Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiting display

vragen over de T4
Plaats reactie
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Goede middag,

Ik ben bezig het camper gedeelte over te zetten op een nieuwere T4. Nu ben ik aangekomen bij de draadboom.
Nu vroeg ik me af of iemand een schema had van de aansluitingen op het display. Er komen nm een aantal draden vanaf de voorkant van de oude T4 en ik vroeg me af waar ik die op zou moeten aansluiten op de nieuwe....
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en of iemand me zou kunnen informeren.
Dank!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting display

Bericht door Multivan Generation »

Zie ook hier:
viewtopic.php?t=60963

En SSP 136 eens opzoeken.

Succes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Ik ben draadjes gaan volgen en piepen/meten:
Twee draadjes gaan uiteindelijk naar 12v aansluiting in de bumper. (Vraag me niet waarom deze dan naar de display lopen....)
Een is geschakeld aan het contact. Een aan het de koplampen. Een aan de Dynamo (dun draadje misschien om laadstroom te meten?)
er is nu alleen nog een draadje die van voor komt en en direct naar achter loopt(niet via display) en is achter aangesloten op een blokje... Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat draadje doet/ op aangesloten moet worden?
Het gaat om het dunne rood/bruine draadje....
Bijlagen
IMG_20191128_142303_7.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting display

Bericht door Multivan Generation »

rrmwessels schreef: 28 nov 2019, 14:30 Ik ben draadjes gaan volgen en piepen/meten:
Twee draadjes gaan uiteindelijk naar 12v aansluiting in de bumper. (Vraag me niet waarom deze dan naar de display lopen....)
Buitentemperatuur.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Top bedankt! Heb met veel interesse het topic gelezen en denk dat ik ook tegen dezelfde dingen aan ga lopen. Dus het scheelt dat ik weet dat het ook opgelost kan worden...

Buitentemperatuur.....dat zou best kunnen.... Alleen heb ik de bus al bijna 9 jaar en had ikhet nog nooit gezien dat dat werd weergegeven op het display.... :bonk
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4867
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aansluiting display

Bericht door Hanz »

Knopje linksboven indrukken en je ziet de buitentemperatuur. Zodra je op een andere knop drukt zie je weer de accuspanning. Knopje rechtsboven met pijl indrukken en vasthouden voor de binnentemperatuur.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Na SSP136 erbij te hebben gepakt, waarvoor dank, heb ik de volgende vraag:
De nummertjes die aan de linkerkant van de bladzijde staan verwijzen die naar zekering nummers?
Dus 58b, 61, 50 en 15?
Bijlagen
15750383343356806216555101967486.jpg
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Aansluiting display

Bericht door RoelandZ »

rrmwessels schreef: 29 nov 2019, 15:39 Na SSP136 erbij te hebben gepakt, waarvoor dank, heb ik de volgende vraag:
De nummertjes die aan de linkerkant van de bladzijde staan verwijzen die naar zekering nummers?
Dus 58b, 61, 50 en 15?
Voor het aansluiten op de zekeringkast is deze link wel makkelijk:

https://www.t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Aansluiting display

Bericht door RoelandZ »

De 4 draden van de stekker voor het camper deel:

We beginnen bij de makkelijkste, de zwarte draad. Die maak je vast aan massa. Rechts van de zekering zit een rondje met allemaal bruine draden, daar is nog wel een plekje vrij.

De blauw/ grijze draad (KL58b). Die maak je vast aan stekker D plaats 12

De Rood/Zwarte draad maak je vast aan stekker X plaats 1

De Blauwe draad maak je vast aan stekker D plaats 1


Deze informatie is mede mogelijk gemaakt door Multivan Generation :knipoog
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Geweldig! Ik denk dat het zo wel gaat lukken. Tenminste als ik erbij kan komen, wat een kabelboel.... :nuts
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting display

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou mezelf even meer focussen op je overbouw van je interieur van de oude bus naar de nieuwe bus.
Waar je nu mee bezig bent kan altijd nog.

Een diepere uitgebreidere reactie plaats ik bij je overbouw topic.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Ja dank je, ik had het al gezien!
Ik wilde eigenlijk eerst zeker weten dat ik het ook weer ingebouwd zou krijgen voordat ik het los trek. Slaap ik nm beter van :groteogen
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Aansluiting display

Bericht door rrmwessels »

Toch nog een vraag hierover, want na lange tijd ben ik het spoor weer een beetje bijster....
De draden zoals ze hierboven beschreven waren met hun plek op de mehrfachstecker zijn gelukt, waarvoor dank.
Alleen de draden waarvan ik dacht dat ik ze wist ben ik vergeten. Stom natuurlijk. Maar goed: er zijn nu nog vier draden over. Een rode en een bruine, waarvan ik vermoed dat ze van de buitentemperatuur zijn en stekker met grijze en groen/grijze draad. Iets zegt mij dat dat met de verlichting van het display is want die doet het nog niet....
Kan iemand mij verder helpen?
Plaats reactie