Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 4motion Tourvan

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

Hallo allemaal.

Mijn T5 is verkocht.
Enkele maanden terug is mijn T6 geleverd.
Ik werk in de event sector en heb deze dus ingericht als werkbus / camper.
Wij doen erg onregelmatige uren, dus ik slaap vaak in de wagen.

Het is een 2.0TSI 4motion geworden. Met standkachel voor de koude winter maanden.
- De houtbouw heeft een collega schrijnwerker gedaan, laden voor gereedschap en camp materiaal met daar bovenop een ikea matras.
- Ik heb de bus geisoleerd met X-trem isolatie platen
- ledstrips in de dakhemel gemonteerd en ledspots in de kofferklep
- Navex Electro heeft een Clayton unit ingebouwd met 230v aansluiting

FDA90C3D-521A-45FC-9F89-182DFEAFFC66.jpeg
AD4A8E60-3153-45C1-947C-F67359A3905F.jpeg
1C1FE7B0-8A92-4DF8-94D5-E389F7278886.jpeg
Ik heb nog een aantal vragen ivm ophanging en standkachel (niet tevreden van origineel VW apparaat)

Alvast bedankt
Dennis
Laatst gewijzigd door dennisbreuck op 10 dec 2019, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door brugseb »

Hoi Dennis, benieuwd naar wat plaatjes; als je een bericht opstelt kan je onderaan via "bijlagen" enkele foto's opladen (3) die automatisch verkleind worden indien het bestand te zwaar zou zijn.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

Thanks brugseb !
Plaatjes zeggen inderdaad meer dan woorden ...!

Dennis
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door Snautzer »

Mooi gedaan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door Multivan Generation »


Ik heb nog een aantal vragen ivm ophanging en standkachel (niet tevreden van origineel VW apparaat)
Wat zijn je vragen hierom trent?

Mooie basic en functionele ombouw.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

Multivan Generation schreef: 10 dec 2019, 11:55

Ik heb nog een aantal vragen ivm ophanging en standkachel (niet tevreden van origineel VW apparaat)
Wat zijn je vragen hierom trent?

Mooie basic en functionele ombouw.

Groetjes Peter
Hallo Peter.

Ik heb een 3.0T gekocht. Ik trek afentoe een zware trailer, 6m lang, 3 assen.
Als ik harder als 80 à 90km/u rijd dan beging ik te slingeren. Met de schrik voor mijn leven als gevolg.
Als ik diezelfde trailer trek met een Amarok dan heb ik dat niet. Komt volgens mij omdat de trekhaak van een Amarok hoger staat. Ik wou eens informeren ivm verhoogde ophanging ? Of zijn er misschien mensen die denken dat dit een andere reden heeft ?

Standkachel ....
ik heb een originele standkachel van VW. Helaas zijn verkopers totaal niet op de hoogte omdat ze deze optie waarschijnlijk niet vaak verkopen. Ik kan deze max 120minuten instellen, wat erg irritant is. Verder heb ik gemerkt dat bij minder dan halve tank benzine hij het gewoon helemaal niet meer doet.

Dennis
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door hugopoley »

Mooie bus!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
ik heb even mijn antwoorden er tussen getikt.. Om de leesbaarheid prettig te houden..
dennisbreuck schreef: 10 dec 2019, 12:02
Multivan Generation schreef: 10 dec 2019, 11:55

Ik heb nog een aantal vragen ivm ophanging en standkachel (niet tevreden van origineel VW apparaat)
Wat zijn je vragen hierom trent?

Mooie basic en functionele ombouw.

Groetjes Peter
Hallo Peter.

Ik heb een 3.0T gekocht. Ik trek afentoe een zware trailer, 6m lang, 3 assen.
Als ik harder als 80 à 90km/u rijd dan beging ik te slingeren. Met de schrik voor mijn leven als gevolg.
Als ik diezelfde trailer trek met een Amarok dan heb ik dat niet. Komt volgens mij omdat de trekhaak van een Amarok hoger staat. Ik wou eens informeren ivm verhoogde ophanging ? Of zijn er misschien mensen die denken dat dit een andere reden heeft ?

Het zou kunnen zijn dat de Amarok ESP ook voor de aanhanger heeft, en dat dit niet als optie is aangekruist bij de T6.
VW noemt dat Gespannstabilisierung en dat werkt echt prima normaal gezien.
Hoogte van de trekhaak kogel zou inderdaad ook kunnen, maar Pascal kan je daar wellicht meer over uitleggen.
Hij rijdt met alles wat los en vast zit, heeft ook T5 gereden en Amarok en Crafter.
De bussen met een verlaagd laadvermogen hebben normaal gezien ook een zwaardere stabilisatorstang aan de achterzijde, dan de standaard bussen.
Er zijn van H&R zelfs stabilisatorstangen voor de achteras van 30 mm te krijgen.(heb ik zelf ook)

Standkachel ....
ik heb een originele standkachel van VW. Helaas zijn verkopers totaal niet op de hoogte omdat ze deze optie waarschijnlijk niet vaak verkopen. Ik kan deze max 120minuten instellen, wat erg irritant is. Verder heb ik gemerkt dat bij minder dan halve tank benzine hij het gewoon helemaal niet meer doet.
Gaat dit over een waterstandkachel of een luchtstandkachel? En wat is hier irritant aan? Maximaal maar 2 uur of is er iets anders wat je niet apprecieert hieraan? Volgens mij kun je die tijdsduur nog aanpassen via VCDS. Maar let op, Soms kan deze tijdsduur ook in relatie staan met de accu waarop deze is aangesloten. Mocht dit de startaccu zijn en je hebt geen extra huishoudaccu, dan stopt de kachel beneden een bepaald voltage, maar ook beneden een bepaalde vullingsgraad van de tank. Dit laatste komt doordat de aanzuigbuis hoger stopt als de onderzijde van de tank.
Zit je qua brandstofvoorraad lager dan 25% dan kun je hiermee problemen krijgen als de helling waarop je staat ongunstig is. Sta je vlak, dan zal bij een restvolume van ongeveer 10% van de tankinhoud, dus zeg nog 7 a 8 liter, de kachel zo wie zo uitgaan.

Dennis

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

Multivan Generation schreef: 10 dec 2019, 14:30 Hallo,
ik heb even mijn antwoorden er tussen getikt.. Om de leesbaarheid prettig te houden..

Groeten Peter
Hallo Peter,

Thanks voor de info !
Bij de standkachel vind ik het inderdaad lastig dat deze maar 120min draait. Want dan word je wakker van de kou.
Deze heeft een extra accu, enkel en alleen voor de standkachel. Origineel VW.
Ik weet niet juist welk type ik heb. Warme lucht komt uit de deurstijl bij de schuifdeur, niet uit de cabine verwarming.

Ivm de aanhangwagen,
Deze bus heeft vrij veel opties. Maar ik weet niet of die ESP voor de aanhangwagen heeft. Ik ga eens vragen bij VW wat zei denken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Hartelijk bedankt !
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door _alain_ »

Dat is een Warme luchtblazer, geen waterverwarming.
Ik heb deze ook, origineel vw en 2de accu erbij als optie.
Volgens mij dient de maximale timer tijd om je batterij niet leeg te trekken,
die standkachel trekken nogal veel stroom, in de vrachtwagen is dat soms ook een issue...
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

_alain_ schreef: 10 dec 2019, 15:11 Dat is een Warme luchtblazer, geen waterverwarming.
Ik heb deze ook, origineel vw en 2de accu erbij als optie.
Volgens mij dient de maximale timer tijd om je batterij niet leeg te trekken,
die standkachel trekken nogal veel stroom, in de vrachtwagen is dat soms ook een issue...
Ik rij zelf ook met de vrachtwagen. En had gehoopt dat het een gelijkaardig systeem was. Maar in de vrachtwagen draait die makkelijk 8uur en heb ik geen kou :-D
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door Multivan Generation »

_alain_ schreef: 10 dec 2019, 15:11 Dat is een Warme luchtblazer, geen waterverwarming.
Ik heb deze ook, origineel vw en 2de accu erbij als optie.
Volgens mij dient de maximale timer tijd om je batterij niet leeg te trekken,
die standkachel trekken nogal veel stroom, in de vrachtwagen is dat soms ook een issue...
Beneden de 10,5 Volt slaat de luchtstandkachel af.
Dit voltage is volgens mij via VCDS wel aan te passen dacht ik(naar beneden).
Waar je ook mee zit, is dat er een tijdslimiet in de bedienunit kan staan.
Ik ga hier voor mezelf ook eens naar kijken.
Stroomverbruik voor een D4plus (welke ik heb)
Power -- Large -- Medium -- Small -- Off
55 -- 30 -- 16 -- 7 -- 5 (in watt)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door _alain_ »

In een vrachtwagen is je batterijcapaciteit wel wat groter 😁
Ik rij met een MAN, en om de 2 jaar gaan daar toch nieuwe batterijen in want anders trekken ze het niet meer in een Scandinavische winter.
Gebruikersavatar
dennisbreuck
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:31
Locatie: Belgium

Re: T6 4motion Tourvan

Bericht door dennisbreuck »

Jaarlijkse wintertrip. Oudjaar in de sneeuw !
2A2CC115-DAB7-47D5-823D-649776A7B218.jpeg
T6 2.0TSI 4motion - Tourvan :gif :gif
Plaats reactie