Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
KGCali
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2019, 15:52
Locatie: Zuid-Holland

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door KGCali »

Misselijk makend!
Of het zo gegaan is weet nu niemand maar het dievengilde met voldoende computerpower en kennis kan via het chassisnummer linksonder bij je voorruit een sleutel "inlezen". Openen, starten ze alsof het je eigen sleutel is.
Oplossing:
Kartonnetje op maat knippen (hoog genoeg en met lipje aan de bovenkant om zelf te kunnen verwijderen) en deze aan de binnenkant tussen dashboard en voorruit voor chassisnummer schuiven.
Is snel de regelen en kost niets.
Ik heb nog twee andere maatregelen genomen die wat ingrijpender zijn.

Sterkte,
Karsten
T6 California 2.0TDI 4Motion, VB-fullAir 4C, 2x zonnepaneel
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jun 2017, 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door Woodworks »

KGCali schreef: 01 nov 2019, 00:54 Misselijk makend!
Of het zo gegaan is weet nu niemand maar het dievengilde met voldoende computerpower en kennis kan via het chassisnummer linksonder bij je voorruit een sleutel "inlezen". Openen, starten ze alsof het je eigen sleutel is.
Oplossing:
Kartonnetje op maat knippen (hoog genoeg en met lipje aan de bovenkant om zelf te kunnen verwijderen) en deze aan de binnenkant tussen dashboard en voorruit voor chassisnummer schuiven.
Is snel de regelen en kost niets.
Ik heb nog twee andere maatregelen genomen die wat ingrijpender zijn.

Sterkte,
Karsten

Nooit geweten dat je met het chassisnummer zoveel kan. Bedankt voor de tip! Welke kan je ons nog meer geven? :knipoog
Ik kijk iedere ochtend nog steeds naar buiten om te kijken of de bus er nog staat. Heb ook expres niks op de achterkant staan omdat de dealer mij al aangaf dat de 200pk erg gewild is bij onze kansloze vrienden.

Hoop voor Goos dat de bus word terug gevonden al ben ik bang dat dat niet zal gebeuren.

Gr Nick
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door brugseb »

Doorgaans betreft het goed georganiseerde en uitgeruste bendes; er is hier in België recent een peperdure speed pedelec gestolen, reed 3 dagen later rond in Albanië maar teruggevonden via de GPS tracker die in het chassis verwerkt zat. Klinkt allemaal niet opbeurend...
Volgens mij is zo'n GPS tracker de enige mogelijkheid om een gestolen bus terug te vinden, tenzij ik te naïef denk.
Hopelijk voor Goos komt de verzekering nog in actie. Maar intussen ben je wel je geliefd voertuig kwijt.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door de Viking »

Dit is waar we allemaal bang voor zijn, je bus wordt gestolen.
Wat doet een verzekering, krijg je geld voor een andere en hoeveel en hoe moeilijk doen ze?
Meestal zijn wij als verzekerden de dupe, wij worden er vaak minder van.

Toch zou ik graag van Goos nog wat willen leren.
Ik hoor niets over een Bear-lock die bij de meesten verplicht zal zijn en waar je bij diefstal drie sleutels moet kunnen tonen.
Dit voorkomt toch dat ze de bus zomaar meenemen.
En dat wordt nog moeilijker, want tegenwoordig wil de verzekering ook al een Bear-Lock op de motorkap.

Daarnaast is er een startonderbreking, een stuurslot en eventueel een extra alarm wat veel lawaai maakt bij inbraak.
Dat chassisnummer moet z.w.z. afgeplakt worden bij het raam om sleutels te kunnen maken.

Daarnaast heb ik de OBD stekker verplaatst omdat met een laptop ook heel veel kan, gewoon een nepstekker geplaatst van de sloop.
Ook wordt een OBD slot soms al verplicht.

Veel meer kun je al niet doen als je ergens je bus parkeert. Alles staat met stickers op de ramen geplakt, dus misschien schrikt dat ook af.
Maar wat ik consequent doe is altijd met de Bear-lock de versnellingspook op slot doen wanneer ik uit de camper stap.
Dan houd het voor mij ook op en je bent altijd weer blij dat je bus er nog staat.

Mocht ik in de bus overvallen worden, dan heb ik evt nog een spray paraat :knipoog

Misschien wil Goos hier nog even op reageren zodat wij er wat mee kunnen doen, beter voorkomen dan...
Persoonlijk vind ik het heel erg voor je en ik begrijp dat je er kapot van bent.

Sieds
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door DE KNEU »

Naar mijn bescheiden mening kun je je beveiligingen beter hier niet delen...reden lijkt me duidelijk,via pb naar iemand die je vertrouwd zou je kunnen doen.groet Karl
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door de Viking »

Begrijp ik niet, dit zijn gewoon bekende maatregelen en er is op dit forum wel vaker over gesproken.
Alles is ook wel bekend bij de dief, maar je moet ze het zo moeilijk mogelijk maken.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door Angelo-anneveld »

de Viking schreef: 11 nov 2019, 13:26 Begrijp ik niet, dit zijn gewoon bekende maatregelen en er is op dit forum wel vaker over gesproken.
Alles is ook wel bekend bij de dief, maar je moet ze het zo moeilijk mogelijk maken.
Precies :lach :lach
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door de Viking »

Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door Lutra »

de Viking schreef: 12 nov 2019, 10:44 Vanmorgen in het nieuws:

https://www.lc.nl/friesland/weststellin ... 16701.html
Weten zij ook eens wat het is om je geliefde vervoermiddel kwijt te raken. Door de shredder met dat spul.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door Multivan Generation »

@ Topicstarter.
Ooit nog iets vernomen over de bus of van de verzekering?

Hoe staat het er nu voor?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

Re: gestolen, Multivan team 21 oktober, zie foto.

Bericht door goosberger »

beste wjw,

ben nog bezig met de afhandeling, zodra dit over is zal ik mijn verhaal updaten.

gr goos
Plaats reactie