Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

projectje T5 uitvalnet in een T4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

projectje T5 uitvalnet in een T4

Bericht door brecht »

omdat we binenkort langer weg gaan met de camper (zie dit topic) viewtopic.php?f=23&t=62958

widle ik een betere uitvalbeveiliging dan onze traphek oplossing die we tot nu toe gebruiken. Daar staat veel inspriratie voor op dit forum, uiteindelijk kon ik een uitval net voor een T5 kopen, welke ik op de T4 heb gezet.
20191207_132541.jpg
eerst de band los tornen: de banden van het T5 net hebben een mooie haak, maar op een vaste hoogte, deze wilde ik met een gesp aanpasbaar maken.
20191207_130804.jpg
Drukkertjes in de band geaakt die onder het matras moet: origineel zitten er 2 in aan de zijkanten. Die zaten iets te breed en in wilde er in het midden ook 1

20191207_141525.jpg
heb geen foto van de losse haakjes gemaakt, maar hier zie je het net hangen. De haken aan het lint zijn standaard, de rvs ogen aan het dak heb ik er op geschroefd (schroeven 16mm, gingen zo'n 12mm het dak in) Gingen echt mooi vast, heb het idee dat het er echt niet snel uit gaat komen.
Wat lager op het lint zie je de gespen hangen waarmee het net goed op hoogte te stellen is.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: projectje T5 uitvalnet in een T4

Bericht door brecht »

20191207_130019.jpg
De ogen zitten zo uitgemeten dat ze, bij een dicht hefdak, net naast de buizen vallen
20191207_141514.jpg
Zo ziet het er vanaf onder uit. Ben er blij mee: net net is super makkelijk op te bergen als het niet in gebruik is, het zit super snel vast met de 4 klik haken en het zit vast genoeg on een kind tegen te houden. Ook heb ik het ongeveer 20 net voor het einde van de bedplank. Hierdoor wordt het ook voor volwassen boven prima toeven en valt bij je kussen niet zo snel naar beneden.
Plaats reactie