwijkerhout, kom ik ook.
Ik heb daar o.a. een metalen inzet ventilatie rooster voor het schuifraam gehaald. Is nu niet meer zo boeiend maar als het warmer is kan je deze gewoon laten zitten (niet tijdens het rijden natuurlijk), ook als het regent.

Veel veilige km's gewenst!
T6 California 2.0TDI 4Motion, VB-fullAir 4C, 2x zonnepaneel
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

KGCali schreef: 08 nov 2019, 13:55 Bandenspanning:
Meestal zit er aan bandenspanning tabel aan de deurstijl. Je bandenmaat lijkt me de standaard maat, en die staat er vast op.

Mooie winkel daar in Noordwijkerhout, kom ik ook.
Ik heb daar o.a. een metalen inzet ventilatie rooster voor het schuifraam gehaald. Is nu niet meer zo boeiend maar als het warmer is kan je deze gewoon laten zitten (niet tijdens het rijden natuurlijk), ook als het regent.

Veel veilige km's gewenst!
Klopt van die tabel en daarop staat voor die banden een spanning gaan 3.9 tot 4.0 bar aangegeven. Inmiddels heeft het bedrijf waar ik de bus gekocht heb ( Lars van Son in Opperdoes) de banden vervangen door nieuwe Michelin’s (een maatje breder) die een spanning van3,2 - 3,3 mogen hebben. Een wereld van verschil, heerlijk!
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Kogel door de kerk - voortgang.....

Bericht door MGA1600 »

Inmiddels is de Multivan een maand of 2 in ons bezit. Hoewel we er wegens vervelende ‘familiaire oorzaken’ helaas nog niet echt mee aan het ‘camperen’ zijn geweest, hebben we er met heel veel plezier in diverse dagtochtjes en bij “gewoon dagelijks gebruik als tweede auto” wel al de nodige rij- en dagverblijf ervaring mee opgedaan. Geen slaap-ervaring dus nog. Een van onze kleindochters (van 5 jaar) is na zo’n ritje helemaal wild-enthousiast geworden, ze wil mee op vakantie, ze wil boven slapen en heeft meteen maar een tekening gemaakt waar haar knuffels opgeborgen moeten worden…….en o ja….er moet wel een zwembad op de plaats van bestemming zijn……

Met de nieuwe banden is het rijden een feest, relatief stil en met 150pk komt de bus vlot mee in het verkeer, wat dat betreft helemaal happy dus! Bij aflevering van de auto zaten er nog wat parkeerdeukjes in als herinnering aan de vorige eigenaar. Door ziekte en vakantie van de uitdeuken-zonder-spuiten specialist was de verwijdering daarvan pas heel recent mogelijk, maar het is echt ongelofelijk hoe mooi dat gedaan is, de auto ziet er nu rondom als nieuw uit! Niets meer te wensen wat dat betreft dus.

Maar al die tevredenheid strekt zich niet uit tot de verlichting. Bij avond heb je het gevoel dat de koplampen (H4) niet heel veel meer dan gloeiende spijkers zijn. Er zitten inmiddels wel al andere lampjes van Philips in met wat meer lichtopbrengst en helderder lichtkleur, maar ik vind de verlichting voor een moderne auto nog steeds ronduit slecht.
Hoe ik moet oplossen weet ik nog niet, maar ik wil er “ooit”nog wel wat mee…..
Wat ik wel al gedaan heb op licht-gebied is het monteren van een andere lichtschakelaar met “auto-stand”. Ik was met andere auto’s gewend dat het licht vanzelf aan gaat als het donker wordt (of in geval van mijn Volvo’s dat het altijd brandt zodra de motor loopt) en betrapte mezelf er dan ook tot tweemaal op dat ik in de schemering vergat het licht tijdig aan te zetten. Nu zit er een andere lichtschakelaar in met lichtsensor (gekocht bij AliExpress) niet meer dan 5 minuten werk en slechts 12,50 euro armer maar het werkt perfect: zodra het schemert floept het licht aan! Er zit zelfs nog een coming home functie op ook.

En ik wil ook t.z.t. wat met het radio-geluid gaan doen. Ik ben niet blij met de kwaliteit daarvan, want muziekweergave klinkt ‘dunnetjes’ en gesproken woord is soms slecht verstaanbaar. In bijna al mijn eerdere auto’s heb ik wat aan de weergave gedaan en dat staat dan ook op mijn agenda voor ‘de bus’. Ik hoef echt geen concertzaal, maar het kan vaak met eenvoudige middelen een flink stuk beter.
Ingeval dit negatief overkomt: ik ben nog steeds enorm blij met de auto, alleen op zoek naar verbeteringen. Dat heeft ook te maken met het feit dat we ‘m als tweede auto inzetten, niet uitsluitend voor vakanties dus.

Intussen schiet ik trouwens lekker op met het maken van allerlei interieur dingen. Diverse kleine kastjes zitten op hun plek, het bed bestaande uit een ‘hoofdeinde’ (ladenblok met daaronder opbergruimte voor o.m. stoelen, luifel, voortent) is ook klaar (het bestaat - naast dat hoofdeinde - uit losse bedplanken die je eenvoudig in het hoofdeinde haakt, die aan het voeteneind van uitklappoten zijn voorzien en die halverwege nog eens extra op een balkje steunen dat achterop de bank is aangebracht).
Die bedplanken heb ik gemaakt van -goede kwaliteit- 12 mm multiplex dat op strategische plekken is opgedikt voor extra stabiliteit. Het is daardoor lekker licht gebleven maar wel oersterk geworden! Voor de gemakkelijke handelbaarheid heb ik er een aantal ‘handvaten’ in gefreesd. Het hele “proces” van bedplanken van het hoofdeinde pakken, inhaken en de matrasjes gaat snel en moeiteloos.

Achter de voorover-geklapte 3-zitsbank zit er een (niet-onaanzienlijke) opbergruimte voor beddengoed en allerlei andere zaken.

Tussen keukenblokje en de zijwand van de auto vond ik ook nog een randje ‘verloren ruimte’. Daar heb ik een verticale lade gemaakt voor onze iPads en e-Readers. De bovenkant van die lade vormt, als hij dicht is, ook nog een klein stukje verlenging van het aanrechtblad (blaadje) en voorkomt dat er spullen in die verloren ruimte terecht komen waar ze moeilijk weg te halen zouden zijn.

Zoals ik al in een ander topic meldde heb ik de standaard aanwezige motor bijverwarming (Zuheizer) inmiddels tot standkachel gemaakt met behulp van een plug&play setje van DanHag. Werkt perfect! Ik denk wel dat het verstandig is nog een accu-conditiemeter voor beide accu’s te installeren om te verhinderen dat de verwarming voor een lege start-accu zorgt. Ook op de to-do list dus.

En verder is mijn vrouw is intussen ‘lekker bezig’ met het maken van gordijnen etc. en op marktplaats hebben we al wat horren en zelfs een nog -een splinternieuw bustentje kunnen scoren. Kortom we liggen goed op koers voor een vroeg begin van het volgende seizoen!
Bijlagen
67DAC5F6-CFB4-4E17-B253-82D6786841A0.jpeg
5B73EC35-565E-4FFC-9F8A-3C167C806DDC.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

Nog een paar foto’s: het ladenblok met daaraan de bedplanken en de verticale la in gesloten en deels geopende toestand.
Bijlagen
42F2D010-5B54-48AD-96F7-472DFF82B021.jpeg
1BDC65D7-A08E-4A80-9B06-EB7155B8C275.jpeg
A4897CE3-3517-4A84-92EB-500225BC9867.jpeg
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Kogel door de kerk

Bericht door moosev »

Fantastisch die verticale la. Briljante oplossing! Mooi hoor.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MGA1600 »

moosev schreef: 09 nov 2019, 09:01 Fantastisch die verticale la. Briljante oplossing! Mooi hoor.
Dank!

Niet zichtbaar op de foto, maar onder dat zichtbare vak zit er nog een. De totale hoogte van de la is 57cm, best wel de moeite waar dus. De (volledig uittrekbare) geleiders zijn vastgemaakt aan ‘balkjes’ die ik opgebouwd heb uit multiplex, in het linker balkje (eigenlijk het achterste) zit een (eveneens multiplex) steun verwerkt voor een van de bedplanken.

Een beetje houtbewerken is al langer een (soort) hobby van me en ik moet zeggen dat ik het ook een leuke uitdaging vind om dit soort dingetjes te bedenken. In een Multivan is alles van plastic en je moet dus echt op zoek naar kansen om opbergruimte te maken (als je net zoals ik de bus en het plastic niet wilt beschadigen- alles moet in mijn geval zonder schade weer te verwijderen zijn).

De zoektocht naar mogelijkheden wordt rustig aan vervolgd!
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Kogel door de kerk

Bericht door MarkV »

Geweldig leuk om te lezen allemaal, en mooi doordachte oplossingen!
Wij hebben hetzelfde soort concept bus, en het is inderdaad een leuke uitdaging om creatief met de ruimte om te gaan.
Keep up the good work!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Het feest is voorbij, nu weer aan de bak....

Bericht door MGA1600 »

Vandaag de VCDS-kabel ontvangen die ik bij Wish besteld had (voor minder dan 20 euro). Eerder had ik de (officiële) software al geïnstalleerd en me een beetje ‘ingelezen’ over de werkwijze van het coderen. Voor dat geld moet de kabel wel een ‘neppertje’ zijn (hoewel alle logo’s er zeer origineel uitzien en ik bij de test van de combinatie software + kabel keurig een “o.k.” kreeg te zien).
Kortom niet gedraald en meteen met een paar dingen aan de bak gegaan. Voor de cracks hier op het forum is dit allemaal niets bijzonders natuurlijk, maar voor mij als VW-groentje toch wel even een kleine uitdaging

Maar wat ik wilde was zo gepiept:

- Ik moest de koplampen nog aanpassen na de ombouw van H4 > H7 zodat de dimlichten aanblijven bij groot licht. Dat is nu het geval.
- De achterlichten brandden eerder niet mee met de DRL, nu wel. Een kwestie van beter gezien worden. Ik had al eerder een nieuwe lichtschakelaar met lichtsensor (en “auto” stand) gemonteerd en dat werkt zo allemaal prima samen.
- Ik heb een ‘tear wipe’ geactiveerd (na het gebruik van de ruitensproeier gaan de ruitenwissers een paar keer heen en weer -da’s gebruikelijk- maar nu, na een aantal seconden, gaat hij nog een keertje extra voor de resterende waterdruppels.
- De buitenspiegel-verwarming gaat nu gelijk aan met de achterruitverwarming
- Voor de grap een ‘Needle sweep’ aangezet, de wijzers op het instrumenten paneel gaan een keer tot het eind en weer terug als je het contact aanzet . Ik weet niet of het hier ook zo is, maar bij sommige merken kun je aan het gedrag daarvan zien of er opgeslagen foutcodes zijn.

Misschien een vreemde afwijking van me……???..... maar ik vond het eigenlijk best leuk om dit te doen. Er zijn nog ontzettend veel andere dingen in te stellen, maar dat komt nog wel, dit was vast even lekker spelen.

Verder flink bezig geweest met het aanpassen (solderen) van een quadlock tussenkabel (tussen radio en auto) aan mijn (uit een vorige auto overgebleven) 5 kanaals versterker (met high-level input) en het aanleggen van een voeding en kabels voor een centre speaker in het dashboard. Helaas krijg ik die versterker niet weggewerkt in het dashboard, er is eenvoudig geen plek voor, dus maak ik ‘m tijdelijk onder de passagiersstoel vast. Later komt daar waarschijnlijk nog een extra HH accu (ivm omvormer) en dan maak ik bij die gelegenheid een andere console tussen de voorstoelen. Voor de speaker heb ik een console van Van-X op de kop getikt die op het ‘gat’ bovenop het dashboard geplaatst wordt.

Wordt vervolgd……


Groet Huib
Bijlagen
Van-X luidspreker console voor op het dashboard
Van-X luidspreker console voor op het dashboard
De quadlock kabel onder her mes
De quadlock kabel onder her mes
De echt uitziende VCDS-kabel
De echt uitziende VCDS-kabel
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Soms zit het mee en soms juist niet.....

Bericht door MGA1600 »

De oude 5- kanaals versterker die ik van plan was te gaan gebruiken bleek helaas total loss te zijn geraakt tijdens zijn 10-jarige ‘opslag’.

Plan B dus: ik had ook nog een splinternieuwe 2-kanaals JVC versterker liggen die (naast een gewone) ook een high-level input heeft (met diverse instelbare frequentie- en gevoeligheidfilter) en over auto-switching beschikt. [Als er signaal op de input komt springt hij aan, als er geen signaal meer is gaat hij netjes weer uit]. Da’s dus lekker makkelijk aansluiten.

Bovendien, en dat is geloof ik niet heel gebruikelijk, kun je de twee uitgaande kanalen van deze versterker ‘bridgen’ als het ware combineren tot een extra kanaal. Die mogelijkheid gebruik ik om de centrale dashboard speaker te laten spelen op basis van een mix van LV en RV signalen. Deze opzet (zelfde versterker en zelfde speaker) had ik al eerder tot volle tevredenheid van mezelf (en mijn vrouw) in mijn Volvo gemaakt en hij werkt nu ook in de T6.

Het resultaat: het extra kanaal voegt echt diepte (breedte) toe. Je bent nu veel meer omringd door het geluid (al is het natuurlijk geen echte surround).
Als je meer links of rechts kiest neemt het aandeel van dat kanaal in het nieuwe centrale kanaal toe, bij het verplaatsen van het geluid naar achteren doet de center speaker minder mee. Samen met de instellingen op de versterker zelf valt er op die manier een hoop naar eigen inzicht te optimaliseren.

Geen super hifi, wel al veel beter!
Ik ga trouwens (bij een volgende gelegenheid) ook de (matige) deurspeakers en A-stijl tweeters vervangen door bijv. de Eton set die voor de T6 is samengesteld. En de deuren bij die gelegenheid met dempende materialen aanpakken.

Misschien is het geluid dan al wel goed genoeg en heb ik helemaal geen nieuwe versterker meer nodig……...

[Dat gebruik van dempende materialen heb ik trouwens ook al gedaan met de Van-X console voor de dashboard speaker (en de bak daaronder). Achterin vind ik het wel goed zo, het heeft in onze situatie weinig zin om daar andere speakers te kiezen omdat door onze zit- en slaapopstelling de achterspeakers sowieso vaak half afgedekt zullen zijn.

Overigens grappig: ik moest voor de aansluiting uiteraard de radio uit het dashboard halen en hoorde daarbij in het toestel zelf wat rammelen. Dus opengemaakt en het bleek het printje met de adapter voor de tweede SD kaart te zijn. Die was kennelijk door de vorige eigenaar met enig geweld uit zijn bevestiging gedrukt.
Kwestie van (beter?) vastklikken en hij doet het! Ik vond het al zo gek dat er wel een gleuf was maar met niets er achter……

Als bonus zat er nog een SD kaart in met 10gb aan Arabische muziek…….
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Mistlampen en bochtverlichting

Bericht door MGA1600 »

Ik was eigenlijk van plan mijn rond kerstmis gemonteerde breedstralers/mistlampen via een aparte schakelaar en een relais te gaan aansluiten. De reden was dat ik controle wilde over de momenten waarbij ik ze wel of niet kan laten branden en dat leek meer wensen te omvatten dan de standaard opzet toelaat.

Maar inmiddels had ik (op het Engelse T6 forum) gelezen dat je met ‘coderen’ de boel toch heel aardig naar je hand kunt zetten.

Dus heb ik ze gisteren toch maar ‘origineel’ aangesloten dus met de kabels op de BCM en naar de lichtschakelaar en de zekeringenkast. De nodige extra kabeltjes zaten al in het kabelsetje dat ik gekocht had.

Misschien ligt het aan mijn postuur en/of aan de verminderde souplesse (zoals dat helaas bij het lot van een 70-plusser hoort), maar al die draadjes in de krappe ruimte in die twee stekkers van de BCM (diep onder het dashboard verstopt) in het donker op de juiste locatie zien te krijgen was nog een heel gemartel! Maar de aanhouder heeft ook nu gewonnen…..

De lampen werken nu als breedstraler bij dim- of grootlicht door de lichtknop uit te trekken en als bocht-verlichting die aanfloept bij het draaien aan het stuur.
Dit was allemaal eenvoudig aan te vinken in VCDS. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden die je desgewenst kunt instellen, daar ga ik binnenkort nog eens mee aan de gang.

Nu alles weer netjes in elkaar zit was er gisteravond een mooie gelegenheid om het pas verworven H7 grootlicht in optima forma (dus met dimlicht erbij geschakeld) en de breedstralers eens even goed uit te gaan proberen want het was hier echt stikdonker……

Conclusie: truc geslaagd! Het dimlicht alleen is redelijk goed, met de breedstralers erbij gewoon goed! Grootlicht is goed. Ik zie de kronkelige bergweggetjes in Frankrijk met vertrouwen tegemoet….!

Goed, het is nog steeds geen Xenon of LED, maar hier kan ik heel goed mee leven (en dat kon ik met de H4 lampen echt niet).

Al met al heeft het toch wel weer wat uurtjes klussen gekost om het in en om te bouwen, zo leer je je auto wel beter kennen, da’s weer mooi meegenomen.

En dan moet er nog iets aan de achteruitrijlamp gebeuren ….. daar heb je in de standaard- toestand weinig aan.

Heeft iemand suggesties ter verbetering daarvan? Helpt LED daarvoor?
Plaats reactie