Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California standkachel ratelt

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

California standkachel ratelt

Bericht door wummeke »

Goedeavond,

Sinds ruim een jaar ben ik trotse eigenaar van een California Freestyle uit 2003. Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over en heb ab vele leuke tripjes gemaakt :) Echter ontdekte ik bij mijn laatste tripje in oktober dat de standkachel een continu ratelend geluid maakt, alsof er een lager defect is van de ventilator of dat er wellicht een blaadje of iets dergelijk tegen de ventilator aanzit. Dat laatste sluit ik eigenlijk wel uit, aangezien er niet minder werd. een opgewarmd/uitgedroogd blaadje zal na enige tijd toch wel versnipperd zijn toch? ;-) Ik heb ook al eens de stofzuiger op de warme lucht uitlaat gezet in de bus, maar dat heeft niet geholpen.

Het gaat om een originele California kachel, uit de informatie op t4-wiki.de begrijp ik dat dan een Eberspächer D3LP zou moeten zijn. Mijn lokale garage gaf in ieder geval in niet zoveel woorden aan dat ze eigenlijk geen verstand hebben van dit soort kacheltjes. Zelf heb ik helemaal geen sleutel ervaring en ben er daarom erg huiverig voor om zelf de kachel te demonteren en te troubleshooten. Ik hoop daarom dat er iemand hier op het forum mij hierbij kan helpen of een goed adres weet in omgeving Den Haag.
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: California standkachel ratelt

Bericht door RRider »

Hallo Wummeke, ik kan je hier wel bij helpen. Ik stuur je een PM.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: California standkachel ratelt

Bericht door kroonhome »

Hoi Wummeke,
Ik heb met mijn T4 California Freestyle het zelfde probleem gehad, de blower/ventilator liep aan en begaf het uiteindelijk ook. Dit werd dus een prijzige reparatie. :ie
Ik zou als ik jouw was er direct bij De Jong technovaria langs gaan om te laten bekijken waarom deze aanloopt, wanneer dit een kap is dan is het simpel op te lossen. :toppie
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Plaats reactie