Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

meedenken (klein) klusproject

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door Multivan Generation »

brugseb schreef: 11 okt 2019, 11:48
Naar Canada moet het in elk geval wel lukken. Ik weet zelfs van een Canadees die via Marktplaats.nl in Nederland een T4 Exclusive 2.4D heeft gekocht, verscheept, geïmporteerd en geregistreerd.
hoi Jan, als je die van eind vorig jaar bedoelt, was wel degelijk een TDI... Verscheept vanuit Zeebrugge toen.
Canada is geen USA :zwaai
Invoeren en op Amerikaans kenteken krijgen van een oude diesel,
die nooit officieel in the USA geleverd is geweest is gewoon zeer lastig zo niet onmogelijk,
want er is geen Amerikaanse type goedkeuring voor.

Leuk www.thesamba.com maar daar bieden mensen uit heel de wereld hun auto aan.
Dat wil dus niet perse zeggen dat je je auto normaal kunt verkopen in Amerika en dat die koper hem zo in kan schrijven op Amerikaans kenteken.
Dus reken jezelf niet rijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

Hoi allemaal,

Wij hebben gister dus aan de bus geklust. :adhd
- alle stroom achter het dashboard doet het weer
- radio en sigaretaansteker doen het weer
- dompelpomp en kraan doen het weer
- binnenverlichting doet het weer (auto gedeelte)
- alles onder de koelkast uit gehaald --> Donderdag leveren we dingen in bij Henk van dit forum (dank je wel!!!)

- Ook hebben wij contact gehad over de tent --> geannuleerd en een nieuwe besteld, komt deze week binnen.
- Wij gaan op al het advies toch ook de standkachel aanpakken. thnx voor de tips hierover.
- ook gaan we via Freelanes.nl hoezen kopen voor de stoelen voor, toch frisser :)

Via Samba hebben wij contact gehad met Amerikanen, zij zeggen dat voor deze versie je een 48state legal kan krijgen. Hij kan niet in CA en niet in Hawai ingevoerd worden (dacht ik).
Maar ook de optie om naar Canada te rijden lonkt nu... Vorig jaar rond Calgary geweest, dan zouden we nu Vancouver kunnen doen en Washington Sate... verleidelijk allemaal ;)

Ook de tip om terug te verschepen vanaf de west coast gaan wij checken, gek... helemaal niet bedacht om dat te bekijken!

Nu dus verder met
- de accu's (nieuwe uitzoeken, kopen en aansluiten)
- Afwachten of Henk nog iets kan met de lader en regelunit
- standkachel
- matras bovenbed (laten dekbed toch niet liggen dus)
- Bed voor de kleine
- zeil voor beneden (zodat de kleine geen vingers/tenen/speelgoed in de rails kan steken)

Groeten Jasper en Anita
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door Multivan Generation »

Onze dochter lieten we op de achterste bovenbedplank slapen samen met haar knuffels. En daarna de voorste bedplank naar boven. Ze kon er hierdoor niet uitvallen. Contact via de zijkant tussen bedplank en tentstof was gewoon mogelijk. En ze sliep een stuk rustiger en stabieler.
Maar dat hangt van het kind af natuurlijk of dat zou kunnen werken..
Je hoeft dan niets extra's mee te nemen of aan te schaffen..

Probeer het eens zou ik zeggen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door autocaravana »

Verschepen vanaf de westkust is aanzienlijk duurder.
Verkopen aan Nederlanders met vergelijkbare plannen zou ook een optie kunnen zijn. Of aan andere Europeanen.
Er zijn ook internationale websites waar je je voertuig kunt aanbieden, bijv.
https://panamericanaforum.org
https://www.drivetheamericas.com/forums ... salewanted
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

Multivan Generation schreef: 13 okt 2019, 18:45 Onze dochter lieten we op de achterste bovenbedplank slapen samen met haar knuffels. En daarna de voorste bedplank naar boven. Ze kon er hierdoor niet uitvallen. Contact via de zijkant tussen bedplank en tentstof was gewoon mogelijk. En ze sliep een stuk rustiger en stabieler.
Maar dat hangt van het kind af natuurlijk of dat zou kunnen werken..
Je hoeft dan niets extra's mee te nemen of aan te schaffen..

Probeer het eens zou ik zeggen..
Zeker ook een optie
Alleen willen wij zelf boven slapen, zodat we de boel niet elke dag om hoeven te bouwen.
Overdag slaapt hij gewoon buiten, in zo'n Deryan tentje.
Als dat niet lukt door regen, kan hij inderdaad boven slapen :)
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

We zijn even stil geweest, maar zeker wel gewerkt ;)

Henk heeft onze lader en koelkast elektronica gereviseerd :jumpklap
De lader werkt nu ook op 110V!
Op zoek gegaan naar nieuwe accu's
stoelhoezen voor de voorstoelen besteld
en vraag uitgezet bij een bedrijf om mee te denken over het matras voor boven :)
Ook is de tent binnen, zowel voor bovenin als ervoor.
Hebben een nieuwe radio uitgezocht met aux en usb poort (opladen en muziek)
We hebben een deryan tentje voor ons zoontje (dan kan hij in ieder geval overdag lekker buiten slapen).
Hebben een mega schattig campingstoeltje voor hem (maar dat heeft niks met de bus te maken)

We gaan verder met de standkachel, jullie hebben ons toch overtuigd dat deze gemaakt moet zijn.
En gaan nog wat klussen om meer opslagruimte te creëren.

Heeft er iemand toevallig nog een tip voor iets op de grond in het woongedeelte?
Zodat ons zoontje geen speelgoed, tenen, vingers in de rails van de bank kan steken...

Groeten,
Anita
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb nog een mat liggen.
Kun je zo ophalen en meenemen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door odorf »

Wij hebben als extra een kleedje van Ikea, de Hampen. Lekker hoogpolig en zacht aan de voeten. Is 80x80cm. Dat is net iets kleiner dan de vloerruimte.

Maar ik zie nu dat Ikea het niet meer in het assortiment heeft. :huilen
Heb je dus niet veel aan. Maar ieder tapijt is passend te maken. :toppie

Succes met alle projectjes nog.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

Gisteren de lader en de koelkast regelunit weer terug ingebouwd. Meteen ook maar nieuwe accu's besteld.

Helaas zijn de aansluitingspunten op de accu te dik voor de oogjes, dus ga ik van de week maar eens langs bij onze garage, hopelijk kunnen zij grotere oogjes bevestigen.

Daarna zonder accu's, de bus aan de walstroom gehangen om de koelkast te testen. Helaas, reageerde de koelkast helemaal niet (geen symbool die aanging op het display in ieder geval).

Daarna heb ik gekeken of de standkachel het wou doen. Hier kreeg ik een groen lichtje te zien, maar in de ene minuut dat ik hem heb getest geen warmte gevoeld. Want toen ik op het display keek, was die helemaal uit. Na checken bleek ook de zekering van de koelkast gesprongen.

Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn?

De acties die ik gisteren heb uitgevoerd in volgorde:
  • Acculader en koelkast regelunit ingebouwd
  • bus aan de walstroom zonder accu's
  • display gaf 15,6 volt aan en knipperde
  • koeklast geprobeerd aan te zetten
  • met de standkachel gespeeld
  • Display is uit en koelkast zekering is er uit
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door J vd Pal »

De standkachel heeft tijdens de opstart voor de gloeier 40 plus ampère nodig, dat levert de oplader niet dus wat je probeert kan niet.

Ik zou eerst de huishoudaccu weer inbouwen en daarna past proberen of de koelkast en standkachel werken.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door LAYCA »

JasperAnita schreef: 10 nov 2019, 14:27 Gisteren de lader en de koelkast regelunit weer terug ingebouwd. Meteen ook maar nieuwe accu's besteld.

Helaas zijn de aansluitingspunten op de accu te dik voor de oogjes, dus ga ik van de week maar eens langs bij onze garage, hopelijk kunnen zij grotere oogjes bevestigen.

Daarna zonder accu's, de bus aan de walstroom gehangen om de koelkast te testen. Helaas, reageerde de koelkast helemaal niet (geen symbool die aanging op het display in ieder geval).

Daarna heb ik gekeken of de standkachel het wou doen. Hier kreeg ik een groen lichtje te zien, maar in de ene minuut dat ik hem heb getest geen warmte gevoeld. Want toen ik op het display keek, was die helemaal uit. Na checken bleek ook de zekering van de koelkast gesprongen.

Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn?

De acties die ik gisteren heb uitgevoerd in volgorde:
  • Acculader en koelkast regelunit ingebouwd
  • bus aan de walstroom zonder accu's
  • display gaf 15,6 volt aan en knipperde
  • koeklast geprobeerd aan te zetten
  • met de standkachel gespeeld
  • Display is uit en koelkast zekering is er uit
Dus getest zonder accu's?
Lijkt mij niet juist.
Test dit opnieuw maar dan met de accu's aangesloten.
Wel eerst goed doorladen.
Dan kan de spanning ook niet naar 15,6 volt stijgen.

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

Gaan we proberen, thanks!

Alleen is het display nog steeds "kapot". Is dit een zekering ergens, of iets anders? Alle zekeringen in het campergedeelte zijn nu in orde.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door Hanz »

Misschien dat dit document kan helpen. Een knipperend symbool voor de accuspanning met een spanning boven 15V staat beschreven op pag.3
T4 California controlepaneel.pdf
(410.58 KiB) 111 keer gedownload
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door JasperAnita »

De nieuwe accu's zitten er in. Display werkt weer!
Nieuwe tent zit er ook in en matras is binnen.

De standkachel werkt ook! Eerste keer kwam er een hoop rook uit, en stonk het behoorlijk (logisch als het al vele jaren niet meer is gebruikt). We gaan hem nog een paar keer wat langer aanzetten om alles door te laten lopen. Ik neem aan dat je best wel wat mag ruiken? Vond het nu best tegenvallen...

De koelbox doet het alleen helaas niet :( We hebben de regelunit door Henkk laten reviseren, maar de aan/uitknop op het display doet helemaal niets. De schakelaar werkt (display ligt op), en ik kan de temperatuur instellen. Verder hoor ik niets/zie ik niets gebeuren.
Wat is de volgende stap? Doormeten van alle draden? Of is het dan zeer waarschijnlijk de koelvloeistof/compressor? We hebben een t4 uit '91, dus denk dat we de oude koelvloeistof hebben.

Als laatste redmiddel bouwen we de koelbox uit en nemen een losse 12v koelbox mee. Hoe lastig is het om de koelbox uit te bouwen?
Weet iemand een koelbox die precies op de plek van de oude past?

Nu verder met de aankleding beginnen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: meedenken (klein) klusproject

Bericht door Multivan Generation »

Fijn dat je even laat weten dat de tent er op zit en dat het gelukt is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie